Støt DukseDrengen på DVD
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 23-03-03 06:52

Hej!

Er du en af de mange der kan huske DukseDrengen fra DR i 1989?
Jeg selv, HC Vang, og seriens forfatter\instruktør Peter Gren Larsen (Baby
Doom, P.I.S - Politiets Indsats Styrke) arbejder i øjeblikket for at få
denne perle af en TV serie udgivet på DVD.

Vil du støtte vores kamp, kan du emaile dit navn, og adresse, til
duksedvdnu@duksedrengen.dk. Dine informationer vil ikke blive givet videre,
eller solgt, men vil blot blive brugt på en liste til DR, for at vise dem at
der er folk der vil ha' serien.

Vi har lavet en færdig DVD, for egen regning, som vi har sendt til DR, og
denne kan i reglen udsendes på markedet som den er, med en forbedring af
billedet. Vi ønsker dog enormt at producere nyt materiale til den. Bla. en
ny slutning, men det er jo op til DR, som i sidste ende skal betale for
produktion af sådanne ekstra ting og sager.

I kan iøvrigt følge med i DukseDrengens tegneserieeventyr, i hæfterne fra
Cool Comics. www.coolcomics.dk

Vi håber på opbakning!

Best regards,
Hans Christian Vang
Cool Comics
www.coolcomics.dk
hcvang@coolcomics.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-03 16:51

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> writes:

> [...]
> eller solgt, men vil blot blive brugt på en liste til DR, for at vise dem at

Det kommer der næppe noget ud af. Ligesom Græsted-produktionerne er
arbejdet med at få rettigheder til den brugte musik sandsynligvis en
uigennemtrængelig jungle.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-03-03 17:48

Peter B. Juul wrote:

> Det kommer der næppe noget ud af. Ligesom Græsted-produktionerne er
> arbejdet med at få rettigheder til den brugte musik sandsynligvis en
> uigennemtrængelig jungle.

Nu skal jeg ærligt inrømme at jeg ikke kan huske meget af Duksedrengen
(udover at jeg allerede nu kan sige at der er mange andre ting jeg
hellere vil bruge mine penge på). Brugte den en masse forskellig
"almindelig" musik? Jeg kan kun huske selve temasangen som ikke burde
være det store problem da den var lavet specielt til serien.

Men hvis du har ret i at den rummer samme problemer som
Græsted-produktionerne så ser udsigterne ikke gode ud for dem har man
snart arbejdet for at få udgivet i en hel del år uden succes... desværre
:( Dem ville jeg nemlig ufattelig gerne være i besiddelse af.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-03 21:00

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> [...]
> (udover at jeg allerede nu kan sige at der er mange andre ting jeg
> hellere vil bruge mine penge på). Brugte den en masse forskellig

Sikkert ikke på markant vis, men det er almindeligt, at man bruger alt
muligt som underlægning, når man ikke har råd til at hyre en komponist
til lejligheden. Det galdt Græsted-tingene, det galdt sikkert
Duksedrengen og det galdt Mandril-aftalen (som har fået løst noget af
det ifb. med MandrilDVD #2, FISSO!)

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 24-03-03 03:25

Al mek peks musik er selvfølgelig ikke problematisk at bruge, men alt det
andet musik kom fra dr's arkiver, og kan enten licenseres af dem, ellers kan
der komponeres ny musik til, f.eks af mek pek. s å meget musik er der
heller ikke i den, og det ville være en fed ting at gøre under
restaureringen.

--
Best regards,
Hans Christian Vang