Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse hos Merlin - I luxus-kvalitet
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-03-03 09:59

Jeg får som regel fremkaldt min billeder hos Merlin, i deres Luxuskvalitet.
Er der nogen der kender til detaljer omkring denne, findes der ikke bedre
alternativer (i Århus og omegn).

Nu har jeg så hentet ca. 400 billeder i lørdags og stort set alle var
beskadiget, der er en lille ridse på negativerne, præcis samme sted, på
næsten alle billeder. Har andre fået fremkaldt billeder der, de sidste dage
(Merlin - Århus). Jeg er jo pt ikke sikker på om det er Merlin eller mit
kamera den er gal med, men det finder jeg snart ud af.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 24-03-03 10:02

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Merlin - Århus). Jeg er jo pt ikke sikker på om det er Merlin eller mit
> kamera den er gal med, men det finder jeg snart ud af.

Hej Henrik
Vær opmærksom på, at det kan ligeså godt være ved fremføringen i dit eget
camera det sker.
Det har jeg selv lige været udsat for. Det kan være lidt snavs
(støv/sandkorn) eller en transportrulle der sidder fast.
Hvis du vil være sikker, så må du ofre en fremkaldning. Det gjorde jeg, og
det viste netop, at ridsen igen fremkom på samme sted.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-03 10:55

Se lige efter om ridsen er i negativerne eller kun på billederne.
Det problem har jeg haft nogle gange hos Bingo (som får fremkaldt i Kiel),
ridser i kopierne men ikke i negativerne. Fik selvfølgelig lavet nye kopier
uden beregning. Og har siden fået lovning på at få fremkaldt til samme pris
i butikken. Så var der bare støv på de sidste i stedet.
vh
Søren H. Nielsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-03-03 11:03

Ja, jeg ved det kan være kammeraet, jeg tager lige en film og får fremkaldt.
Men jeg kan sagtens se ridsen på negativet, så fremtidige fremkaldelser vil
også have det. Bare lidt ærgerligt, 400 billeder fra Thailand Men jeg
kommer heldigvis derned igen

Men kender du til fremkaldelse i bedre kvalitet. Jeg fik sidste år fremkaldt
800 billeder fra Island, og der var jeg ikke tilfreds med farverne. En ny
fremkaldelse hjalp desværre ikke meget.

Fra : Søren Blom

Dato : 24-03-03 14:53

> [...]
fremkaldt
> 800 billeder fra Island, og der var jeg ikke tilfreds med farverne. En ny

Få lavet dine billeder i Luksus kvalitet hos PhotoTeam i Busgade. De laver
virkelig godt arbejde og billederne laves i butikken fra dag til dag eller
på en time.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 24-03-03 20:55

> Men kender du til fremkaldelse i bedre kvalitet. Jeg fik sidste år
fremkaldt
> 800 billeder fra Island, og der var jeg ikke tilfreds med farverne. En ny
> fremkaldelse hjalp desværre ikke meget.

På mit arbejde www.lorentsen.dk laver ikke de hurtige 1 times fremkaldelser,
da vi kun laver en god kvalitet, og det tager altså noget længere tid.
Du er velkommen til at kigge forbi en dag..
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97