Oscar til Spirited Away
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 24-03-03 09:18

Hayao Miyazakis "Spirited Away" fik Oscaren for bedste animerede film!

Nu sidder der garanteret nogle folk hos Miramax, i.e. Disney, og ærgrer
sig over ikke at have promoveret filmen godt nok i USA.

En liste over Spirited Aways (mange) priser:

<URL:http://www.nausicaa.net/miyazaki/sen/credits.html#awards>

Stor jubel herfra!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Jesper Winding

Dato : 24-03-03 09:25

Jeg er enig - dummet sig har de! Men at jeg selv havde den som nummer to
(efter Ice Age) er en anden sag :-/

--
Jesper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-03-03 13:20

Anders Thorsen Holm <zoolook.removethis@daimi.au.dk> writes:

> Nu sidder der garanteret nogle folk hos Miramax, i.e. Disney, og ærgrer
> sig over ikke at have promoveret filmen godt nok i USA.

Hvaba? De har da hypet den meget.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : rhexis

Dato : 24-03-03 14:43

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Hvaba? De har da hypet den meget.

På premieredagen i USA blev den vist i 26 biografer. Det er ikke
ligefrem hvad jeg vil kalde god promovering:
http://us.imdb.com/Business?0245429

Hvornår kommer den forresten i de danske biografer?

--
rhexis

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-03-03 17:28

rhexis skrev:
> Hvornår kommer den forresten i de danske biografer?

I løbet af efteråret ifølge Filmlands hjemmeside, som desuden
fortæller, at The Pianist kommer sommer/efterår distribueret af
Camera Film.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 25-03-03 17:41

Peter Brandt Nielsen wrote:

> I løbet af efteråret ifølge Filmlands hjemmeside, som desuden
> fortæller, at The Pianist kommer sommer/efterår distribueret af
> Camera Film.

Og inden da kan man snildt importere DVD'en fra Japan (R2) med engelske
tekster via amazon.co.jp, eller man kan vente lidt på R1 udgivelsen i
USA, der vil være en 2-disc udgave:

<URL:http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=1044379898387558>

Fra : Tenzel Kim

Dato : 25-03-03 23:43

Anders Thorsen Holm wrote:
> <URL:http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=1044379898387558>

Apropos Laserdisken hvad er så iden med deres samarbejde med Movie
World. Alle Movie World priserne lader til at være billigere end
Laserdiskens egne så de kan da ikke få solgt særlig mange af deres egne
produkter.

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-03-03 08:20

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> World. Alle Movie World priserne lader til at være billigere end
> Laserdiskens egne så de kan da ikke få solgt særlig mange af deres egne

Er pointen ikke netop at de samarbejder med Movie World for at kunne tilbyde
R1 film?
De få R1 film som Laserdisken selv sælger er da blot deres restlager fra før
den nye lov?
Jeg vil dog give dig ret i, at de aldrig kommer af med restlageret hvis der
er et billigere alternativ,
medmindre at de kan sælge til folk der ikke kan vente på en uges
leveringstid.

/Brian

Fra : rhexis

Dato : 25-03-03 19:12

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in
message news:b5q03j$or1$1@sunsite.dk...

> I løbet af efteråret ifølge Filmlands hjemmeside, som desuden
> fortæller, at The Pianist kommer sommer/efterår distribueret af
> Camera Film.

Det er godt nok lidt sent på året. Nuvel, jeg skal ihvertfald ind og
se begge film.

--
rhexis