Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mmc og SD ram kort
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-03-03 15:39

Hejsa

Jeg har kig på et Kodak DX4330 digicam, der står det bruger SD ram eller MMC
kort, er det det samme type ram, eller er der forskel på det

Mvh Jesper

Fra : Morten

Dato : 23-03-03 15:50

> Jeg har kig på et Kodak DX4330 digicam, der står det bruger SD ram eller
MMC
> kort, er det det samme type ram, eller er der forskel på det

Fysisk set er de næsten identiske, men der er forskel på kontaktfladerne. SD
har lidt flere end MMC.
MMC er det ældste af de to kort og man kan ikke låse dem som en diskette som
man kan med SD.
SD (Secure Digital) tilbyder endvidere datakryptering til beskyttelse af
data omend ikke mange apparater benytter det. Ikke alle apparater der
understøtter det ene understøtter ikke automatisk det andet. Men Kodak gør.
Alene fordi formatet er nyest vil jeg vælge SD fremfor MMC - prisforskellen
er for samme antal MB kun ganske få kroner. Desuden der der flere ting der
understøtter SD end MMC (og så er der dem der understøtter begge), så
derfor.

Mvh
Morten

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-03-03 15:54

> [...]
> er for samme antal MB kun ganske få kroner. Desuden der der flere ting der
> understøtter SD end MMC (og så er der dem der understøtter begge), så

Fy pokker det var hurtigt, mange tak

Mvh Jesper

Fra : Per Jefsen

Dato : 23-03-03 17:53

> Jeg har kig på et Kodak DX4330 digicam

hej

nogen speciel grund til at du ikke kigger på den større 4 megapixel LS443?
jeg har selv LS443, og synes det er rigtig godt. jeg har skrevet en
anmeldelse på www.digitalfotografen.dk.

hvis du tjekker priserne i tyskland

http://www.guenstiger.de/
http://www.preissuchmaschine.de/

kan du se, at du der kan få LS443 til ca. det samme som DX4330 koster
herhjemme.

mvh

per

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-03-03 15:42

> [...]
>
> http://www.guenstiger.de/
> http://www.preissuchmaschine.de/
>
> kan du se, at du der kan få LS443 til ca. det samme som DX4330 koster

Det Kodak jeg har kig på, skal osse købes i udlandet
http://www.computeruniverse.net/info.asp?id=90059922&language=deutsch , og
der er LS443 omkring 135 Euro i forskel ved dem

Jeg saster på at købe kamera og 128 ram, og med forsendelse løber det op i
noget der ligner 2650 kr, det kan vi st ikke gøres meget billigere

Mvh Jesper

Fra : Per Jefsen

Dato : 24-03-03 15:55

> [...]
>
> Jeg saster på at købe kamera og 128 ram, og med forsendelse løber det op
> noget der ligner 2650 kr, det kan vi st ikke gøres meget billigere

husk blot at tænke på at dx4330 ikke kommer med hverken opladeligt batteri
eller dock... der medfølger et engangsbatteri der holder nogle timer. dvs.
du skal også købe enten

1) opladelige AA batterier + oplader (3-400 kr)
2) DX dock (opladeligt batteri og oplader) (600 kr)

dock og opladeligt batteri er med i LS443. så det kommer faktisk op i ca
samme pris :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-03-03 19:09

> [...]
> 2) DX dock (opladeligt batteri og oplader) (600 kr)
>
> dock og opladeligt batteri er med i LS443. så det kommer faktisk op i ca

tjjaaa, ved det godt, men jeg kan vel godt bruge Kodak?et uden Dock ( eller
hva ), og jeg har opladelige batteri?er i spandevis i forbindelse med mit
job, så det er heller ikke det store problem, også det sidste, men nok det
vigtigste har fruen sat max på til 2500.- kr, og det klare jeg lige hvis jeg
selv henter det på posthuset sammen med min ugepenge

Mvh Jesper

Fra : Per Jefsen

Dato : 24-03-03 22:58

> [...]
> jeg
> selv henter det på posthuset sammen med min ugepenge

ja du kan sagtens bruge det uden dock - du kan bare ikke oplade batterierne
i kameraet.

mvh

per

Fra : Per Jefsen