En god bærbar mp3-afspiller
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-03-03 22:36

En god bærbar mp3-afspiller

Hej nyhedsgruppe (håber dette er det rigtige sted)

Jeg står overfor at ville købe en god bærbar mp3-afspiller (de der, som også
kan bruges som "mini-harddisk")

Jeg stiller følgende krav hertil:

1) min. 128 mb ram
2) display, som kan viser titler /tracknummer
3) USB-tilslutning

....har kigget på edbpriser.dk uden det helt store held.

Har I nogle gode forslag hertil

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-03-03 23:34

"Jakob Nielsen" <jakob@putandtake.dk> wrote in message
> En god bærbar mp3-afspiller
>
> Hej nyhedsgruppe (håber dette er det rigtige sted)

Ikke helt - men det går jo nok ;)

> [...]
> 2) display, som kan viser titler /tracknummer
> 3) USB-tilslutning
>
> ...har kigget på edbpriser.dk uden det helt store held.

Hvis jeg skulle erstatte min Archos Jukebox 6000, som jeg er ved at være
liiidt træt af, ville jeg helt klart gå efter Creative NOMAD Jukebox 3 -
sandsynligvis den med 40 gb. Den har for lækker lyd, displayet er i top med
overskuelige menuer, Firewire og så er kvaliteten rigtig god - størrelsen
kan for nogle være et minus, men så er der Creative Nomad Zen til dem.

Torben

Fra : Andrew

Dato : 23-03-03 23:43

HEj

Den her er HELT eminent!!!:

http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1605337891

Jeg har 128mb udgaven, og jeg bruger den HVER dag og den er fabelagtig. Den
fylder INGENTING og skal bare plugges i usb'en, så kommer den i "denne
computer" som et "eksternt drev". Det er SÅ let!

Mvh Anders

Fra : Thomas

Dato : 24-03-03 01:19

> Har I nogle gode forslag hertil

Jeg har en Nex IIe som jeg er meget glad for. Den kan tage compact Flash
type I og II, virker som usb hardisk, kan spille .wma .mp3 og snart .ogg har
en flot stor display med 5 bånds grafisk eq.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : zcully

Dato : 24-03-03 10:01

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message

> [...]
har
> en flot stor display med 5 bånds grafisk eq.

Jeg vil tilslutte mig dit synpunkt. Jeg har selv en NexIIe og er meget glad
for den. Den kan simpelthen det hele og fylder ingenting. Den er samtidig
forholdvis billig og flot designet også.
Smider lige et link ind: http://www.frontierlabs.com/IIe.html

/Zcully

Fra : Christian Poulsen

Dato : 24-03-03 02:17

> Jeg har 128mb udgaven, og jeg bruger den HVER dag og den er fabelagtig.
> Den fylder INGENTING og skal bare plugges i usb'en, så kommer den i
> "denne computer" som et "eksternt drev". Det er SÅ let!

Det er vel egentligt i den forkerte gruppe vi snakker?

Men.. Hvor mange timers musik har den plads til? Alt efter om kvaliteten
er 128/160/192 kBit? Hvordan er standby-tiden på den?

Overvejer stærkt at købe en.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-03-03 07:17

In dk.kultur.musik, Christian Poulsen wrote:

> Men.. Hvor mange timers musik har den plads til? Alt efter om
> kvaliteten er 128/160/192 kBit?

2,28/1,82/1,52 timer. Please correct me if I'm wrong.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 24-03-03 11:01

"Andrew" wrote in message news:b5ld9n$5ed$1@sunsite.dk...

> [...]
> fylder INGENTING og skal bare plugges i usb'en, så kommer den i "denne
> computer" som et "eksternt drev". Det er SÅ let!

Er der mulighed for at justere bas og diskant? Hvis ikke, er det så ikke en
gang imellem generende?

VH
Anders

Fra : Andrew

Dato : 24-03-03 15:57

> Den
>
> Er der mulighed for at justere bas og diskant? Hvis ikke, er det så ikke
en
> gang imellem generende?

Hej

Der er ikke mulighed for at styre diskant eller bass, men lyden er
overraskende god. Det handler bare om at ens MP3'er er i en god kvalitet.
Eneste minus er at lydniveauet jo er forskelligt i de forskellige sange, og
så er man nødsaget til at skrue lidt op eller ned nogle gange.

Men jeg vil virkelig anbefale den fra Magic Star, den er virkelig god, og de
medfølgende earbudds er rigtig gode. Man skal dog være opmærksom på at det
er et 2,5 mm stik og ikke det mere almindelig og brugte i alle andre bærbare
enheder 3,5mm stik.

