Passer mit GF4 på mit bundkort?
Fra : John

Dato : 22-03-03 09:39

Hej,

Jeg har lige købt et Geforce4 Ti4200 8X, 128MB som jeg er glad for. Jeg har
sat det i mit Asus CUSL2 bundkort hvor der sidder en PIII 1000Mhz. Alt i et
W2K miljø.

Men så vidt jeg kan se understøttet bundkortet kun 4X AGP (hvad betyder det
egentligt?) Skal jeg ændre noget eller kører det hele af sig selv optimalt?

--
Med venlige hilsener
John

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-03-03 09:50

> [...]
det
> egentligt?) Skal jeg ændre noget eller kører det hele af sig selv

Du kan sagtens køre et 8x AGP kort i en 4x slot.
Normalt skal man sætte "4x AGP" i BIOS setup.

Der er i øvrigt ingen, der kan udnytte båndbredden i 8x AGP i dag
og på en 1000 MHz er jeg ikke sikker på synlig forskel på 2x og 4x

Du kan få 'optimal udnyttelse' af skærmkortet i et 2 GHz eller større
system.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : John

Dato : 22-03-03 10:13

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og på en 1000 MHz er jeg ikke sikker på synlig forskel på 2x og 4x
>
> Du kan få 'optimal udnyttelse' af skærmkortet i et 2 GHz eller større

Hej Villy,
Mon du, eller anden, kan ridse op for mig hvad forsellen er på Geforce 2, 3
og 4. Jeg har ladet mig fortælle at et Geforce 4, med mx440 f.eks. kun er et
godt Geforce 3 kort. Samme var det der rådede mig til som minimum at købe
ovenstående hvs jeg ville have et "ægte" Geforce 4 kort - er der noget om
denne snak?

Mvh
John

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 22-03-03 11:02

> [...]
> ovenstående hvs jeg ville have et "ægte" Geforce 4 kort - er der noget om

Jep et GF4MX440 er kun et kort som yder ca det samme som et GF3 eller
mindre...er ikke helt sikker....ALLE MX-XXX er neddroslede versioner af
andre kort

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-03-03 11:11

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> wrote in message
> Jep et GF4MX440 er kun et kort som yder ca det samme som et GF3 eller
> mindre...er ikke helt sikker....ALLE MX-XXX er neddroslede versioner af
> andre kort

Jeg er ret sikker på, at MX4 serien i virkeligheden er tweakede GF2'ere. Men
det korte af det lange er, at de ikke yder specielt meget. De bedste GF3'ere
kan vist også godt følge med en Ti4200'er, hvis jeg ikke husker helt galt.

/Nikolaj

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-03-03 13:55

> [...]
GF3'ere
> kan vist også godt følge med en Ti4200'er, hvis jeg ikke husker helt galt.

Jeg mener osse at GF4MX 4?0 er tunede GF2, medens GF4 Ti4?00 er en nyere
teknologi fra nVidia.

Se i øvrigt hvad en 1000 MHz CPU kan gøre mod totalsystemperformance på
http://www17.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-04.html
Dit 4200 kort er OK, men det vil yde forholdsvis mere på et 2 GHz-system

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy