Køb af ny MC - h
Fra : Jan Olsen

Dato : 19-03-01 22:36

Hejsa

Nu har banken været så letsindig at låne undertegnede en pose penge til en
sprit ny MC. Nu er spørgsmålet hvilken maskine pengene skal 'hældes' i.
Jeg kører pt. på en GSX 750 F og jeg har kig på flg maskiner.

VFR 800, YZF1000R, og muligvis RF900

Jeg kører mellem 70 - 100 km hverdag, frem og tilbage fra job. Hvis der er
nogen der har erfaringer med ovenstående maskiner hører jeg da meget gerne
herom, da jeg har besluttet det skal være i denne uge de skal fyres af
(pengene), jeg ka' jo ikke ha' at de brænder hul i lommen vel....

med venlig hilsen

Jan Olsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-01 22:57

Jan Olsen skrev:
> Nu har banken været så letsindig at låne undertegnede en pose penge til en
> sprit ny MC.
Tilykke!
[klip]

Først vil jeg lige sige at min viden om disse mc'ere kun stammer fra denne
ng, så betragt mine kommentarer som debatoplæg

> VFR 800
Vist en god mc, der var en test af den i aom for nogle måneder siden. Du
kan bestille bladet på www.aom.dk for omkring en 50'er. Det er vist en
rimelig hightech mc, som efter sigende har arvet en masse fra den der RC45
(V4 med tandhjulstrukket knasttræk osv.).

> YZF1000R
Skulle efter sigende have en 'traktor-gaerkasse' og et stort olieforbrug.

> RF900
Stellet er _vist_ ikke det mest stabile, men jeg er ikke sikker.

> [...]
> herom, da jeg har besluttet det skal være i denne uge de skal fyres af
> (pengene), jeg ka' jo ikke ha' at de brænder hul i lommen vel....

Med det vejr vi har nu jager det da vist ikke så meget Men jeg er nu
heller ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre i din situation
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 19-03-01 23:20

Jes Vestervang skrev ...

> RF900
>Stellet er _vist_ ikke det mest stabile, men jeg er ikke sikker.

Forgaflen giver til gengæld ikke efter for noget som helst, så vidt jeg har
set.

Pein

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-01 22:28

Niels Pein skrev:

> Jes Vestervang skrev ...

> Forgaflen giver til gengæld ikke efter for noget som helst, så vidt jeg
> har set.

Nåja, hvem var det nu der fik rykket kronrøret ud af stellet uden at
forgaflen blev skæv? Bøttejern

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 09:21

Ja hvem var det?

Er det noget vi andre kan blive indviet i?

Henrik (VFR800Fi med fastmonteret kronrør)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-03-01 23:32

> VFR 800, YZF1000R, og muligvis RF900

Af disse ville jeg klart vælge VFR800, men valget er ikke baseret på nogen
form for beviselig fornuft, blot et udslag af, i mine øjne, lækker teknik.
Den skulle vist være en utrolig slidstærk maskine, men det er de andre jo
også....

Mvh
Steen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-03-01 00:16

> [...]
> Den skulle vist være en utrolig slidstærk maskine, men det er de andre jo

enig, jeg mener også denne er den mest attraktive at de 3.
Og så kører den pissegodt

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Armand

Dato : 20-03-01 02:41

Jan Olsen <jango@image.dk> skrev i en

> Jeg kører pt. på en GSX 750 F og jeg har kig på flg maskiner.
> VFR 800, YZF1000R, og muligvis RF900

Hvor er du forsikret? I Top DK?

I fald så er VFR'en og RF'eren til at forsikre i samme klasse som
Slingshot'en har været i hidtil!
"Esset" ligger en klasse over!

Nykøb? VFR'en er tossedyr! Prøv at vurdere en Aprilia Falco (der ender i
TopDK-forsikringsklasse med YZF!) i forhold til

--
Armand.

