BAFTA, den engelske "Oscar"
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-03-03 12:56

Hejsa
Sad lige og så programmet igår. På mange måde synes jeg at det er en
glimrende uddeling også fordi den ikke er national.

Vinderne:
http://www.bafta.org/film/announce.htm

Bedste film:
The Pianist

Bedste instruktør:
Roman Polanski

Bedste kvindelige hovedrolle:
Nicole Kidman (The hours)

Bedste mandlige hovedrolle:
Daniel-Day Lewis (GONY)

Bedste originale manuskript:
Talk to her (Yes!!)

Bedste kvindelig birolle:
Catherine Zeta-Jones (Chicago)

Bedste mandlige birolle:
Christopher Walken (Catch me if you can)

Bedste fremmedsproget film:
Talk to her (Yes Yes !!!)

Bedste fotograf:
Conrad L Hall (Road to Perdition)

Bedste visuelle effekter:
LOTR - TTT

The Academy Fellowship
Saul Zaentz

Publikumsprisen:
LOTR - TTT

Jeg synes egentlig de rammer meget godt.

Saul Zaentz gav iøvrigt en glimrende tale hvor han bla. ytrede sin
mening om præsidentvalget og at USA nu åbenbart er på vej til at blive
en enevældig stat!!

Glimrende opvarming inden turen går til Palads ved mindatstid

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-03-03 01:35

Morten Bowman Hansen skrev:
> Sad lige og så programmet igår. På mange måde synes jeg at det
> er en glimrende uddeling også fordi den ikke er national.

Jeg så det, da Zulu sendte det direkte. Ja, det er et rigtig godt
arrangement både som show og som prisuddeling. Lige så
underholdende som Academy Awards, selvom det ikke har helt den
samme aura af vigtighed, og der er en god mængde kvalitetssans i
nomineringer og vindervalg. Med Stephen Fry som vært lykkedes det
at give en britisk variant af det, amerikanerne også kan på
Oscaraftenen, og uforudsete højdepunkter som Meryl Streeps
Kaufman-inspirerede tale og særprisen til to instruktørassistenter
fuldendte en god tv-oplevelse.

> Glimrende opvarming inden turen går til Palads ved
> mindatstid

Ja, god Oscarnat til alle tv-seere og biografgængere. Vi ses vel i
nat eller i morgen her i gruppen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk