Tunudstødning på PUG Speedfight 2 AC '02
Fra : Martin L. Johansen

Dato : 23-03-03 19:42

Har lige fået monteret Hebo 47mm cylinderkit på min Peugeot Speedfight 2 AC
'02.

Dette har ikke givet helt vildt, men udstødningen havde i enden en plade på
tværs og den er der prikket hul i så der er fri passage for luften. Det gav
lidt på toppen, ca 5km/t. Optrækket virker en del mere solidt.

Den render lige nu 75-80 km/t ca ifølge speedometer og mit spørgsmål er så
nu...: Hvad vil en tunudstødning give mig?

OG er den begrænset andre steder end vario, blindrør og blændplade? Det skal
lige siges at den _ikke_ er magen til de første Speedfight's som kom på
gaden. Bl.a. er der en sjov lille flance i motorblokken hvor cylinder skal
sidde så det kun er den originale som passer. Dette blev dog tilpasset med
den nye (som ikke var forberedt for den fucking konstruktive ændring
Peugeot Import har lavet). Motoren er altså ikke 100% magen til Squab's,
Speedake's og Zenith for dem som måtte tro det. På et eller andet tidspunkt
har PUG Import altså valgt at gøre livet lidt mere surt... :-/

På forhånd tak.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Flemming Ploug

Dato : 24-03-03 12:06

En Hebo udstødning ville gøre mirakler på dyret, ingen tvivl herom.
Har selv en Runner med Hebo Manston Replica på og en Hebo knækpotte, som
selv på en standard cylinder gir et markant bedre træk hele vejen.

HUSK DOG OSSE AT DYSSE SVINET ! ! ! ! og osse helst en større karburator.

Hvis du herefter mangler speed, så smid en gearing på

Flemming

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-03-03 12:10

Flemming Ploug wrote:

> En Hebo udstødning ville gøre mirakler på dyret, ingen tvivl herom.

Kanon. Har Hebo cylinder, men hvor finder jeg sådan en stude?

> HUSK DOG OSSE AT DYSSE SVINET ! ! ! ! og osse helst en større karburator.

Den er ikke dyset om. Min mekker (som _er_ mekker og ikke en knægt fra
nabolaget) mente ikke det var nødvendigt. Den kører skam også perfekt og
kan fint holde tomgang + vollgas.

> Hvis du herefter mangler speed, så smid en gearing på

Det tror jeg ikke jeg kommer til. Efter hvad jeg kan høre/se/læse mig til
efterhånden så er den udstødning jeg har nu min akilleshæl.

Tak for dit indlæg.