Fra : klaus nielsen

Dato : 20-03-01 07:43

> Nykøb? VFR'en er tossedyr!
Armand.

jo deet....
men det er også den fedeste cykkel der nogensinde er skabt..
ja ok den kan ikke prale med at have mange heste...men er VFR ejere ikke
lige glade med det ???
den oser at teknik og kvalitet..
slidstyrke.. der tror jeg pt ikke der findes noget der er bedre. heller ikke
en gammel BMW eller lign.
eksempelvis. cylinder foringerne er lavet af noget i retning af sintermetal
\ ceramic og i stemplerne er presset grafit ind i overfladen (stemplerne er
sorte også fra ny af )
kombinationen alene af disse to ting bevidner om en meget lang levetid !!!
det kan køre næsten uden smøring udefra..
( man kan bare se på levetiden af fræse og dreje platter af sintermatal \
ceramic i forhold til stål )

en VFR holder også prisen rimeligt og den skramler ikke som en RF900.
( undskyld til jer suzuki ejere *SSS* )
yamahaen er også ok.. men der er jo lige det med olie forbruget.. det virker
jo næsten som om at motoren er slidt op selv om den er næsten ny !!

venlig hilsen klaus vfr@city.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-03-01 17:58

> ja ok den kan ikke prale med at have mange heste...men er VFR ejere ikke
> lige glade med det ???

VFR's effektopgivelse er vist på baghjulet, så den er vel ikke så ringe
endda?

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 03:00

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> VFR's effektopgivelse er vist på baghjulet, så den er vel ikke så
ringe
> endda?

På baghjulet?
Næppe!

Baghjulsmålinger/opgivelser ses kun i tests og private rulninger!!

--
Armand

Fra : Niels S.

Dato : 21-03-01 08:58

Armand skrev

> [...]
>
> På baghjulet?
> Næppe!
>
> Baghjulsmålinger/opgivelser ses kun i tests og private rulninger!!

Der er alligevel lidt om det. Forvirringen opstod sidste år hvor Nellemann
opkøbte rest partiet i Tyskland fra '99. Dernede var VFRen opgivet til 98HK,
dog målt på baghjulet, af hensyn til de maniske tyske forsikringsselskabers
100HKs grænse. Herhjemme valgte nogle forhandlere at reklamere med de 98HK
og gjorde opmærksom på hvor de var målt, mens andre benyttede de 110HK som
Nellemann opgav, og som også var det opgivne på den model der blev solgt i
'99 og altså var den samme som '00 modellen i DK.

Så afhængig af hvilken opgivelse Steen tænker på så er der faktisk noget om
snakken.

--
Niels S.
VFR800FI (98HK/110HK)

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 14:04

Niels S. <HondaVFR@TheRaceTrack.com> skrev i en
> Armand skrev

> Der er alligevel lidt om det. Forvirringen opstod sidste år hvor
> Nellemann opkøbte rest partiet i Tyskland fra '99. Dernede var VFRen
> opgivet til 98HK, dog målt på baghjulet, af hensyn til den tyske
100HKs
> grænse. Så afhængig af hvilken opgivelse Steen tænker på så er der
faktisk
> noget om snakken.

I rest my case!

Nysgerrighed:
Hvad solgtes de tyske modeller for?

--
Armand.

Fra : Niels S.

Dato : 21-03-01 14:18

Armand skrev

> Hvad solgtes de tyske modeller for?

170.000 ,-

--
Niels S.
VFR800FI

Og så også lige et tillykke med dagen herfra.

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 08:40

Korrektion....

Sælges for 170.000,- der står stadigvæk enkelte modeller derude!

mvh
Henrik (der købte en gammel ny model fra tyskland, med 98 hk på baghjulet)

Fra : Niels S.

