Første uge på første MC :-)
Fra : Morten Poulsen

Dato : 23-03-03 18:33

Hej allesammen

Så kan jeg slutte mig til dem der rent faktisk HAR en MC istedet for bare at
ønske han havde en
Jeg hentede min første MC i onsdag sidste uge og har brugt ugen & weekenden
på at køre mig selv (og MC'en) til. Både MC og kører mangler nogle hundrede
kilometer i at være rigtig tilkørte, men det begynder at ligne noget

Jeg slog til i december og købte en af de stærkt nedsatte Ducati 900 S FF
fra Feldballe MC, så det har været en laaang vinter at vente. Men nu er det
hele faldet på plads, vejret er perfekt og humøret er højt.

Så hvis I ser en matsort Ducati 900 i Aalborg-omegnen kan I roligt regne med
at humøret er højt inde i hjelmen... også selv om jeg måske har for travlt
med at file på koblingen til at hilse rigtigt

Go' kørelyst...

--
Morten - Ducati 900S

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 18:41

Morten Poulsen wrote:

> Jeg slog til i december og købte en af de stærkt nedsatte
Ducati 900
> S FF

....øv...jeg er skidemisundelig...

....ku du ik starte med en 125 kubikker - lissom os andre
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : wheeler

Dato : 23-03-03 20:29

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse

> ...ku du ik starte med en 125 kubikker - lissom os andre

Hov hov....

Wheeler, som begyndte på en 250'er
TDR 125R
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-03-03 20:33

> Hov hov....
> Wheeler, som begyndte på en 250'er
> TDR 125R

Ja, jeg startede på en 50ccm.
Derefter opgraderede jeg til 400ccm, det kunne mærkes.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Poulsen

Dato : 23-03-03 20:54

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b5krf4$pct$1@sunsite.dk...

> Ducati 900
>
> ...øv...jeg er skidemisundelig...
>
> ...ku du ik starte med en 125 kubikker - lissom os andre
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Suzuki 1100 E(Z) -82

Jo, i første omgang var planen også at begynde på noget lidt mindre a la en
brugt GS500. Men Duc'en var lidt for lækker til at jeg kunne dy mig - og med
det vinter-tilbud duede mellemvejen (en Duc 620 Sport) heller ikke
-Morten

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-03-03 21:40

Hans Paulin wrote:

> ...øv...jeg er skidemisundelig...
>
> ...ku du ik starte med en 125 kubikker - lissom os andre

Hehe... jeg startede med en 400'er...

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 24-03-03 13:14

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe... jeg startede med en 400'er...

endnu mere Hæhæ jeg startede med en 600'er og har den stadig

--
Allan(fzr600us)
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=209

Fra : HSF

Dato : 23-03-03 18:47

Tilykke med maskineriet, håber du får mange glade timer med den
Med løftet venstre hånd til hilsen
Henrik S. Franzen
hsfNOSPAM@C.dk
Suzuki GS 500 E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=220

Fra : John

Dato : 23-03-03 19:00

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Morten - Ducati 900S

Te' løøkk

V.H John Kramme - GSXF600 ..som selv fik MC forrige fredag

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-03-03 19:24

"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Te' løøkk
>
> V.H John Kramme - GSXF600 ..som selv fik MC forrige fredag

Så kom du væk fra de RS50ere.... Tillykke mester

Mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : John

Dato : 23-03-03 21:36

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> Så kom du væk fra de RS50ere.... Tillykke mester
>
> Mvh Tommy Fer
> VFR400R

Jo tak ...tihih, men jeg sadlede jo om til en RS125 der imellem Tommy, men
der var sgu alt for meget bøvl med den i det år jeg kørte på den ...hvilket
jeg ikke er den eneste i verden der har erfaret :-/

V.H John - GSXF600

Fra : Andrew

Dato : 23-03-03 19:59

> [...]
> at humøret er højt inde i hjelmen... også selv om jeg måske har for travlt
> med at file på koblingen til at hilse rigtigt

Hvordan har du finansieret den?

Mvh Anders

Fra : Morten Poulsen

Dato : 23-03-03 20:50

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> at
> weekenden
> hundrede

FF
> det

> med
>
> Hvordan har du finansieret den?
>
> Mvh Anders

Al finansieringen er gået gennem banken (Nordea). Standardprisen (ca.
58.000) som normalt privatlån, resten som billån. Jeg fik også et
finansierings-tilbud gennem Feldballe MC, men slutprisen så ud til at blive
en smule lavere hvis det hele blev holdt ét sted... så får vi at se om den
teori holder stik når jeg har betalt det hele tilbage om en lille
menneskealder :-|

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 20:36

> [...]
> at humøret er højt inde i hjelmen... også selv om jeg måske har for travlt
> med at file på koblingen til at hilse rigtigt

For lige at fange dig på ordet:
Lige netop Duc's flerplade-tørkobling skal man ikke file mere end nødvendigt
på - Den slides ned på ingen tid derved!

