nummeroverførsel..reelt hvor lang tid tage~
Fra : Frank

Dato : 24-03-03 08:36

Hej NG.

Har netop i fået overtalt min bedre halvdel til at skifte fra Orange
til Telmore

I den forbindelse vil hun ha sit nummer med og så er det jeg vil
spørge om følgende :

Er Teleslskaberne nu blevet så gode til at samarbejde at det nu går
uden problemer? (har læst lidt om de forskellige problemer her i NG i
det forløbende år. Tror hun vil blive lidt skæv i ansigtet hvis hun
pludselig står uden mobil i 14 dage.)

Tager det reelt de 30 dage som Telmore siger på deres hjemmeside?

Tja, det var vist det.

Hilsen
Frank W.

Fra : gooby

Dato : 24-03-03 08:42

Hej Frank

Hun kommer ikke til at stå uden mobil.
Selve overflytningen tager ca. 30-40 dage. Og det gamle abonnement vil
være aktivt ind til overflytningen er færdig!

Med Venlig Hilsen
Nicolaj

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-03 09:57

gooby wrote:
> Hej Frank
>
> Hun kommer ikke til at stå uden mobil.
> Selve overflytningen tager ca. 30-40 dage. Og det gamle
abonnement vil
> være aktivt ind til overflytningen er færdig!

....min nabo flyttede fra TD taletid til Telmore og fik efter
nogen ventetid at vide, at det var umuligt at få TD-nummeret med
efter man havde forsøgt på det - så han måtte ha et nyt nummer
:-/
Hans

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-03-03 09:29

gooby wrote:
> Selve overflytningen tager ca. 30-40 dage. Og det gamle abonnement vil
> være aktivt ind til overflytningen er færdig!
>
> Med Venlig Hilsen
> Nicolaj

Konen og jeg flyttede nummer fra Teledanmark til Telia. Det tog 91 dage,
samt 3 gange udfyldelse af porteringspapirer pr. telefonnummer. Teledanmark
gjorde alt for at forkludre sagen!
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-03-03 09:25

Frank wrote:

> Tager det reelt de 30 dage som Telmore siger på deres hjemmeside?

Tja.

Det foregår således...:

1. Du bestiller overflytningen.
2. Du modtager nogle få dage senere en fuldmagt.
3. Du sender fuldmagten til Telmore (her er der allerede gået ca. 3-4 dage)
4. Telmore sender den videre til TDC
5. TDC har 14 dage til at svare i

Her er der nu gået ca. 14-18 dage hvis TDC strækker den max.

6. Telmore modtager så efter de 14 dage max et, forhåbentlig, ja.
7. Telmore beder din udbyder om nummeret. Igen et forhåbentlig ja.
8. Du har nok 30 dages opsigelse.
9. Telmore sender dig et brev om hvornår dit nye simkort skal i.

Alt i alt mellem 30-60 dage. Jeg ventede tæt ved 60 dage. Taletid kan vare
noget kortere da der ikke er nogen opsigelse.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Frank

Dato : 24-03-03 14:58

On Mon, 24 Mar 2003 09:24:53 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Alt i alt mellem 30-60 dage. Jeg ventede tæt ved 60 dage. Taletid kan vare
>noget kortere da der ikke er nogen opsigelse.

Nemmere kan det vist ikke beskrives. Har dog godt nok undret mig lidt
over hvad de skal bruge så meget tid på!

Takker for de forskellige indlæg der har været omkring subj!

Og jeg kan da lige oplyse at jeg netop har fået besked på at starte
NP, da hun efter at ha læst indlægene tager chancen med at få flyttet
nummret fra Orange til Telmore.

Hilsen
Frank W.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-03-03 15:05

Frank wrote:

> Nemmere kan det vist ikke beskrives. Har dog godt nok undret mig lidt
> over hvad de skal bruge så meget tid på!

Ja, jeg synes faktisk det er lidt vildt at TDC har 14 dage. Det er sq lang
tid.

Opsigelsen er så den som trækker længst tid, desværre.

> Og jeg kan da lige oplyse at jeg netop har fået besked på at starte
> NP, da hun efter at ha læst indlægene tager chancen med at få flyttet
> nummret fra Orange til Telmore.

Varanen herhjemme har også lige fået bestilt NP fra TDC til Telmore. Jeg er
spændt på om det går ligeså flydende som jeg selv oplevede.

Fra : Frank

Dato : 24-03-03 15:42

On Mon, 24 Mar 2003 15:05:16 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Ja, jeg synes faktisk det er lidt vildt at TDC har 14 dage. Det er sq lang
>tid.

OK, men så ved man da i det mindste at TDC "sylter" sagen i de 14 dage
ud af den samlede tid.

>Opsigelsen er så den som trækker længst tid, desværre.

