Flydende pakning?
Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 14:44

....har spurgt i dk.fritid.bil, men ikke fået et svar...

....har nogen her kendskab til noget flydende pakning, som jeg kan
bruge i forbindelse med en original gummi(bundkars)pakning, som
jeg nu har skiftet for anden gang - sidste gang med Locktites
flydende pakning på - dog uden at jeg kan få den tæt...

....skal ud og lede i morgen efter noget flydende pakning på
spritbasis, som jeg nærmest kan lave en pølse af på begge sider
af pakningen...

....subjektet er til min Kadett GSI...
Hans
Kadett GSi 2,0 8v -87

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-03-03 14:57

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b5kdhu$mig$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> ...skal ud og lede i morgen efter noget flydende pakning på
> spritbasis, som jeg nærmest kan lave en pølse af på begge sider

hmm, skrotter man ikke bare en kadett når den ikke vil mere

M V H

Peter Jakobsen (ex-kadett ejer)
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 15:03

Peter Jakobsen wrote:

> hmm, skrotter man ikke bare en kadett når den ikke vil mere

....jo, det gør man - lige som alt andet...

....var egentlig en forkert signatur - sådan:
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-03-03 16:30

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b5kemm$f2$1@sunsite.dk...

> ...jo, det gør man - lige som alt andet...

Håber du så den smiley, jeg har selv haft kadett i 4 år...

--
M V H

Peter Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 17:52

Peter Jakobsen wrote:

> Håber du så den smiley, jeg har selv haft kadett i 4 år...

....din stakkel!!

....jo - jeg så den godt...

....jeg har osse brugt resten af eftermiddagen på at spekulere på,
om jeg var for brutal *hoste*

Never mind - det er anden gang, jeg skifter den #%&¤?` pakning
(til 178,- kr.) - og stadigvæk er sv**** utæt - det ødelægger min
nattesøvn og jeg var ikke oplagt til spøg (man er vel rocker,
ik?)

....nå, for at blive i stilen: en kollegas kammy havde for længe
siden købt en Skoda 120, og spurgte, hvor man billigst kunne købe
benzin i Flensborg, hvorefter han fik at vide, at "...man fylder
da ikke gas på en engangslighter, vel!!"
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Frank holm

Dato : 23-03-03 16:15

Den Ka´ jeg svaret på.......
Find en velassoteret autoreservedels, og bed om silicone pakning. (helst den
orange, den synes jeg er bedst)
når du samler raketten, så vent en times tid med at starte den, så forøges
chancen for succes en del, tørretid du ved! Go´ fonøjelse

--

Med Venlig Hilsen.
Frank Holm. GSX600F kamikaze edition

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 16:14

Frank holm wrote:
> [...]
> når du samler raketten, så vent en times tid med at starte den,

> forøges chancen for succes en del, tørretid du ved! Go´

....he he...

....tusind tak skal du ha

.... jeg prøver at skaffe den orange i stedet for min nuværende

Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-03-03 19:22

Hejsa

www.thansen.dk har de noget der hedder super flydenden pakning.... Det er en
rød silicone pakning... super god.... koster 60,- ca...

mvh Tommy Fer

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 19:39

Tommy Fer wrote:

> www.thansen.dk har de noget der hedder super flydenden
pakning....
> Det er en rød silicone pakning... super god.... koster 60,-
ca...

....er noteret! - tak
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-03 19:47

On Sun, 23 Mar 2003 14:43:50 +0100, "Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

Hej Hans.

>...skal ud og lede i morgen efter noget flydende pakning på
>spritbasis, som jeg nærmest kan lave en pølse af på begge sider
>af pakningen...

Der fremstilles meget skidt der kaldes flydende pakning - Det værste
har så vidt jeg husker navnet Cyril.
3M fremstiller en silikonebaseret flydende pakning under navnet: Super
Silicone Sealant (black), part nr. 08662, og det du'r.
Den tube jeg har indeholder ca. 90 ml, og den er rigelig til de næste
års forbrug.
Jeg har lige samlet en CBX550 motor, hvor alle pakflader har fået et
skud flydende pakning, og det er ikke sykket nævneværdigt i tuben
Og ja, motoren er fuldstændig tæt, ikke så meget som een dråbe lækker
den .
Jeg har min tube fra Lydmuren i Stenløse, og jeg kan selvfølgelig ikke
huske prisen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 20:07

Steen Gruby wrote:

> Der fremstilles meget skidt der kaldes flydende pakning - Det
værste
> har så vidt jeg husker navnet Cyril.

....dén havde jeg i de glade knallertdage - heller ikke lugten var
for god...

> 3M fremstiller en silikonebaseret flydende pakning under
navnet: Super
> Silicone Sealant (black), part nr. 08662, og det du'r.

....er osse noteret

> [...]
tuben
> Og ja, motoren er fuldstændig tæt, ikke så meget som een dråbe

....fedest...

....det jeg oprindelig var nervøs for i forbindelse med
siliconepakning (som jeg er blevet tilbudt af min
reservedelspusher) på ømfindtlige steder har været, at
siliconestykker sejlede rundt i sumpen m.v. ...

> Jeg har min tube fra Lydmuren i Stenløse, og jeg kan
selvfølgelig ikke
> huske prisen.

....det er ikke så væsentligt, om den koster 60 eller 100 kr - nu
vil jeg f*** bare ha det bundkar tæt...

....hver gang jeg skal ind til den pågældende pakning, skal jeg
først rage udstødningen af, så bundkarret, oliesugerøret og så
skvulpepladen, så det er lidt trælst...

....mange tak for hjælpen!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-03 20:17

On Sun, 23 Mar 2003 20:07:09 +0100, "Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

Hej Hans.

>...det jeg oprindelig var nervøs for i forbindelse med
>siliconepakning (som jeg er blevet tilbudt af min
>reservedelspusher) på ømfindtlige steder har været, at
>siliconestykker sejlede rundt i sumpen m.v. ...

Nu er den med brug af flydende pakning omfattet af devisen: Alting med
måde
tryk en stribe ud af tuben og jævn det ud i et nogenlunde ensartet lag
med fingrene.
Hvis du så gør som tidligere anbefalet, nemlig at lade skidtet stå
natten over før du starter er silikonen hærdet af, og det evt
overskydende sidder fast uden at forvilde sig ind i de roterende dele
eller ned i sumpen.
Du kan forvisse dig om at det er rigtigt ved at "gratte" lidt i det
der sidder udvendigt - Det sitter fast

>...det er ikke så væsentligt, om den koster 60 eller 100 kr - nu
>vil jeg f*** bare ha det bundkar tæt...

Hvad pokker - er du ikke "mærkefanatikker"?
Som med gamle englændere eller HD - Hvis der ikke ligger en oliesø
under dem skal du ikke starte.
Nul oliesø = Nul olie

>...hver gang jeg skal ind til den pågældende pakning, skal jeg
>først rage udstødningen af, så bundkarret, oliesugerøret og så
>skvulpepladen, så det er lidt trælst...

Det er da rart at være beskæftiget

>...mange tak for hjælpen!

Sæl' tak.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-03 20:39

Steen Gruby wrote:

> [...]
stå
> natten over før du starter er silikonen hærdet af,

....godt!...det vil jeg gøre...

....og så huske af fedte godt af først - så slimen kan trænge ind
i samtlige porer...

> [...]
roterende dele
> eller ned i sumpen.
> Du kan forvisse dig om at det er rigtigt ved at "gratte" lidt i

....okay! ...dejligt at høre...

....jeg har nok tænkt for meget på det der klare vådrums-silicone,
som "smuldrer" hen af vejen...

> Hvad pokker - er du ikke "mærkefanatikker"?
> Som med gamle englændere eller HD - Hvis der ikke ligger en
oliesø
> under dem skal du ikke starte.
> Nul oliesø = Nul olie

....bare rolig - Suzukien sveder fra venstre side af topstykket -
lige som min gamle CB 7½ osse gjorde

....men synsmanden gjorde mundtlig opmærksom på spildet (som
eneste "fejl") - og det irriterer mig med pletter på fliserne og
sidst men ikke mindst: den drypper ned på min gloende udstødning,
så hverken chauffør eller passager er i tvivl om problemet

> Det er da rart at være beskæftiget

....det er det! - men lidt sissifosagtigt at skulle "reparere" den
samme fejl hver weekend he he...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82