Dato : 22-03-01 11:58

Henrik Nedergaard skrev

> [...]
>

> mvh
> Henrik (der købte en gammel ny model fra tyskland, med 98 hk på baghjulet)

I følge Nellemann står der stadig _en_ enkelt model derude (hvis den da ikke
er blevet solgt siden Herning Messen)

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Armand

Dato : 22-03-01 12:06

Henrik Nedergaard <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
> Korrektion....
>
> Sælges for 170.000,- der står stadigvæk enkelte modeller derude!

170 kilo for en forstørret 7½'er???
Så skal man da også være Honda-freak af rang

--
Armand
(der helt sikkert havde købt en Falco istedet, også selv om han ikke var

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 13:50

Hentyder du til at det er en opboret VFR750?

Ikke for at virke fornærmet, men prøv at læse lidt om modellen, der er ikke
meget der går igen fra 97´ gade 750'ern. Jo, V4, enkelt sidesvinger og
tandhjulstrækket (som dog sidder i højreside) - VFR har arvet stellet fra
VTR, og motoren er en gadeversion af RC45, men med 180° krumtap, og tusinde
andre nye ting.

Henrik (Der aldrig ville købe en falco, ikke engang til 1/2 pris)

Fra : Niels S.

Dato : 22-03-01 14:26

Henrik Nedergaard skrev

> [...]
> tandhjulstrækket (som dog sidder i højreside) - VFR har arvet stellet fra
> VTR, og motoren er en gadeversion af RC45, men med 180° krumtap, og

He-he, helt enig. Desværre preller det nok bare af på Honda-haderen

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Steen Schmidt

Dato : 21-03-01 17:00

> Herhjemme valgte nogle forhandlere at reklamere med de 98HK
> og gjorde opmærksom på hvor de var målt, mens andre benyttede de 110HK

110 hk? Javel, det var nu de 98 hk jeg tænkte på, så 110 er da heller ikke
så galt for en 800?

Mvh
Steen

Fra : Niels S.

Dato : 20-03-01 08:49

Jan Olsen skrev

> [...]
> herom, da jeg har besluttet det skal være i denne uge de skal fyres af
> (pengene), jeg ka' jo ikke ha' at de brænder hul i lommen vel....

Hej Jan.

Godt nok har jeg ikke den store mc-erfaring (1 år på en GSX600F) men jeg har
i lørdags hentet min VFR800 og kørt den hjem (220 km), og kan kun tilslutte
mig de andres positive udtalelser omkringe denne maskine. Ikke bare det
kosmetiske, lyden og sikkert også holdbarheden, men også køreegenskaberne er
vidt forskellige. Den stejlere forgaffel kan tydeligt mærkes i
svingegenskaberne, og DCBS systemet gav ikke anledning til nervøsitet selvom
de sidste 20 km blev kørt i sne-sjap, man har faktisk en rigtig god
fornemmelse af bremserne i forhold til GSX-F'eren. Siddestillingen er stort
set som på GSX-F'eren. Eneste negative oplevelse jeg har nået at få, er at
koblingen er strammere - hvilket jeg ikke havde forventet af en hydralisk
kobling, så der må trænes lidt mere med håndvægtene

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 20-03-01 09:10

Jan Olsen wrote:

> VFR 800, YZF1000R, og muligvis RF900

Hej Jan,

jeg har vaeret i naesten sammen situation som dig, blot at jeg aldrig
overvejede en Rf900 men en zzr1100 og en blackbird i stedet. Jeg har
proevet alle maskinerne og til dine valg vil jeg sige:

VFR800:
Var i mange aar min favoritmaskine pga det flotte design, monosvinger,
V4, honda kvalitet osv. Jeg proevekoerte en 200 km (mc-klubbens formand
havde paa dette tidspunkt en saadan, efter 3 VFR750'ere). Jeg var
skuffet over bundtraekket, og meget skuffet over benzin-forbruget.
Udseende er den stadigvaek rigtig flot, men motoren var jeg ikke
tilfreds med, heller ikke fornemmelsen af power-i-rullen synes jeg var
tilstraekkeligt.