Mvh Anders

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-03-03 17:50

In dk.kultur.musik, Andrew wrote:

> Eneste minus er at lydniveauet jo er forskelligt i de
> forskellige sange, og så er man nødsaget til at skrue lidt op
> eller ned nogle gange.

Man kunne jo overveje at køre dem igennem noget replay gain.

Mp3Gain: http://www.geocities.com/mp3gain/

Fra : Andrew

Dato : 25-03-03 18:22

> Man kunne jo overveje at køre dem igennem noget replay gain.
>
> Mp3Gain: http://www.geocities.com/mp3gain/

FEDT, det ser ud til at være lige det program jeg mangler!!
kanon!

takker

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-03-03 13:17

> [...]
> 2) display, som kan viser titler /tracknummer
> 3) USB-tilslutning
>
> ...har kigget på edbpriser.dk uden det helt store held.

Creative's MUVO'er er ganske lækre. Jeg har bestilt en Pontis SP-600 fra
Tyskland, som jeg har ganske store forventninger til. 1570 herhjemme, 1000 i
Tyskland (inkl. 128 MB CF)... Nu må den gerne snart komme.

Begge disse modeller bliver genkendt af Win 98 og opefter som en harddisk
uden problemer. Sådan skal det være. Pontis'en har derudover opgraderbar
firmware, så den vil komme til at understøtte Ogg Vorbis og MP3Pro i en nær
fremtid.

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 25-03-03 14:29

"Nikolaj Borg" skrev

> Jeg har bestilt en Pontis SP-600 fra
> Tyskland, som jeg har ganske store forventninger til. 1570 herhjemme, 1000
> Tyskland (inkl. 128 MB CF)... Nu må den gerne snart komme.

Har du bestilt hos Peros?

Nogle problemer?

-V-

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-03-03 23:47

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> Har du bestilt hos Peros?

Bestilte hos technikdirekt. Nåja, bestilte først hos
http://www.telekommunikation-peter.de/ men bestilte derefter en ny hos
technikdirekt, eftersom en kammerat også skulle have noget med.

> Nogle problemer?

Ikke udover, at begge sider er dårlige til online-lagerstatus. Der var lidt
forsinkelse på begge steder pga. leveringsproblemer. Kom på lager hos
tele-peter efter 1½ uge og var hos mig en uge senere. Der gik en uge, før de
havde alt på lager hos technikdirekt, og derefter endnu en uge før
leveringen fandt sted. Acceptabelt i mine øjne, selvom jeg ved det sidste
sted ikke kunne se, at de ikke havde alle varer hjemme. Hos tele-peter havde
der trods alt stået, at pontis'en var i restordre, men datoen blev rykket.
Lad iøvrigt være med at bestille pr. efterkrav med mindre du er villig til
at betale 140,- ekstra (100 til post-dk og 5? til tyskerne).

/Nikolaj

Fra : Thomas

Dato : 28-03-03 22:31

> [...]

> Jeg stiller følgende krav hertil:
>
> 1) min. 128 mb ram
> 2) display, som kan viser titler /tracknummer

Hej Jacob

I steder for dyrt indkøbte afspillere med harddisk og med suspekt
lydkvalitet (med mindre du vælger Apple Ipod), og afspillere med dyre
lagringsmedier (div flash ram) - vil jeg anbefale dig en Philips Expanium
EXP-431.

Du kan se dyret her http://makeashorterlink.com/?C67522104
http://makeashorterlink.com/?Z11A241F1
http://makeashorterlink.com/?Z23A121F1

Den har virkelig god lyd, igennem de medfølgende højtalere. Du kan også
justere bas og diskant. Afspilleren har 480 sek antichok, men jeg bruger det
dog aldrig - selv ved lidt løb efter bussen er der ingen hop i musikken uden
antichok.
Vægten er kun 180 g, og den passer fint ned i en lomme

Det bedste af det hele er at medierne er billige 8 kr for en cd-r med 200 mb
og 18 kr for en ditto cd-rw (prøv at sammenligne de priser med flash ram).
Desuden kan du nemt transportere data på cd'erne også - bare du har adgang
til en brænder Der er heller ingen lang venten på overførelse via usb -
en hurtig brænder kan hurtigt brænde en cd med mange timers musik.

Fra : Thomas

Dato : 28-03-03 22:40

"Thomas" <thomas.autzen@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
usb -
> en hurtig brænder kan hurtigt brænde en cd med mange timers musik.

Glemte lige at nævne prisen på afspilleren er 1378 kr inklusiv fragt fra
http://www.technikdirekt.de hvor jeg købte mit eksemplar Ved endnu ikke
om de kan købes i DK - men det kunne de ikke da jeg købte min sidste efterår