Brug af gratis CV-Banker
Fra : TeleComplete Communi~

Dato : 19-03-01 23:30

Når personer lægger sit CV til skue på feks. af.dk, er det så fordi de ønsker et jobtilbud,
eller er det bare spild af tid ..?

Vi er et team af uafhængige forhandlere, som er i gang med at søge nye selvstændige forhandler. I den anledning har vi benyttet os
af CV-Banken på af.dk, men da søge grundlaget er meget spinkelt, får man mere eller mindre alle former for relevante og
irrelevante hits.

Mange af de opslag som kommer frem, indeholder ikke hvilken form for stilling personen ønsker, nogle personer har dog gjort sig
det besvær at skrive et jobønske område, dette kan dog være svært at tolke.

Så er det spørgsmålet kommer, hvorfor lægger man ønske om en stilling til skue for en jobudbyder, hvis man ikke har interesse i at
blive kontaktet ..?

Er der andre i denne gruppe, som har benyttet disse CV-Banker uden at få nogen form for resultat, eller følt at det er spild af
tid og sende et godt jobtilbud til personer som ikke ønsker arbejde ..?

Med venlig hilsen
TeleComplete

--
Vi sparer op til 35% på vores telefonregning. - gør du også det ..?
Se hvordan du kan også spare på http://home.dencity.com/teamvest/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-03-01 02:41

"TeleComplete Communications" <telecomplete@get2net.dk> wrote in message

> Vi er et team af uafhængige forhandlere, som er i gang med at søge nye
selvstændige forhandler. I den anledning har vi benyttet os
> af CV-Banken på af.dk,

Arbejdsformidlingen var nok også det sidste sted jeg ville kigge efter
selvstændige forhandlere?

Niels

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-03-01 16:06

> [...]
nogen form for resultat, eller følt at det er spild af
> tid og sende et godt jobtilbud til personer som ikke ønsker arbejde ..?

Du må nok forvente, at det kun er en del af CV-bankernes registrerede
personer, der aktivt søger job. Nogle har måske gjort det tidligere, og har
blot ikke fået fjernet CV'et, da de fandt deres drømmejob. Andre ønsker
måske bare at være der, når et særligt spændende job dukker op.

Samtidig er folk, der registreres i CV-bankerne jo ikke en homogen masse,
der alle vil kunne passe til et givet job. Du bør derfor bruge CV-bankerne
rigtigt, dvs. acceptere dem som lange "bruttolister" over folk, som du selv
(evt. med hjælp fra CV-bankens søgeværktøjer) kan korte ned til en
nettoliste over egnede folk - en efterfølgende henvendelse til disse kan så
føre dig frem til en liste over egnede og interesserede folk, som du kan
tage samtaler med på normal vis.

Og så er det jo ikke sikkert, der findes særligt mange egnede og
interesserede kandidater til netop den stilling, du skal have besat.

Jeg har brugt disse banker med et godt udbytte, men kun ved også selv at
lægge et stykke arbejde i det.
--
Jørgen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-03-01 21:10

TeleComplete Communications wrote:

> [...]
> og sende et godt jobtilbud til personer som ikke ønsker arbejde ..?

Hvis jeg som registreret i en CV-base modtog en henvendelse fra et
MLM-firma, ville jeg enten ignorere det eller klage til den ansvarlige
for basen.
"nye selvstændige forhandlere" lyder for mig som noget helt andet end
"et godt jobtilbud".

M.v.h.

Jonathan