RF900:
Har laest flere gode anmeldelser af denne maskine, og den skulle vaere
rigtig god til sports-touring, men dens design faldt ikke i min smag, og
saa var det en suzuki, hvilket for mig betoed faa km i motoren.

1000R:
Well jeg er ejer af en saadan idag, saa need I say more Nej, denne
mc har ogsaa baade gode og negative sider. Hvis du koeber brugt skal du
vaere meget opmaerksom paa olie-forbrug, men det kravet omkring 500 km
koersel at se. Hvis du koeber ny skal du koere den til efter bogen og du
vil ikke have problemer med olien. Jeg koebte selv brugt, og min bruger
olie, op til 1L pr 1000 km ved 200+ km/t. Min kammerat har nu sin 2
thunderace (efter 3 fzr) og der har aldrig vaeret olie-problemer. Det
samme siger resten paa thunderace-listen (hmm har mistet linket) som har
koebt ny. Saa her skal man vaere varsom.
Koerestillingen er perfekt til mig, og maskinen har power, den har
rigtigt meget power og det kommer helt fra bunden, det er fedt. Se evt
tidligere traade her i ng'en om samme model, hvor jeg har postet nogle
kurver i dk.binaer.motor ogsaa. Desuden har denne mc ogsaa den fordel at
du ikke bliver en i maengden (hvilket for mig er et stort plus) men
forsikringen er nok dyrere.

Well, derudover kan jeg blot sige at min er til salg ha ha ha

Ian, nl
Thunderace til salg.

Fra : Jan Olsen

Dato : 20-03-01 09:48

hejsa ...En bil..jae

Sådan en har jeg, en gammel Jagtvogn = Motorcykel på 4 hjul dog uden at
overskride 110 kmt.. men piss....meget kold om vinteren. Fordelen er at
jeg ikke behøver styrhjelm.

Jan

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 20-03-01 11:15

Jan Olsen wrote:

> hejsa ...En bil..jae
> Sådan en har jeg, en gammel Jagtvogn = Motorcykel på 4 hjul dog uden at

eeeh, misser jeg noget her ? Jeg har ogsaa en bil, og maa desvaerre
indroemme at den er foretrukket for esset siden septemer, men hvad i
pokker har det med sagen at goere ?

Ian, nl
PS. Husk at quote under det du svarer paa samt klippe det vaek du ikke
svarer paa. Saa ville saadan en som jeg ikke blive forvirret; og det til
trods for at det var mit eget indlaeg du svarede paa.

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 20-03-01 09:33

Faktisk tror jeg allerede at du har tage din beslutning, og at du blot vil
have bekræftet dit valg???

Katte ville vælge ......

1.
Jeg ville vælge VFR (og har gjort det sidste år). Jeg har tidligere kørt på
mange forskellige modeller (MC'er) men ingen er i mine øjne bedre/federe end
VF(R), jeg er vild med den lyd og måden den trækker på.
Jeg så en der beklagede sig over benzin økonomien, jeg kører mellem 18 og 20
km/l ve blandet kørsel på min, som kun lige har rundet 3000km, efter lidt
mere tilkørsel vil den givetvis kører længere på de dyre dråber.
Vær opmærksom på at der findes enkelte 98' modeller på markedet endnu til
170.000,-, 2001 modellen koster 190.000,- de yder det samme men der er
mindre forskelle på f.eks. spejlene er blevet pænere (de kan skiftes for
1200) og der er kommet startspærre på. (jeg kender ikke til flere
forskelle).
Eneste punkt jeg vil klage over er, at den mangler det seje R1 killer
drejningsmoment jeg havde vænnet min til på min gamle VF1000F'er gennem de
15 år jeg havde den. Så når honda kommer med deres nye V5 (måske 1000cc) på
gaden en dag så er jeg off til forhandleren, sådan en må jeg eje.

2.
Jeg bryder mig personligt ikke om de to andre du nævner, men jeg ville
istedet kikke hos aprilia eller måske hos triumph der begge har lave
maskiner der skulle overgå eller tangere vifferen.

