Hercules 3D Prophet 4500 KYRO II 64MB SD-R~
Fra : Locudo

Dato : 20-03-01 00:03

Det ku være at man skulle købe sig et Hercules 3D Prophet 4500 KYRO II 64MB
SD-Ram. Ca. pris 1500,-kr

http://us.hercules.com/products/video/3dp_4500_64mb/index.php3

http://www.sharkyextreme.com/hardware/previews/hercules_3dprophet_4500_kyro2
/

Hilsen

Tom

Fra : Kim Hansen

Dato : 20-03-01 16:12

Hej
Såen et vil jeg ha´
Er der nogen der ved hvem der sælger det ?

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : DaWizeGuy

Dato : 21-03-01 11:31

"Locudo" <120100704638@mail.dk> wrote in message
> Det ku være at man skulle købe sig et Hercules 3D Prophet 4500 KYRO II
64MB
> SD-Ram. Ca. pris 1500,-kr

Kortet ser jo godt ud på papiret, men der er jo næsten altid en hage ved
ting der ser for godt ud til at være sandt. Kyro II er ingen undtagelse. Det
understøtter stort set ingen DirectX 8 instruktioner og ej heller T&L.
Producenten mener nemlig, at CPU'ere er bedre til hardware T&L end
grafikkort, hvilket indtil videre også er sandt. Men man må forvente at
kommende prograqmmer (spil) vil kunne udnytte hardware T&L på grafikkortene
langt bedre, hvilket vil betyde, at Kyro II vil køre sådanne programmer
væsentligt langsommere end f.eks. GeForce kortene og ATI RADEON. Dette vil
også gøre sig gældende, når der kommer spil der understøtter flere DirectX 8
instrauktioner. Kyro II bygger således på en lidt forældet teknologi og er
ikke lige så fremtidssikret som konkurrerende kort. Prisen er helt klart
dette korts største aktiv, hvorfor det kan være relevant at investere i,
indtil prisen på Geforce 3 og det kommende RADEON 2 falder.

------
MVH
Anders

Fra : Seth-Enoch

Dato : 26-03-01 20:33

> [...]
> dette korts største aktiv, hvorfor det kan være relevant at investere i,
> indtil prisen på Geforce 3 og det kommende RADEON 2 falder.

Du ved jo så meget, men ved du så oxo om man skal have specielle drivere til
hvert spil, eller kan den bruge almindelig OpenGL, for engang lavde Matrox
en PowerVR grafikkort, og der skulle der bruges specielle drivere til alle
spil, skal der oxo det her?

--
Seth-Enoch

Fra : Locudo

Dato : 21-03-01 17:12

Lige et par link mere om det nye kort og dens chip.

http://www.powervr.com

http://www.powervr.com/WhitePapers/Whitepapers.htm

http://eu.st.com/stonline/prodpres/graphic/kyro/kyro.htm

Kyro II er serie 4 af Powervr chips og der skulle kommer serie 4 i 4 kvatal
i år måske først i 1 kvatal 2002.

Hilsen

Tom

Fra : Eniac

Dato : 18-05-01 19:38

Hej, et spørgsmål kan et kryo II kort køre på min celeron 333Mhz..?

http://www.kandu.dk/

Fra : DaWizeGuy

Dato : 18-05-01 21:27

"Eniac" <Eniac.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej, et spørgsmål kan et kryo II kort køre på min celeron 333Mhz..?

Ja, men jeg vil ikke anbefale dig at gøre det. Kyro II er mere cpu-afhængig
end f.eks. GeForce kort, idet det bl.a. ikke selv kan foretage Transform &
Lighting beregninger. Jeg har læst en test, og her anbefales minimum en cpu
på 850MHz, idet man ellers ikke kan udnytte Kyro II kortets potentiale. Uden
at fornærme, vil jeg også mene, at en 333 MHz "selleri" ikke kan trække
nogen nyere grafikkort, så mon ikke det er på tide at opgradere? Du kan få
en Duron 900MHz og et tilhørende bundkort for omkring 2000 kr.

---
Mvh. Anders