Tidsbegrænsnig af trafik på netværk
Fra : Claus Sloth Andersen

Dato : 22-03-03 18:35

Hej,
jeg har et netværk bestående af 4 computerer hvoraf den ene står som server
(WIN2000 Adv). Denne computer er samtidigt koblet på Stofanet via det ene
netværkskort.

De tre andre computere er så koblet på serverens andet netværkskort gennem
en switch. (Og denne vej ud på internettet)

Er der nogen mulighed for at tidsbegrænse den ene computers (ikke serveren)
adgang til nettet, så det kun er i et bestemt tidsrum den kan komme på
internettet. Det skal helst være sådan at den, til hverdag, er off-line i
perioderne 2200 - 1200, og i weekenden er off-line eks. 2330 - 0900.

Findes der noget i WIN2000 Adv. server der kan styre det, eller skal der
bruges et andet program til det?

Alle computere er win2000 og har fast IP-adresse.

På forhånd tak

Mvh
Claus

claus@deepdiver.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-03 19:03

"Claus Sloth Andersen" <claus@deepdiver.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen mulighed for at tidsbegrænse den ene computers (ikke
serveren)
> adgang til nettet, så det kun er i et bestemt tidsrum den kan komme på
> internettet.

Da du nu har spurgt i hardware-gruppen er det vel noget hardware du er
ude efter.
Jeg kunne forestille mig at en lille switch mellem den store switch og
maskinen der skal afbrydes kan gøre tricket. Du kobler bare switchen på
et tænd-sluk ur.
Hvis du vil have en softwareløsning kan du passende spørge i en
softwaregruppe.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-03 23:55

On Sat, 22 Mar 2003 18:35:04 +0100, "Claus Sloth Andersen"
<claus@deepdiver.dk> wrote:

> [...]
> internettet. Det skal helst være sådan at den, til hverdag, er off-line i
> perioderne 2200 - 1200, og i weekenden er off-line eks. 2330 - 0900.

Dit spørgsmål har ikke meget med server-hardware at gøre, og du
får nok mere fornuftige svar i dk.edb.system.ms-windows.server,
der er beregnet til snak om Windows-servere.

Der er også netværkshardware (routere etc.) der kan den slags,
men den snak hører jo til i dk.edb.netvaerk.

-A
--
http://www.hojmark.org/