3.
Pas på forsikringen.

Held og lykke
Henrik VFR800Fi
PS. Keep us posted!

Fra : Jan Olsen

Dato : 20-03-01 09:52

Hejsa alle sammen.

Ja hvem vil vælge, jeg har gennem min lange mortorcykel karriere haft en del
maskiner, men dem jeg var gladst for var min gamle cb 750 fra 78' en gammel
Yama og den sidtse jeg havde var som sagt en zuki..

selv om man har pengene kan man jo godt være fornærret alligevel.. men
vfr'en ligner måske den jeg vælger. jeg er faldet over en brugt fra 99' der
har gået 45000 km. er der noget man skal være opmærksom på der? eller kan
den bare trille derudaf de næste 100000 km.?

mvh.

Jan

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 20-03-01 11:15

Hej Jan

Jeg kom til at sende en halvfærdig e-mail direkte til dig, det var en fejl,
jeg skriver den lige en gang til senere, har ikke tid lige nu!

Henrik

Fra : Malik Reiding

Dato : 20-03-01 18:40

hej,

nåååå så man skal have ny mc.... heldige dig.. jeg har kun en ting at
sige...
VFR=190.000
hayabusa + et stk.evigt smil=200.000

skynd dig der er kun kommet 5 til landet, og de 3 er vist solgt. (en til mig
hehe)

hilsen
malik
hayabusa

Fra : Mads Krog-Jensen

Dato : 21-03-01 12:51

Jeg har selv en sprit ny YZF 1000 R, og har intet problem hverken med gear
eller olie. Jeg tror det er rigtigt at hvis den bare køres rigtig har du
ingen problemer. Klart den fedeste cykel jeg har haft! Synes faktisk den
kører bedre end 1100 XX Blackbird.

/mads

Fra : Jan Olsen

Dato : 21-03-01 13:24

Hejsa alle.

Nu er det sket, jeg har skrevet under på slutsedlen til en vfr 800.
jeg var ellers ved at blive fristet af yzf'en men da jeg bruger maskinen
meget og har behov for at der er tasker m.m. på, sejerede 'fornuften' og det
blev så vfr'en. så nu skal jeg hente maskinen hos Sand-Jensen i Silkeborg på
Fredag, jeg glæder mig allerede som et lille barn...))

Så regner jeg med at fejre maskinen i Silkeborg med en enkelt øllebølle, og
håber så at vejret er ok Lørdag når jeg kører tilbage til KBH.

Men mange tak for jeres input, det var en stor hjælp.

Med venlig (grin fra øre tile øre) Hilsen

Jan

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 21-03-01 13:33

Jan Olsen wrote:

> meget og har behov for at der er tasker m.m. på, sejerede 'fornuften' og det
> blev så vfr'en. så nu skal jeg hente maskinen hos Sand-Jensen i Silkeborg på
> Fredag, jeg glæder mig allerede som et lille barn...))

Tillykke Jan, det er ogsaa en rigtig flot maskine. Koer den nu paent
til.

Ian, nl
YZF1000R-oliefyr, hvilket er kaerkomment i dette PI$$E-kolde snevejr.

Fra : Niels S.

Dato : 21-03-01 14:49

Jan Olsen skrev

> [...]
> blev så vfr'en. så nu skal jeg hente maskinen hos Sand-Jensen i Silkeborg

> Fredag, jeg glæder mig allerede som et lille barn...))

Feeedt, stort tillykke. Er det den røde '98er til 140KKr du har købt?

> Så regner jeg med at fejre maskinen i Silkeborg med en enkelt øllebølle,
og
> håber så at vejret er ok Lørdag når jeg kører tilbage til KBH.

Giv den en ordentlig vasketur med rigeligt med vand når du kommer hjem, der
er stadig megen salt på vejen.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Jan Olsen

Dato : 21-03-01 21:39

hej Niels

Jo det er det såmen....og så har den monteret givi, så jeg kan genbruge mine
gamle tasker..

mvh

Jan

Fra : Niels S.

