Nu lader den med 18V ;o((
Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 14:26

Hehe, jeg skal jo til syn Mandag, så jeg ville lige prøve at skifte min
laderegulator/ensretter ud da den kun kunne levere 13,5V når man kørte, fint
nok, jeg får svinet startet, men men men nu lader den sq med 18V istedet og
det går sq ikke den ligger mellem 18 og 19V det kan batteriet vel ikke tåle
eller hvad ?! så må man bide i det sure æble og købe en ny til 1000,- ;o((

det er altså bare røv ;o(

nå men synes lige i skulle ha en update

Mvh
Morten
DR350SET

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 14:45

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
tåle
> eller hvad ?! så må man bide i det sure æble og købe en ny til 1000,- ;o((

Prøv lige at test den på et par andre køretøjer - det vil afsløre om fejlen
ligger i måler eller det du måler. Såfremt det er førstnævnte skyldes det
som oftest et halvsløjt batteri i multimeteret!

Wheeler
Som har haft tilsvarende frustraioner inden han konsulterede Erik Snabel
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 15:01

> [...]
> ligger i måler eller det du måler. Såfremt det er førstnævnte skyldes det
> som oftest et halvsløjt batteri i multimeteret!

Jeg tænkte arhh ka det nu os passe !, så nu har jeg testet med et andet
multimeter, og den er god nok, den lader med 18-19V med den anden
regulator... gad vide om man kan bruge en regulator fra en DR650R ! nogle
der ved det ?!?

Mvh
Morten
DR350SET

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 15:05

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte arhh ka det nu os passe !, så nu har jeg testet med et andet
> multimeter, og den er god nok, den lader med 18-19V

Jeg er ikke overbevist (der skal ikke ret ringe batteri til - før et
multimeter viser forkert)
Prøv på en af din(e) andre køretøjer - det tar 2 sekunder?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 16:05

> Jeg er ikke overbevist (der skal ikke ret ringe batteri til - før et
> multimeter viser forkert)
> Prøv på en af din(e) andre køretøjer - det tar 2 sekunder?
Jamen mit batteri er helt nyt ! og det holder ca 14 volt når det er helt
opladt ! og det var det da jeg chekkede at den ladede med 18V ! det må da
være sikkerhed nok !

Mvh
Morten
DR350SET

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-03-03 16:14

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
SNIP
> Jamen mit batteri er helt nyt ! og det holder ca 14 volt når det er helt
> opladt ! og det var det da jeg chekkede at den ladede med 18V ! det må da
> være sikkerhed nok !

Hej,
Jeg tror det var batteriet i din multimeter han mente ?

Kent Nielsen

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 16:34

"Kent Nielsen" <nielsen@xxsofthome.netinvalid> skrev i en meddelelse

> Hej,
> Jeg tror det var batteriet i din multimeter han mente ?
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen

[KLIP]

Ja da!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Moller

Dato : 22-03-03 16:16

> Jeg er ikke overbevist (der skal ikke ret ringe batteri til - før et
> multimeter viser forkert)

Det er vist kun gældene på harald nyborg multimetre osv... skal satme
meget til at få mit Fluke ud af trit... og nu skriver han jo at han prøvede
med et andet, og hvis det viser 13,7V med den anden regu på, så er det jo
bekræftet at det multimeter virker jo.

VH
Lars Molnit

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 16:33

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
prøvede
> med et andet, og hvis det viser 13,7V med den anden regu på, så er det jo

Øhhh 13,7 V...så er problemet jo løst...men????

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 17:15

> [KLIP]
>
> Øhhh 13,7 V...så er problemet jo løst...men????

Hehe fortæl du det til mit batteri der ikke vil turne starteren efter en
køretur, men kun efter en 30-45 minutters pause !
Det siges at det er fordi den ikke lader nok ! ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 16:42

> [...]
prøvede
> med et andet, og hvis det viser 13,7V med den anden regu på, så er det jo

Altså begge de multimetre jeg prøvede var Fluke det ene et ældre DYRT et det
andet nyere, men en billig version, så jeg er RET sikker på at det ikke er
mit multimeter !

Den ene lader med 13½-14V og ja den falder når den får rpm og lys tændt..

Den anden lader med 18-19V jo flere RPM jo mere power laver den !

Og Pede Larsen's DR350S lader med mellem 14 og 14,4 V..

Men jeg synes nu bare at de 13½-14V burde være nok, men åbenbart ikke..

Jeg kan se i MC-nøglen at den bruger samme regulator som en DR650R, ¨sådan
en kan jeg få Billigt brugt ! så det gør jeg

Fra : Moller

Dato : 22-03-03 17:57

> Jeg kan se i MC-nøglen at den bruger samme regulator som en DR650R, ¨sådan
> en kan jeg få Billigt brugt ! så det gør jeg

Hvis den virker, så er det jo oki... ellers så få dig et fra scnabel,
eller hva det nu staves :) sådan et køber du kun 1 gang, og så vil du aldrig
ha laderegulator problemer igen.

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S Bandit med stort B.

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 23:59

> Hvis den virker, så er det jo oki... ellers så få dig et fra scnabel,
> eller hva det nu staves :) sådan et køber du kun 1 gang, og så vil du
aldrig
> ha laderegulator problemer igen.
Hov moller, info og link ?!?!

Fra : Bjørn S

Dato : 22-03-03 18:16

"Moller" skrev

> Det er vist kun gældene på harald nyborg multimetre osv... skal satme
> meget til at få mit Fluke ud af trit...

Det har jeg faktisk oplevet med mit Fluke 29 på arbejde, netop ved udmåling
af lading.
Batteriet var såpas dødt at det ikke engang gad gi tegn om dårlig batteri på
displayet ;-/

/Bjørn