Forrørs omløber BMW
Fra : Ole Fisker

Dato : 23-03-03 08:37

Hej

De der omløbere der sidder på forrørene på en BMW, hvordan skrues de af. ??

Findes der et specialværktøj som
man bare skal have, eller er der en fidus.

MVH
Ole Fisker

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-03-03 09:18

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> skrev

> De der omløbere der sidder på forrørene på en BMW, hvordan skrues de af.
??

> Findes der et specialværktøj som
> man bare skal have, eller er der en fidus.

Der findes 2 typer af omløbere, så vidt jeg husker
- "en ring med huller", her skal du bruge en "hak-nøgle" i den rigtige
størrelse.
- "en ring med store køleripper på, en dron hvor du slår let så tæt på
ringen som muligt.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Ole Fisker

Dato : 23-03-03 09:38

Hej

Det er den med køleribberne, jeg vidste ikke at der var flere forskellige,
men hvis man slår på den bliver der jo store mærker.

MVH
Ole Fisker

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-03-03 09:42

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> skrev

> Det er den med køleribberne, jeg vidste ikke at der var flere forskellige,
> men hvis man slår på den bliver der jo store mærker.

Ikke hvis du bruger en dorn af et materiale der er mere "blødt" end det
omløberen er lavet af, en messing dorn f.eks.
som en anden skriver findes der også en special nøgle til denne omløber, det
havde jeg glemt beklager.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-03-03 09:48

> Det er den med køleribberne, jeg vidste ikke at der var flere forskellige,
> men hvis man slår på den bliver der jo store mærker.

Hej Ole

www.louis.de sælger en til 30 Euro. Det er ca. 210kr plus 50kr i porto. Den
har bestell nr.: 10003405

Der er også fede olietilbud i øjeblikket. 10038909

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 23-03-03 10:54

Og hvis den er så svær at få af, så pas på at du ikke ødelægger topstykket i
stedet.

Masser af kobberfedt når det skal samles - Og motioner det mindst en gang om
året.

Hvis den overhovedet ikke vil af, så sav den over i stedet for grov vold -
Et topstykke er langt dyrere end en omløber!

Edvard Korsbæk

Masser af Km på gamle boksere

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 23-03-03 14:32

D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
> størrelse.
> - "en ring med store køleripper på, en dron hvor du slår let så tæt på

På min BMW R 60/6 som jeg fik af min far, hvor den ikke havde været skildt
ad i
mange år fik jeg da udstødningsomløberne af, efter fra England at hsave
hjemkøbt nøglen der griber ind mellem mellem mange af omløbernes køleripper.
Jeg holdt den tæt ind mod og godt i spænd og gav så slag med en forhammer
(vel 1 - 1,5 kgs forhammer).

På en tidligere BMW, en R 60 fra 1960, var udstødningsstudserne så
ødelagte - opdagede jeg efter at have kigget efter - at jeg fik påsvejset
aluminium og drejet nut gevind.

Gert Thorgersen.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-03-03 09:39

Ole Fisker wrote:

> Hej
>
> De der omløbere der sidder på forrørene på en BMW, hvordan skrues de af. ??
>
> Findes der et specialværktøj som
> man bare skal have, eller er der en fidus.

Hvis det er modellen med kølerribber, så findes der en specialnøgle. De kan
sidde djævelsk fast. Hvor i landet er du?. Jeg har en nøgle.

Ib Jakobsen

Fra : Ole Fisker

Dato : 23-03-03 10:17

Hej

Jeg har prøvet at slå på den og den sidder "djævelsk fast", jeg bor i
Silkeborg

MVH
Ole Fisker

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-03-03 10:32

Ole Fisker wrote:

> Hej
>
> Jeg har prøvet at slå på den og den sidder "djævelsk fast", jeg bor i
> Silkeborg

Prøv at give dem en masse rustolie, og eventuelt "bearbejde" dem nedefra hvor
det ikke kan ses med en skarp mejsel. Sådan så de bliver lidt størrere i
diameteren. Godt med varme fra en gasbrænder kan også gøre underværker.
www.krhandel.dk i Ølgod har nøglen til ca.kr.150 og omløbere koster ikke ret
meget. Jeg bor på Lolland, så det er lidt langt for at låne.

Ib Jakobsen

Fra : Ole Fisker

Dato : 23-03-03 10:43

Hej

OK, jeg skal alligevel have bestilt et par ting ved KRhandel i morgen aften
så jeg køber en nøgle der.

Fra : Ole Fisker

Dato : 23-03-03 17:57

Hej

Tak for hjælpen, jeg køber en special nøgle i morgen.

MVH
Ole Fisker

Fra : JOHN

Dato : 01-04-03 13:09

En lille ting: Brug kun nøglen når du skiller det ad! Når du skal samle
igen så brug RIGELIGT kobberfedt - og stram møtrikkerne med HÅNDEN,
normalt behøver du ikke at bruge nøglen!
Hvis møtrikkerne sidder MEGET fast når de skal af så prøv (før du saver
dem over!) at overhælde dem med 1 liter kogende vand!

Med venlig hilsen
John
Der på sin R100RS løsner ned et stykke "blødt" træ - og strammer dem med
hånden!

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Fisker

Dato : 01-04-03 13:59

Hej

Tak for rådet, jeg har købt en nøgle og to nye omløbere, men jeg vil da lige
prøve
med vandet inden jeg saver de gamle i stykker.

MVH
Ole Fisker