Dunhammer i havedam
Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 22-03-03 01:37

Hej

Jeg plantede sidste år dunhammer i en kasse i min havedam, men har jeg
ladet mig fortælle at de så let som ingenting sender rødderne igennem
folien (jeg har gummimembran).
Er der nogen der kan kommentere dette??

På forhånd tak.

MVH Jon

Fra : MK

Dato : 22-03-03 21:13

"Hodja fra Pjort" <hodja@pjort.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg plantede sidste år dunhammer i en kasse i min havedam, men har jeg
> ladet mig fortælle at de så let som ingenting sender rødderne igennem

Hej.
Jeg har nu haft dunhammere i min havedam i ca.3 år,og de er ikke vokset
igennem folien endnu.
mvh. K.L

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-03-03 22:12

MK skriver:

> [...]
> >
> Hej.
> Jeg har nu haft dunhammere i min havedam i ca.3 år,og de er ikke vokset

Så vendt tre år til.

Dunhammer skal stå en spand,
som er gravet ned ved siden af vandhullet.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 22-03-03 22:25

MK wrote:
> [...]
>>
> Hej.
> Jeg har nu haft dunhammere i min havedam i ca.3 år,og de er ikke

Og jeg har haft det i ca 10 år uden at der er sket noget.
Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-03-03 22:39

On 22 Mar 2003 00:37:23 GMT, Hodja fra Pjort <hodja@pjort.dk> wrote:

>Jeg plantede sidste år dunhammer i en kasse i min havedam, men har jeg
>ladet mig fortælle at de så let som ingenting sender rødderne igennem
>folien (jeg har gummimembran).
>Er der nogen der kan kommentere dette??

Det er yderst usandsynligt at den skulle gro gennem folien. Det vil kun
ske hvis folien er beskadiget, f.eks der er et lille hul som en rod kan
smyge sig gennem. Den gror ikke bare igennem uden videre.

Til gengæld er dunhammer noget voldsom til en almindelig havedam, den
gror stærkt og kan helt tage magten fra alt andet i dammen.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.