Hitchcock collection på DVD
Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-03 21:00

Jeg købte subj., og sidder nu og spekulerer på om formatet passer. Dvs. Det
er ikke widescreen, men 4:3 format så vidt jeg kan se.

Er det rigtigt? har de klippet i det eller hvordan? jeg kan ikke se om det
ser 'rigtigt' ud.

Peter

Fra : ML-78

Dato : 23-03-03 23:42

> [...]
> er ikke widescreen, men 4:3 format så vidt jeg kan se.
>
> Er det rigtigt? har de klippet i det eller hvordan? jeg kan ikke se om det

Hvilke af filmene tænker du på? Og hvilken region? Så vidt jeg ved har
region 1-udgaven rigtigt format for alle titler, mens nogle fra region
2-udgaven er pan & scan. Der findes nogle anmeldelser her (ganske vist
region 4, men disse er identiske med region 2):

Volume 1: http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=467

Volume 2: http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=646

ML-78

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-03 23:49

ML-78 wrote:

> [...]
> 2-udgaven er pan & scan. Der findes nogle anmeldelser her (ganske vist
> region 4, men disse er identiske med region 2):

Ja, det skal nok passe. Alle dem her i min version er ikke i widescreen
hvilket er noget af en skuffelse!!!!!

Jeg må ha fat i reg. 1 udgaverne så. Men hjælp det bliver dyrt!

Peter

Fra : ML-78

Dato : 24-03-03 00:03

> Ja, det skal nok passe. Alle dem her i min version er ikke i widescreen
> hvilket er noget af en skuffelse!!!!!
>
> Jeg må ha fat i reg. 1 udgaverne så. Men hjælp det bliver dyrt!

Ja, det er selvfølgelig ærgerligt. Mht. ekstramateriale er reg. 1-udgaverne
også ofte at foretrække, da reg. 2 i nogle tilfælde mangler de ret
interessante "making of" dokumentarer.

Forresten udgik både region 2 box-sættene og de enkelte titler i januar, men
genudgives sidst i april. Om det er for at råde bod på problemerne aner jeg
ikke, men måske er det værd at holde øje med.

ML-78

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-03-03 00:33

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Forresten udgik både region 2 box-sættene og de enkelte titler i januar,
men
> genudgives sidst i april.

+ der kommer 3 nye :)

Udenrigskorrespondenten (Foreign Correspondent)
Mistanken (Suspicion)
Lige børn leger bedst (Mr. and Mrs. Smith)

Mvh.

Ole