amortiseret kostpris - gæld
Fra : Henrik

Dato : 24-03-03 09:53

Er der nogle der kan hjælpe med princippet omkring amortisering af kostpris
i forbindelse af indregning af en gældsforpligtelse i årsregnskabet??
Skulle der være nogle der har et regneark e.l. ville jeg være taknemmelig!!
Dette i henhold til den nye årsregnskabslov.

Med venlig hilsen

Henrik Hansen

Fra : René Jørgensen

Dato : 24-03-03 23:26

"Henrik" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skulle der være nogle der har et regneark e.l. ville jeg være
taknemmelig!!
> Dette i henhold til den nye årsregnskabslov.

Prøv at starte med læse Årsregnskabsloven, bilag 1, afsnit D, nr. 1 her kan
du læse om hvordan man kommer frem til amortiseret kostpris.

Hvis du stadig er i tvivl, så spørg igen

Hilsen

René

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 27-03-03 20:37

Henrik wrote:

> [...]
> Skulle der være nogle der har et regneark e.l. ville jeg være taknemmelig!!
> Dette i henhold til den nye årsregnskabslov.

Og læs så videre på overgangsregler, så det er kun nye leasingaftaler
i 2002, der skal amortiseres,
men ellers er det møj simpelt, en anuitetsberegning med en given rente
udfra leasingperiode,ydelse og hovedstol.

Alle regneark har det vist som standard, næ, Michrosoft vil vist have
penge for det, forstå det hvem der kan..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.