Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
nyt grafikkort! nu eller snart???????????
Fra : RBL

Dato : 24-03-03 00:44

Hej håber at der er nogen som kan hjælpe mig
jeg skal til at købe et nyt grafikkort. jeg har kigget meget på et
Point of View til 1499 (til trods for navnet er det kun en ti4200 gpu
bare på en ti4600 pcb og så er det kraftigere end normalt og enormt
godt at overclocke) mit problem ligger bare i at geforce fx 5600
grafikkortene snart skulle komme i handlen og disse kort understøtter
jo dx9 og skulle komme til at ligge i et prisleje under 2000 kr. jeg
ved bare ikke hvordan disse kort ligger ydelsmæssig og er derfor meget
i tvivl om hvad jeg skal gøre: Vente eller købe

Fra : Aslan

Dato : 24-03-03 13:05

RBL wrote:
> [...]
> ved bare ikke hvordan disse kort ligger ydelsmæssig og er derfor meget
> i tvivl om hvad jeg skal gøre: Vente eller købe

Jeg ved ikke om det er hurtiger men kig her på http://www.prc-data.dk/

GeForce-FX 5200:

Så er det første GeForce FX (GeForce 5) kort klar. Denne version afløser
GeForce 4 MX440 AGP x8, og er væsentlig hurtigere og understøtter DirectX 9
i stedet for DirectX 7. Dermed får man den nyeste teknologi selv i denne
mindste version.

Specifikationer:
250MHz core, 500MHz memory, 8X/4X, 128MB, TV-Out, DVI, 2x350 MHz RAMDAC,
2048x1536@85Hz
Pris 1295

Aslan (som ikke har noget med PRC, at gøre)

Fra : RBL

Dato : 24-03-03 14:32

Det kort jeg har tænkt mig at købe er et ti4680 fra point of view!
håber nogen vil hjælpe

Fra : [9500]Per Larsen

Dato : 24-03-03 19:52

Du burde nok helle købe et Radeon 9500 pro, det er betydeligt hurtigere og
understøtter DX9. Alt det vrøvl om at Radeon er noget lort passer ikke.
bedre billedkvalitet både i spil, og langt bedre på Tv-out. og langt højere
ydelse når man sætter lidt effekter på ;0).

Mvh.
Per der har et R9700 non-pro

Fra : RBL

Dato : 25-03-03 09:08

ja men hvad med geforce fx5600 hvordan ligger det ydelsesmæssigt. det
kan da ikke passe at nvidia ikke udgiver et kort, udover støvsugeren,
som kan slå radeon 9500
geforce fx5200 skal som det står på prc-data's hjemmeside overtage
mx440's plads så derfor er dette kort ikke nok for mig

Fra : [9500]Per Larsen

Dato : 25-03-03 16:18

Tja desværre tror jeg ikke du skal regne med at Fx5600 kan tage et Radeon
9500pro. , men du kan evt. tage et kig på www.tomshardware.com der er lavet
sammenlignelige tests.

Men jeg ville nu nok købe det ATI, tror ikke Nvidia har noget at byde på før
næste år.

Fra : RBL

Dato : 25-03-03 19:25

et af mine andre "problemer" er at jeg går en del op i casemodding og
derfor gerne vil have et kort der ser lidt fedt ud (fed blæser, farvet
pcb og køling på rammene)
en radeon kort har jeg endnu ikke set i en flot udgave men bar en gang
standard hele vejen igennem

Fra : Black Rose

Dato : 26-03-03 13:44

Hvis du venter kommer der bare flere nye og så bliver prisen osse det
samme........Jeg har lige selv købt et Radeon 9100 og jeg har smoothe
billedee I U2 og UT2 for 800 kr er det sku billigt ;) men hvis du vil have
de extra fps så smut Radeon 950, der er vist noget med om at man kan flashe
den til en 9700 :)
Min mening om Geforce er irrelevant, det skal dog siges at Geforce giver
dårligt 2d billede så hvis du vil arbejde en del så drop geforce....

Endelige valg :
Ati Radeon helt klart best buy og bedste billede, så køb noget der kan klare
sig 1 år eller noget......radeon 9500 kan godt klare det :) selv 9100 kan
klare det :)
Sapphire kan anbefales ;)