Skodkort Geforce4 MX420 dyt båt med SDRram~
Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 22-03-03 16:26

Kan det virkelig være rigtigt at et almindeligt gammelt Geforce 2 er meget
bedre end et Geforce 4 MX420??.

Kan det være rigtigt at et Geforce 4 MX420 stor set svarer til et dyt-båt
forældet langsomt Gerforce 2 MX400??.

I så fald - hvem går ud og køber sådanne noget forældet bras??.

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : No1

Dato : 22-03-03 16:38

> [...]
> bedre end et Geforce 4 MX420??.
>
> Kan det være rigtigt at et Geforce 4 MX420 stor set svarer til et dyt-båt

Nej, det er hurtigere end GF2MX400. Svarer cirka til GF2Pro.

> I så fald - hvem går ud og køber sådanne noget forældet bras??.

Da det kom ud: folk der ikke vil spare penge og ikke har brug for vild 3D
ydelse. I dag er der dog ikke meget at spare. Og OEM producenter der gerne
vil sælge computere med "GeForce 4 grafikkort".

Fra : S. Sørensen

Dato : 22-03-03 16:35

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> wrote in message
> [...]
> forældet langsomt Gerforce 2 MX400??.
>
> I så fald - hvem går ud og køber sådanne noget forældet bras??.

Det gør folk som ikke ved hvad de køber. Folk som enten køber en samlet
maskine og syntes
"at det der geforce 4 var der vidst noget om var godt".
Eller folk som bare skal have et nyt grafikkort og har samme overbevisning.
Folk med en lille smule forstand på hvad de er ude efter rør ikke de kort
med en ildtang..

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 22-03-03 16:39

http://www6.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-05.html

> Kan det være rigtigt at et Geforce 4 MX420 stor set svarer til et dyt-båt
> forældet langsomt Gerforce 2 MX400??.

nej

> I så fald - hvem går ud og køber sådanne noget forældet bras??.

folk hvis behov og/eller økonomi passer til kortet....

VH Tobias

Fra : Peter Pan

Dato : 22-03-03 19:20

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> wrote in message

> http://www6.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-05.html

Hvorfor giver du det link? Det har ikke MX420 med.... (man kan dog tage og
halvere MX440 kortets score og se det i forhold til de andre....)

> nej

Hastighedsmæssigt svarer det til GF2 MX400, med mindre man køre meget lave
opløsligheder hvor båndbredden til rammen ikke er flaskehalsen.

Mvh
Anders

Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-03 08:48

> Hvorfor giver du det link? Det har ikke MX420 med.... (man kan dog tage og
> halvere MX440 kortets score og se det i forhold til de andre....)

Vil du dermed sige, at MX440 (som jeg har tænkt på at købe) er et ok kort,
og en helt anden historie end MX420 ?
Jeg er klar over, at det ikke er nær det sammen som et TI4200, men for man
ikke en del for pengene ved køb af MX440 64 mb DDR-Ram til kr. 449.

Mvh
Peter

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 23-03-03 09:17

http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index.html

Allene billerne af kortet giver kuldegysninger

Kig også på konklusionen hvor GF 2 MX400 - GF 4 MX420 ligger tæt opad
hinanden.

Skulle jeg vælge ville jeg 10 X hellere have et gammelt Gerforce 2 Ti.

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-03 09:56

> [...]
> hinanden.
>
> Skulle jeg vælge ville jeg 10 X hellere have et gammelt Gerforce 2 Ti.

OK. Ja, et G2 TI 64 MB DDR
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364597978
koster det samme som et
G4 MX440 64 MB DDR
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627893
og så mener du altså at G2ti er det bedste køb?

Er det den almindelige opfattelse - hvad siger I andre ?

Mvh
Peter

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 23-03-03 10:31

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627893
> og så mener du altså at G2ti er det bedste køb?

Jeg ville nok smide et par hundrede kr. oveni og få et up-to-date kort som
f.eks. et radeon 9100, men sådan noget fis kan man jo altid komme med

Ellers ville jeg nok overveje G2'eren, mest ud fra en formodning om, at der
er brugt bedre komponenter.

/Nikolaj

Fra : jørn larsen

Dato : 23-03-03 10:50

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville nok smide et par hundrede kr. oveni og få et up-to-date kort som
> f.eks. et radeon 9100, men sådan noget fis kan man jo altid komme med
>

> /Nikolaj
-------------------------------
Det ville jeg helt sikkert også.

Mvh Jørn

Fra : No1

Dato : 23-03-03 12:22

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627893
> og så mener du altså at G2ti er det bedste køb?

Nej, Han snakker om MX420, det er slet ikke det samme som MX440, der har DDR
RAM. MX440 kan fås til under 500 incl. porto.

http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-04.html

Jeg ville dog hellere have et Radeon 9100 (svarer til 8500). Det koster lidt
over 200 kr. mere, men er i en helt anden klasse.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017903

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-03-03 10:10

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index.html
>
> Allene billerne af kortet giver kuldegysninger
>
> Kig også på konklusionen hvor GF 2 MX400 - GF 4 MX420 ligger tæt opad
> hinanden.

Hej!

Jeg sad lige og tænkte på hvor hurtigt mon mit GF4 MX420 var i forhold til i
denne test? Mit kort er med DDR ram hvorimod det i testen er med SDram. Mit
kører med 333mhz standard på rammen hvor det testede kører 166mhz. Jeg har
overclocket mit kort til 270mhz Core og 366mhz på rammen.
Sad også og undrede mig over artiklen. De tester et Mx420 med SDram men på
billedet af æsken til kortet er det et MX420 med ddr fra Msi som jeg har.
Ikke at jeg vil forsvare kortet men det er nu lækkert med et kort med passiv
køling.

Mvh Søren

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-03-03 11:06

> [...]
> Jeg er klar over, at det ikke er nær det sammen som et TI4200, men
> for man ikke en del for pengene ved køb af MX440 64 mb DDR-Ram til

Jeg har to maskiner, i den ene har jeg et Asus V8170DDR (MX440 med 64MB
DDR) og det er jeg egentlig god tilfreds med. Det kan fint køre spil
som Battlefield 1942, og Quake3Arena samt Unreal Tournament II, så
længe man ikke aktiverer alle effekter, eller kører i opløsninger over
1024x768.

I min anden maskine har jeg et GF4 Ti4200 fra Gainward og der kan jeg
aktivere alle features uden problemer.

Begge maskiner er udstyret med 512MB RAM. Den ene (Mx440) har en T-bird
1.2GHz og den anden en P4 2.4GHz :) Men man kan fint bruge begge til en
gang multiplayer LAN.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.