"Blinklys" på tysk?
Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-03-03 19:27

Hej gruppe,

Hvad hedder "blinklys" på tysk?
Jeg har tænkt vidt og bredt, men kan sgisme ikke finde komme på det

--
vh.
Claus Rolsted

Fra : Aragorn

Dato : 22-03-03 19:26

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message
> Hej gruppe,
>
> Hvad hedder "blinklys" på tysk?
> Jeg har tænkt vidt og bredt, men kan sgisme ikke finde komme på det

> [...]

'Blinklicht' ifølge min mc-ordbog, hentet fra www.bmw.de.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-03-03 19:38

Aragorn wrote:
> 'Blinklicht' ifølge min mc-ordbog, hentet fra www.bmw.de.

Hey, tak for det Aragorn. Det var lige det, jeg skulle bruge.
Vi ses på Nørrebrogade på torsdag

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Aragorn

Dato : 22-03-03 19:52

> Hey, tak for det Aragorn. Det var lige det, jeg skulle bruge.
> [...]

Hej Claus.

Velbekomme, og: Gu' gør vi så!

Venlig hilsen Ara_DK

Fra : Freddy Lang

Dato : 22-03-03 20:49

Aragorn wrote:

> 'Blinklicht' ifølge min mc-ordbog, hentet fra www.bmw.de.

Hvad er så en "schein werfer"? Jeg mente, det havde noget med blinklys at
gøre, men Babelfish oversætter det til "light thrower"...

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-03-03 20:55

On Sat, 22 Mar 2003 20:49:23 +0100, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad er så en "schein werfer"? Jeg mente, det havde noget med blinklys at
>gøre, men Babelfish oversætter det til "light thrower"...

*LOL*

Det er en lyskaster også kaldet .....forlygte

Blinklys kaldes iøvrigt ofte - Blinker - på germansk

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-03-03 21:03

> Det er en lyskaster også kaldet .....forlygte
> Blinklys kaldes iøvrigt ofte - Blinker - på germansk

Ja, eller 'blinkleuchte' som det er kaldt i den værkstedshåndbog jeg sidder
med nu.

Hurra for tysk, de har jo så mange ord for det samme.. Ikke let for os, der
ikke har det godt med det sprog.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-03-03 21:07

On Sat, 22 Mar 2003 21:03:05 +0100, "Martin Sørensen"
<mosREMOVE@laxity.dk> wrote:

>Hurra for tysk, de har jo så mange ord for det samme.. Ikke let for os, der
>ikke har det godt med det sprog.

He-he ,Man kan iøvrigt sige meget om tysk,men kønt er det i hvert fald
ikke

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-03 21:28

On Sat, 22 Mar 2003 20:54:49 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej.

>Det er en lyskaster også kaldet .....forlygte
>
>Blinklys kaldes iøvrigt ofte - Blinker - på germansk

Ja, og totakteren = Der Stinker )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-03-03 21:30

On Sat, 22 Mar 2003 21:28:15 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Ja, og totakteren = Der Stinker )

Nej-nej,man skal bare ha' noget 2T's olie med jordbærduft (ja det
findes)

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-03 21:56

On Sat, 22 Mar 2003 21:30:00 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej Michael.

>Nej-nej,man skal bare ha' noget 2T's olie med jordbærduft (ja det
>findes)

"LOL"

Den minder lidt om følgende historie fra et af "firmaets"
laboratorier:

Det er nu lykkedes at lave lort om til smør.
Vi arbejder dog stadig med nogle problemer omkring lugten og smagen.

Dr. Fil(antrop).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-03-03 07:38

Michael K S wrote:
> Nej-nej,man skal bare ha' noget 2T's olie med jordbærduft (ja det
> findes)

Øh hvor?

// Hans, der absolut ikke skal ha' sin RD til at lugte af andet end
det BP-olien får den til at lugte af, ihvertfald ikke før den er
brugt..
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-03-03 12:34

On 23 Mar 2003 06:38:27 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Øh hvor?

Søg og du skal finde - dovne hund

Men okay da f.eks :

http://www.davesmotors.com/store/product508.html

Der findes iøvrigt flere andre "spændende" dufte - Banan f.eks ....

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-03-03 14:23

> Søg og du skal finde - dovne hund

Mon ikke, at et halvt glas jordbærsyltetøj i forbrændingskammeret kunne få
en MC til at lugte af som en dessert?

Hilsen
Lars

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-03-03 14:53

On Sun, 23 Mar 2003 14:22:56 +0100, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> wrote:

>Mon ikke, at et halvt glas jordbærsyltetøj i forbrændingskammeret kunne få
>en MC til at lugte af som en dessert?

Eller en banan i luftfilterkassen,kunne give ny mening til begrebet
"bananasplit"

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-03 18:17

On Sun, 23 Mar 2003 14:22:56 +0100, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> wrote:

Hej Lars.

>Mon ikke, at et halvt glas jordbærsyltetøj i forbrændingskammeret kunne få
>en MC til at lugte af som en dessert?

Jeg tror nærmere du får en "jam" session ud af den cocktail )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 23-03-03 15:44

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://www.davesmotors.com/store/product508.html
>
> Der findes iøvrigt flere andre "spændende" dufte - Banan f.eks ....

Bananduften skulle efter sigende kun virke godt på 2-takts cykler med
bananbagsvinger
mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 17:51

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Blinklys kaldes iøvrigt ofte - Blinker - på germansk

- - - - Og en afart (runde, kuglede?) kaldes ochsaugen (á: okse-øjne)!

--
Armand.

Fra : MZ_Jesper

Dato : 23-03-03 21:50

Armand wrote:
> Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> - - - - Og en afart (runde, kuglede?) kaldes ochsaugen (á: okse-øjne)!

Hej Armand osv..

Ochsaugen er den slags blinklys der sidder i styrenderne, de var i de gode
gamle dage standardmonterede på mange MZ'er....

Hilsen Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-03-03 20:57

> Hvad er så en "schein werfer"? Jeg mente, det havde noget med
> blinklys at gøre, men Babelfish oversætter det til "light thrower"...

Det er også rigtigt. Lyskaster på dansk.
På en motorcykel mener jeg bare at det er forlygten.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Aragorn

Dato : 22-03-03 21:02

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message

> Det er også rigtigt. Lyskaster på dansk.
> På en motorcykel mener jeg bare at det er forlygten.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen

Hej Martin.

Ret du har.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-03-03 21:10

Martin Sørensen wrote:

> Det er også rigtigt. Lyskaster på dansk.
> På en motorcykel mener jeg bare at det er forlygten.

...."ein Scheinwerfer" er osse en forlygte på en bil, hvis nogen
skulle være i tvivl
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-03-03 21:25

On Sat, 22 Mar 2003 21:09:52 +0100, "Hans Paulin" <his@it.dk> wrote:

>..."ein Scheinwerfer" er osse en forlygte på en bil, hvis nogen
>skulle være i tvivl

Schweinwerfer havde nu været betydelig sjovere....

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 22-03-03 21:02

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er så en "schein werfer"? Jeg mente, det havde noget med blinklys at
> gøre, men Babelfish oversætter det til "light thrower"...

Ja men det er jo fuldstendig korrekt, "lys kaster" (lygte / parabol)
Ervin
RF900R