Email på p800.
Fra : SpookiePower

Dato : 22-03-03 16:05

Jeg har prøvet at søge lidt informationer om email og P800 men kan ikke
finde noget svar, så jeg er lidt forvirreret på dette område.

Mit spørgsmål er -
Jeg har læst mig til at med en internetforbindelse som feks med et moden, er det
muligt at hente emails på en p800, men hvis man derimod som jeg, har ADSL
hos cybercity ser det ikke lige ud til at være muligt. Jeg læste også at det skulle
være muligt med GRPS, men afhænger det så stadig af ens internetforbindelse ?

Fra : Jensb

Dato : 23-03-03 01:01

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det skulle
> være muligt med GRPS, men afhænger det så stadig af ens

For at kunne hente mails med din P800 skal du have den på nettet. Dette kan
gøres på to forskellige måder, enten ved at lave en opkaldsforbindelse eller
også ved at have GPRS. Det svarer i princippet fuldstændig til når du skal
hente mail fra din egen computer, der skal du jo også enten have et modem
med opkaldsforbindelse eller have ADSL.

Hvis du har GPRS..jamen så er du sådan set klar, så skal du bare sætte
telefonen rigtigt op og så kan du hente og sende mail. Og nej, når du har
GPRS så har det ingen betydning om du har ADSL derhjemme.

Hvis du ikke har GPRS, så skal du lave en opkaldsforbindelse, og dette
kræver at du har et internetabonnement (du skal jo ganske enkelt have et
nummer at kalde op til, samt et brugernavn og password). I teorien skulle
man jo så tro at man kunne bruge et hvilket somhelst internetabonnement, som
også kan bruges sammen med en almindelig pc med modem. Men i praksis skal
man være opmærksom på at nogle internetabonnement ikke tillader opkald fra
mobiltelefon. Så du skal undersøge om internetabonnementet tillader opkald
fra mobilen. Nu ved jeg ikke præcis hvordan det fungerer med CyberCity
ADSL, men normalt når man har ADSL har man ikke et opkaldsnummer og
brugernavn/password, og vil derfor ikke kunne komme online med sin mobil.
Hos nogle udbydere kan man så ringe og få et fri-abonnement fra sin udbyder
når man har ADSL, og man får så et opkaldsnummer samt brugernavn/password.

Jeg har dog lige forsøgt at hjælpe en anden med at bruge en CyberCity
internetkonto sammen med P800...og det er ikke lykkedes. Hos CyberCity
siger de godt nok at det skal virke sammen med mobiltelefoner, men vi bliver
ved med at få en fejlmeddelelse. Så OM det kan lade sig gøre med CyberCity,
det er jeg ikke klar over. Men så er der jo heldigvis massere af andre
udbydere hvor man godt kan få det til at virke.

Jeg vil helt klart anbefale at du opretter GPRS, men hvis ikke du vil det,
så er det også muligt at bruge Oranges Wap-dialin til at komme på nettet
http://www.p800.dk?p800trick.asp?nummer=5

Jens

Fra : KGB

Dato : 24-03-03 23:19

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er jeg ikke klar over. Men så er der jo heldigvis massere af andre
> udbydere hvor man godt kan få det til at virke.

Cybercity har ikke noget problem med mobil internetforbindelse. Dog er der
en fejl i P800 der gør man ikke kan!? (sic!). Jeg har selv adskillige
mobiltelefoner, og den eneste der ikke kan hente mails på cybercitys
abbonement er min P800
Har man GPRS, så er det intet problem. Derfor skiftede jeg fra Telmore. Det
er da også for dårligt. De er snart det eneste telefonselskab tilbage i DK
der endnu ikke udbyder GPRS. ("bla. bla. bla. ... vi prøver..." Men alle
andre prøver ikke, de gør det bare!)

Håber snart SE får lavet fejlen i telefonen. For det kan jo ikke være sandt,
at man som kunde skal købe ekstraabonnementer i dyre domme - fordi de ikke
kan lave et simpelt stykke software der virker !!!