--
Armand.

Fra : Morten Poulsen

Dato : 23-03-03 20:51

> [...]
> Lige netop Duc's flerplade-tørkobling skal man ikke file mere end
nødvendigt
> på - Den slides ned på ingen tid derved!

Takker, jeg tar' alle hints og gode råd til mig med kyshånd.
-Morten

Fra : Brian Luckow

Dato : 24-03-03 22:58

> nødvendigt

Yep, det kan den ikke li', så køkørsel er ikke liiige det fedeste med den
kobling.

> Takker, jeg tar' alle hints og gode råd til mig med kyshånd.

Gør dig også den tjeneste, at rense din kobling engang imellem, der danner
sig rigtigt meget støv i den, ved at rense den forlænger du dens levetid.
Det er så tilgengæld heldigvis nemt, fordi den jo netop er fri for olie.
Evt. så skift koblingsskjoldet ud med et af den ventileret type, eller bare
gør som jeg, sætte et par små afstandsstykker mellem skjoldet og motoren.
Dermed kan støvet bedre slippe ud.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-03 21:01

On Sun, 23 Mar 2003 20:35:45 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>For lige at fange dig på ordet:
>Lige netop Duc's flerplade-tørkobling skal man ikke file mere end nødvendigt
>på - Den slides ned på ingen tid derved!

Rolig i aftrækket
Ducati har begået helligbrøde: Flere af de nyere Duc modeller har fået
vådkobling.
Slut er det med Duc's vidunderligt skramlende kobling - SUK

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bjørn S

Dato : 24-03-03 08:23

Steen Gruby wrote:

> Rolig i aftrækket
> Ducati har begået helligbrøde: Flere af de nyere Duc modeller har fået
> vådkobling.
> Slut er det med Duc's vidunderligt skramlende kobling - SUK

Ifølge Ducatis hjemmeside (www.ducati.com)har modellen her stadig
tørkobling.
Ikke fordi jeg har hørt nogen rasling endnu, men det skyldes måske ligså
meget effektive ørepropper og mine udstødninger ;-O

/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-03-03 09:50

Steen Gruby wrote:
> Slut er det med Duc's vidunderligt skramlende kobling - SUK

Så er det da godt at der kommer ham dér Dan Nicolaisen på
Langelinie, hans kobling skramler nemlig for mindst 40 vådkoblinger
;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 24-03-03 17:24

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
> [...]
>
> Hej Armand.

> Rolig i aftrækket
> Ducati har begået helligbrøde: Flere af de nyere Duc modeller har fået

Måske nok, men Mortens 900'er er ækvivalent til min svogers 750'er, og dén
har da den tørre kobling i behold!

--
Armand.

Fra : Brian Luckow

Dato : 24-03-03 22:49

> Rolig i aftrækket
> Ducati har begået helligbrøde: Flere af de nyere Duc modeller har fået
> vådkobling.
> Slut er det med Duc's vidunderligt skramlende kobling - SUK

Hov Steen, er det ikke dig der skal være rolig på aftrækkeren, eller hvad?!
;)

For jeg mener da bestemt ikke at der er noget der er ændret der. Pånær lige
748 og 749, så er det stadig sådan, at alle Duc's under 900ccm er med
vådkobling. Men tørkoblingerne bliver dog mere og mere lydløse, bl.a. fordi
koblingsskjoldene i dag er lavet af flerlags stål, og ikke som før, ét lags
alu, det skulle dæmpe den en del.

Og forresten tak for hjælpen med Lydmuren, går nemlig ud fra at det var dig
de fik min mail adr. af.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Bjørn S

Dato : 23-03-03 21:15

"Morten Poulsen"skrev

> [...]
det
> hele faldet på plads, vejret er perfekt og humøret er højt.

Til lykke med den.
Hentede selv en af sorten sidst weekend, og den er bare dejlig !!
Betalte også ind min 1/3- del 23. december, betinget af tilfredstillende
prøvetur, og prøvekørte en i starten af januar, hvor det var nogle kolde,
men tørre veje.
Kør forsigtigt !

/Bjørn - http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=63

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-03-03 21:55

Også tillykke herfra.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-03-03 22:23

> [...]
> at humøret er højt inde i hjelmen... også selv om jeg måske har for travlt
> med at file på koblingen til at hilse rigtigt

Tillykke med cyklen.

Lad være med at file på koblingen på sådan en Ducati (hvis det er tørkobling
= RASLE, RASLE....), det kan IKKE holde til det.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm