Anbefaling af overtræks-garage?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-03-03 12:13

Hej,

Jeg skal have fundet en overtræks-garage til min GSX-R-250, når den skal stå
uden for om natten. Jeg har kig på en Tyvek fra Hein-Gericke til 35 euro.
Har nogen den og kan anbefale den? Hvilke andre bør jeg overveje - eneste
krav er at den skal beskytte cyklen mod vind og vejr.

Hvad med den der kanon billige fra Louis (7 euro eller sådan noget). Dur den
til noget?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjørn S

Dato : 23-03-03 12:31

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev

> [...]
> Har nogen den og kan anbefale den? Hvilke andre bør jeg overveje - eneste
> krav er at den skal beskytte cyklen mod vind og vejr.

jeg har en Held jeg er meget godt tilfreds med, den er varmebestandig
nederst så den kan smides over mc'en li' så snart jeg er kommet hjem.
Den har også elastik rundt "bunden" så den bliver på plads. Kan ikke huske
hvad jeg gav for den, men mener det var rundt kr. 600,- her i DK, men Louis
har dem nok også.
Jeg har også en af de billige fra Louis, den kan ikke anbefales, det er
noget tyndt plastic(nåja, PVC), den rævner nemt, og krymper i solen.
Har en bekendt hvor en af disse garager til 5 øvro skete det samme med.
En anden ting at tænke på er at hvis garagen er alt for stor vil vinden
ruske endel i den, med tilhørende muligheder for ridser på farkosten.

/Bjørn

Fra : Carsten

Dato : 23-03-03 13:06

Rasmus Nielsen wrote:

> [...]
> Har nogen den og kan anbefale den? Hvilke andre bør jeg overveje - eneste
> krav er at den skal beskytte cyklen mod vind og vejr.

Jeg har en Held liggende som passede til min gl. CBR 600. Den må du få for
en hund eller tilsvarende
Nå ja, hvis du altså bor forholdsvis tæt på (Vanløse), eller måske kommer
til bakkeåbning ? (jeg gider ikke til at sende og alt muligt

Carsten
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/carsten_jakobsen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 23-03-03 13:37

> Nå ja, hvis du altså bor forholdsvis tæt på (Vanløse), eller måske kommer
> til bakkeåbning ? (jeg gider ikke til at sende og alt muligt

Jeg kan ikke sige ja til nogen af delene, men ellers mange tak for
tilbuddet!

Hverken Louis eller Hein-Gericke har i øvrigt så vidt jeg kan se ikke
Held-garager - ved nogen hvor de kan købes billigt.

Hvad med den der Tyrek jeg skrev om - kender nogen den?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Morten Steen

Dato : 25-03-03 10:39

Hej Rasmus

Du kan hos Bikes and Parts i Aalborg (http://www.bikes-and-parts.dk) købe
held-garager, de koster 599,-. Når du så har købt en kan jeg kun anbefale
at du låser den godt fast, enten til mc'en eller til et eller andet. Jeg
havde lige købt en held-garage, den havde jeg fornøjelse af i ca 7 dage
inde der var en aller anden lettere langfingeret som tog sig af den.

Mvh
Morten Steen

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 18:23

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en
> [...]
> Har nogen den og kan anbefale den? Hvilke andre bør jeg overveje - eneste
> krav er at den skal beskytte cyklen mod vind og vejr.

Generelt er disse overtræk ikke anbefalelsesværdige!
Dels slider de de mest udstikkende flader p.g.a. blafren i vinden, og dels
så holder de på given fungt, således at modellen henstår i dampbad frem for
regulær stænk-vand!
I mine øjne er overtræks væsentligste force at de umiddelbart hindrer
(uærlige) folks nysgerrige blikke!

--
Armand.