> Jeg vil helt klart anbefale at du opretter GPRS, men hvis ikke du vil det,
> så er det også muligt at bruge Oranges Wap-dialin til at komme på nettet
> http://www.p800.dk?p800trick.asp?nummer=5

Og nej, man kan ikke bare hoppe på Oranges net - hvis man fx er Telmore
kunde.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 25-03-03 08:15

> [...]
prøver..."
> Men alle andre prøver ikke, de gør det bare!)

I Danmark er der kun 4 mobilselskaber der tilbyder GPRS. Det er de 4
selskaber der ejer de eneste 4 mobilnet i Danmark.
Alle andre mobil-operatører lejer sig ind på disse 4 net og ingen af dem kan
altså tilbyde GPRS. De er logisk nok dybt afhængig af hvad disse 4 selskaber
vil tilbyde dem - og hvornår.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 25-03-03 23:21

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> I Danmark er der kun 4 mobilselskaber der tilbyder GPRS.

TDC; Telia; Sono; Orange !?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jensb

Dato : 25-03-03 17:35

> [...]
> en fejl i P800 der gør man ikke kan!? (sic!). Jeg har selv adskillige
> mobiltelefoner, og den eneste der ikke kan hente mails på cybercitys

Det er jo så svært at sige om det er CyberCity eller P800 er har en fejl.

> [...]
> der endnu ikke udbyder GPRS. ("bla. bla. bla. ... vi prøver..." Men alle

Der er da heller ikke nogen andre service providere der har GPRS. Det er
foreløbig kun de udbydere der har deres eget net som har GPRS.

> [...]
> at man som kunde skal købe ekstraabonnementer i dyre domme - fordi de ikke
> kan lave et simpelt stykke software der virker !!!

Igen er spørgsmålet jo så om det er P800 eller om det er CyberCity.

> Og nej, man kan ikke bare hoppe på Oranges net - hvis man fx er Telmore
> kunde.

Nu har han jo heller ikke sagt noget om at han er kunde hos Telmore. Jeg
har ikke prøvet med Telmore, men ved at det virker med Sonofon da jeg selv
har testet det og jeg har snakket med en anden som har bekræftet at det også
virker fint med TDC.

Fra : KGB

Dato : 25-03-03 23:19

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo så svært at sige om det er CyberCity eller P800 er har en fejl.
> Igen er spørgsmålet jo så om det er P800 eller om det er CyberCity.

Nej, det er skam ikke noget spørgsmål, for som jeg skrev, så har jeg intet
problem med at logge på med samme abbonement (og simkort - for den sags
skyld) hos Cyber med andre telefoner. For blot at nævne er par, så: t68;
R520; 9210i m. fl. ! Så mon ikke vi roligt kan sige nu at fejlen ligger i
telefonen ??
Det vil jeg nu påstå !

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jensb

Dato : 26-03-03 00:48

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse

> [...]
> R520; 9210i m. fl. ! Så mon ikke vi roligt kan sige nu at fejlen ligger i

Har du prøvet P800 med andre internetudbydere? For P800 har ingen problemer
med samtlige andre internetudbydere jeg har prøvet...det er kun CyberCitys
dial-in jeg ikke kan få til at virke. Så det eneste vi ved det er at P800
ikke virker med CyberCity, men eftersom den virker med alle andre, så er det
jo ikke til at vide om det er telefonen eller CyberCity den er gal med.

Jeg kan godt følge dit argument i at når andre telefoner virker med
CyberCity så må det være P800 der er problemet. Men omvendt så kan de
modsatte argument vel også være gældende, at når P800 virker med alle andre
udbydere, så må det være CyberCity der er problemet.

Jens

Fra : KGB

Dato : 29-03-03 03:37

> Har du prøvet P800 med andre internetudbydere?

Ja, dvs har ikke selv, men der er en anden der får samme fejl med telia('s
mail)

> [...]
andre
> udbydere, så må det være CyberCity der er problemet.

Jeg er uenig med dig! Hvis man kunne med alle andre, men ikke med Cybers,
men alle andre telefioner godt kunne med cybers, så vil det sige at de anv.
en funktion som P800 ikke understøtter. For de andre telefoner understøtter
netop denne funktion! You se ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB