Maling og lakering
Fra : Bent Pedersen

Dato : 23-03-03 18:59

Jeg skal have lakeret og malet nogle fyldningslåger. Rammerne skal lakeres
med vandbaseret lak. Fyldningerne med akrylmaling. Er det tilrådeligt at
sprøjte lidt ind på fyldningerne, lade lakken tørre og derefter sprøjte
fyldningerne?

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-03-03 16:02

Bent Pedersen <bent2517fjerndette@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e7df531$0$29540$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> med vandbaseret lak. Fyldningerne med akrylmaling. Er det tilrådeligt at
> sprøjte lidt ind på fyldningerne, lade lakken tørre og derefter sprøjte

Det er meget nemmere at lave fyldningerne bagefter hvis du lakere ind på
dem, ellers kan du ikke få din tape til at sidde ordentligt bagefter.

Malermester John Vedsegaard

Fra : Bent Pedersen

Dato : 26-03-03 23:20

John Vedsegaard wrote:

> [...]
>
> Det er meget nemmere at lave fyldningerne bagefter hvis du lakere ind på
> dem, ellers kan du ikke få din tape til at sidde ordentligt bagefter.

Tak for tippet, jeg er igang

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-03-03 00:01

"Bent Pedersen" <bent2517fjerndette@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet, jeg er igang

Husk!
Når du har sat tapen på, så skal du lige sprøjte en gang lak på den for at
undgå at malingen fra fyldningerne trækker ind under tapen.....

Thomas