Dato : 22-03-01 08:12

Jan Olsen skrev

> Jo det er det såmen....og så har den monteret givi, så jeg kan genbruge
mine
> gamle tasker..

Hej Jan.

Jeg har også Givi på min - ikke at det pynter men man skal jo have
skiftetøjet med på arbejde, og når man nu ikke vil have det på ryggen
såå....

Lad os høre om din første tur hjem på lørdag og din oplevelse af maskinen.
Håber du slipper for sne.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 08:52

Hej Jan

Tillykke og velkommen i klubben, håber du får glæde af den.

Tasker....?

Kik på denne side, de har en ekstremt godt alternativ til givi wingcrab. Og
er altså en erstatning for wingrack, der passer til givitasker. Fordelen er
at sidestykkerne kan hurtigt afmonteres!

www.mo-tech.de

mvh
Henrik

Fra : Jan Olsen

Dato : 22-03-01 11:21

Hejsa Henrik

mht. Givi

Det kommer jo an på hvad det er for en løsning man vælger. Fordelen med
deres wingrack er at de er 100% stabile - og meget solide. Ikke noget jeg
har set på alle andre eks. på shad er monterings sættet noget tyndt og
ustabilt...sammen lignet med givi altså. Så kommer det
pæne......jae.joe..der må jeg jo desværre give dig ret i at det ikke er lige
pænt på alle maskiner. De sider du skriver om, kan de erstatte de givi sider
jeg har nu, mens jeg stadig kan benytte taskerne?...det syns' jeg ikke lige
jeg kunne se på deres hjemmeside.

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 22-03-01 13:33

Jeps, det er lige hvad du kan... jeg har set en test i motorrad, der
beskriver produktet som godt.

Henrik

Fra : Armand

Dato : 22-03-01 02:20

> [...]
har
> du ingen problemer. Klart den fedeste cykel jeg har haft!

Jeg glemte lige at forsvare "esset" med historien om at jeg under sidste
påskes roadshows fik prøvekørt: Fazer, 900SS, SV650, Mille, Falco,
Diversion, torden-esset samt et par andre.
Af dem alle var Esset, den eneste der gennemkørte alle kurver akkurat
som jeg forventede!
Alle andre havde mindst en af følgende irritationsmomenter:
- Lidt upræcis indlægning.
- Voldsomme reaktioner ved korrektioner/gasgivning undervejs igennem
kurven.
- Voldsom understyring ved gasgivning ud af kurven.
YZF'en gled igennem alle sving og kurver fuldstændigt neutralt, trods
det at den var den tungeste af alle testede!
Og så bremserne: Yamaha's fire-pot bremser med de kulørte propper, tager
bare fat (her var Fazer'en (med samme calibere!) dog stoppie-kongen!).

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 22-03-01 10:08

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-03-01 10:08

> Det er da vist en smagssag..Birden udkonkurrer da yzf på alle punkter.

Hej Brian

Alle punkter? Det er godt nok noget af en udtalelse. Birden har da flere
papirheste en nogen anden cykel. Sjovt de der hondaer mister sa mange heste
på vej ud til bagdækket. Kawasaki laver nok bedre koblinger der ikke glider
så meget.

Yamahaen har hurtigere styring og bedre bremser, dog et noget mere sporty
alternativ til en XX1100.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Yamaha XJ 600 '91 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Jens Olesen

Dato : 21-03-01 17:34

> [...]
> herom, da jeg har besluttet det skal være i denne uge de skal fyres af
> (pengene), jeg ka' jo ikke ha' at de brænder hul i lommen vel....

Jeg ved ikke om du har handlet men hvis du har er det ligegyldigt, jeg har
lige set på dk.marked.privat.motorcykel at der er en der har en VFR 800 til
salg årg `99 til 159K

JENS