Karburator indstilling
Fra : Michael

Dato : 23-03-03 18:28

Hej NG

Mit tændrør bliver sort (sod).

Er det ikke fordi motoren får en for fed blanding?

Men hvor sidder den skrue til at indstille blandingen, på en Suzuki GZ250?

Hilsen

Michael Sandgaard

michael@sandgaard.org

Fra : lp

Dato : 23-03-03 20:49

Michael wrote:

> Hej NG

> Mit tændrør bliver sort (sod).

> Er det ikke fordi motoren får en for fed blanding?

jo

> Men hvor sidder den skrue til at indstille blandingen, på en Suzuki GZ250?

prøv at pille luftfiltret af, det kunne være at det er tilstoppet, og
derved kan mc en ikke få lift.

Fra : Michael

Dato : 23-03-03 20:57

"lp" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jo

GZ250?

> prøv at pille luftfiltret af, det kunne være at det er tilstoppet, og
> derved kan mc en ikke få lift.

Jeg har prøvet det.

Fra : Moller

Dato : 23-03-03 21:14

> Mit tændrør bliver sort (sod).

For fed :)

> Er det ikke fordi motoren får en for fed blanding?

Jo..

> Men hvor sidder den skrue til at indstille blandingen, på en Suzuki GZ250?

Det afhænger hva der er skyld i for fed... er det luftfilter, tomgangs
skrue, tomgangs dyse, nål, hoved dyse ????

Du må komme med mere info, omkring om det er i tomgang, kan du mærke
forskel på de forskellige gasgivninger i forhold til før, og er det begyndt
lige pludselig.

VH
Lars Molnit

Fra : Michael

Dato : 23-03-03 21:28

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du må komme med mere info, omkring om det er i tomgang, kan du mærke
> forskel på de forskellige gasgivninger i forhold til før, og er det

Den drukner hvis man starter den med choker.

Når man accelerere (mange omdrejninger) og skifter gear, går der et par
hundred del sek før motoren igen begynder at stige i omdrejninger.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 24-03-03 14:41

Michael <michael@sandgaard.org> skrev i en
> [...]
>
> Er det ikke fordi motoren får en for fed blanding?
>
> Men hvor sidder den skrue til at indstille blandingen, på en Suzuki GZ250?

Der kan være mange grunde til at tændrør bliver sorte. Men først skal man jo
vide om
det er de/det tændrør som anbefales til maskinen i relation til om den er
tunet eller standard, og om delene i karburatorerne også er de rette, og
bl.a. nålenes indstillinger rigtige. Der udover kommer som nævn i andet svar
det med luftfilteret, og desuden om tændingen egentlig står rigtigt. Og at
tændrørene ikke er for gamle.

De er jo både disse indstillinger og om tændrøret er for koldt - altså køler
for meget - der bestemmer om tændrør sodes. Derudover er af karburatorernes
indstilling flere indstillinger. Hvis man skal få et godt indtryk af
instillingen og sodningen så skal man jo vide i hvilke felter, ved hvor
megen åbning af gasspjældene der sker sodning af tændrør. F.eks.ved
gashåndtaget at lave mærker så man kan se når gasspjældene er 1/4, 1/2, 3/4
og 1/1 åbent, og så efter et par km´s kørsel ved konstant åbning af
gashåndtaget, kåble ud, slukke for motoren og når så parkeret kigge på
tændrørene. Derved finder man jo hvordan tændrørene har det med at tilsodes
ved forskellige ydelser/åbninger af gasspjæld og derved
hvilke dele der skal dyses i karburatorerne.

Gert Thorgersen

Fra : Michael

Dato : 24-03-03 21:07

Hej

Alt er standart.

I november månede fik jeg justerede karburatoren ved er service eftersyn.
Det har den også kørt godt med imens det var koldt, men nu når temperaturen
er længere oppe køre den ikke godt.
Når man acc. og skifter gear er det ligesom om den drukner lidt inder den
igen acc.

michael