Jeg gjorde nu bare det at jeg bestilte nyt nr hos Telmore i sin tid og
glemte alt om det andet, men jeg kan godt se hvis man har et nr som
man kan li eller det man har givet nr til gud og hver mand kan det
godt være et større problem at skifte nr.

Hilsen
Frank W.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-03-03 15:52

Frank wrote:

> OK, men så ved man da i det mindste at TDC "sylter" sagen i de 14 dage
> ud af den samlede tid.

Jep.

> [...]
> man kan li eller det man har givet nr til gud og hver mand kan det
> godt være et større problem at skifte nr.

Det var tilfældet for mig. Har haft samme mobilnummer siden '99 og vil meget
nødigt af med det, da det er ret nemt at huske + at _alle_ kender det. Selv
folk man måske ikke har set i et år siger: "Hva'øh du har da stadig
xxxxxxxx right?". Dertil er det nu rart at kunne sige: "Klart klart
skipper".

Fra : Helmut Lotti

Dato : 24-03-03 11:00

"Frank" <fr@ebox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden problemer? (har læst lidt om de forskellige problemer her i NG i
> det forløbende år. Tror hun vil blive lidt skæv i ansigtet hvis hun

Desværre er Netop Orange meget tunge at danse med, hvad angår NP.
De trækker den så længe de kan, i håbet om, at kunden opgiver.

> Tager det reelt de 30 dage som Telmore siger på deres hjemmeside?

Du skal regne med min 30 dage. Du har jo som regel 30 dages opsigelse på dit
nuværende abn og dertil skal lægges ca en uge til den fysiske flytning.

Du skal også være opmærksom på, at de nuværende teleselskab er i sin gode
ret til at nægte at overflytte nummeret til et andet selskab under visse
omstændighedder!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : ØD

Dato : 24-03-03 11:45

under visse omstændigheder ja... men de er sjældne...

Peroblemet kan være at det gamle teleselskab ubegrundet siger nej nogle
gange og så tager det tid..

Det gjorde Sonofon 2 gange til min kone... men måtte så rette sig efter
loven... og overleverer nummeret.. det tog 2 måneder og der var en ½ dag
hvor min kone ikke havde telefon... Før var min kone træt af sonofon.. nu er
hun så pist på dem at hvis det var det sidste telefonselskab danmark så
ville hun kunne råbe til jylland... for sonofon skal vi aldrig ind i igen...

Hilsen

Andy

Fra : Devast8or

Dato : 24-03-03 12:13

Helmut Lotti wrote:

> Du skal også være opmærksom på, at de nuværende teleselskab er i sin
> gode ret til at nægte at overflytte nummeret til et andet selskab
> under visse omstændighedder!

Hvilke omstændigheder er det der gør at de kan nægte?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Helmut Lotti

Dato : 24-03-03 12:33

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Hvilke omstændigheder er det der gør at de kan nægte?

Er ikke så meget inde i det juridiske, men hvis du har gamle/ubetalte
telefonregninger hos dit gamle/nuværende selskab eller hvis de siger det er
fysisk umuligt.
Der er uden tvivl andre omstændighedder, men som sagt er jeg ikke så meget
inde i det!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Devast8or

Dato : 24-03-03 15:33

Helmut Lotti wrote:

> Er ikke så meget inde i det juridiske, men hvis du har gamle/ubetalte
> telefonregninger hos dit gamle/nuværende selskab

Ok, det er forståeligt nok.

> eller hvis de siger
> det er fysisk umuligt.

Jeg troede da at det var meningen at det skulle kunne lade sig gøre for alt
og alle. Hvis de bar kan sige at det er fysisk umuligt (for hvem kan tjekke
det?), så er det jo totalt ligegyldigt med NP.

> Der er uden tvivl andre omstændighedder, men som sagt er jeg ikke så
> meget inde i det!

Ok, men tak for svaret alligevel :)

> Med venlig hilsen
>
> Helmut Lotti

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-03-03 22:37

Hej

"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote:

>Du skal også være opmærksom på, at de nuværende teleselskab er i sin gode
>ret til at nægte at overflytte nummeret til et andet selskab

Ikke helt rigtigt ! (jo, jeg ved godt du er i branchen) Men alle
selskaber _SKAL_ afgive nummeret ! - Derimod er selskaberne ikke
forpligtet til at _modtage_ et nummer, hvilket f.eks.TDC hidtil har
været meget uvillig til. Men altså, af med nummeret, det skal de, hvad
enten de kan li' det eller ej. At nogen så på alle mulige måder prøver
at smyge sig uden om, er en anden sag.

> under visse omstændighedder!

Ja, ingen regler uden undtagelser, og disse er ganske rigtigt som nævnte
i andet indlæg, f.eks. hvis der er gæld til det afgivende selskab.

--
M.v.h. Ole®