problemer med CB360T
Fra : Martin Schjoldager

Dato : 19-03-01 22:21

Min far købte for 7 måneder siden en honda cd 360t for 11.000, en gammel
cykel men den kørte godt, og standen var fantastisk. Men kort tid efter
opstår problemerne:

Efter købet kører han hjem (40 km) på prøveplader, turen forløber uden
problemer. Kort tid efter kører han den til den lokale mc forhandler for at
få den klargjort til syn, og der bliver foretaget et eftersyn (stillet
karburator osv.). cyklen bliver synet. Et par dage efter kører han en tur,
da han har kørt ca. 50km begynder den ene cylinder at sætte ud i længer tid
(langt tid ca. ½min) hvorefter en kommer lidt igen og sætter så ud igen. Der
bliver ringet efter falk, cyklen bliver stillet ved mc forhandleren, hvor
han fortæller hvad der er sket. De laver den så, desværre kan vi ikke huske
hvad der blev lavet, karburator blev iverfald renset og justeret. I alt en
rab. til 5000kr.

Så kører han ca. 20km og det samme opstår, den bliver kørt hjem. Cyklen kan
stadig starte, men slår nogle gange kun i gang på en cylinder. Men lige
pludselig vil den ikke starte, men begge tændespoler gnister.

Hvad kan det være?

Martin Schjoldager

CB 500F 76

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-01 22:40

Martin Schjoldager skrev:

> Min far købte for 7 måneder siden en honda cd 360t for 11.000, en gammel
> cykel men den kørte godt, og standen var fantastisk. Men kort tid efter
> opstår problemerne:
[klip]
> [...]
> kan stadig starte, men slår nogle gange kun i gang på en cylinder. Men
> lige pludselig vil den ikke starte, men begge tændespoler gnister.

Sidder der en vakuumstyret benzinhane på den? Det kunne jo evt. være
vakuumslangen så. Bare lige et skud i tågen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Gunnar Christensen

Dato : 20-03-01 00:01

Hej Martin
Din far skal se efter om benzinen kan løbe fra benzinhanen, der er en trådsi
når den står på reserve og den sumper tit til, hvis den har samlet skidt i
tanken, der er også en si inden i benzinhanen som skal renses. Grunden til
at det kun var en enkel cylinder til at starte med er helt enkel, der er 2
udgange fra benzinhanen, en til hver karburator. Rens alt i benzinhanen,
eller køb en ny hos : www.davidsilverspares.co.uk , den koster 18£ for en
spritny. Det er mit bud, men hvis det var hårde udsættere den begyndte med,
ville jeg også checke tændingstidspunktet, monteringspladen drejer let med
rundt, hvis værkstedet ikke har fået spændt de 2 M6 skruer ordentligt efter
justering af tændingstidspunktet.
Motoren er næsten identisk med denne model : Honda CB360/CB250G5, blot er
motoren revideret og har kun 5 gear og en 2i1 udstødning (hvis den vel at
mærke er helt original)
Hvis det er en CB360 (nogle kalder dem CB360T), så er jeg temmeligt godt
bekendt med modellen og kan kontaktes nærmere vedrørende tekninske
specifikationer og lign. via email.

mvh Gunnar
DMCN #400
tidligere : 2 * CB250G5; 1 * CB360
nu : Suzuki GS750D; Honda CB750 K0;
CB360 (endnu, er til salg)

Fra : Gunnar Christensen

Dato : 20-03-01 00:07

uups, undskyld quotefejlen, er lige for doven til at slette indlægget og
skrive nyt
(ja, jeg ved godt jeg skulle klippe det irrelevante væk og svare efter
spørgsmålet, men shit happens..................)

mvh Gunnar

Fra : Armand

Dato : 20-03-01 03:38

> [...]
lige
> pludselig vil den ikke starte, men begge tændespoler gnister.

Mon ikke at det er et af mine mantra'er her fra gruppen:
Vand i bensintanken, som ved brug af reserve-positionen på bensinhanen
lukkes lige ned i karburatorerne og stopper hoveddysen i disse.
Forbindelsen: bensinhane-karburatorer medfører sikkert at det er den ene
karburator der fortrinsvis udsættes for urenheder fra tanken :-/
Problemer med vand er typisk for første gang man efter en længerevarende
opstaldning, benytter reservetanken!!

Tøm svømmerhusene (v.h.a. bundskrue, eller afmontering af selve
svømmerhusene), og hvis i gør det over i et gammelt syltetøjsglas, kan i
få "Ahaaa-oplevelsen" (TM) at se vand/smuds med egne øjne!
Er der vand (= en fed silikone-lignende klump i bunden af bensinen!) i
det udtømte, skal tanken enten tømmes for vand i bunden ved brug af
reserve-positionen og tømning over i en beholder (syltetøjsglasset
igen?), og/eller efterfølgende have en ordentlig pøs karburatorsprit +
en optankning!

--
Armand.

Fra : JR

Dato : 20-03-01 10:43

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message news:996fll$hab$11@news.cybercity.dk...

> [...]
> reserve-positionen og tømning over i en beholder (syltetøjsglasset
> igen?), og/eller efterfølgende have en ordentlig pøs karburatorsprit +

Nemli'! Lige mine tanker.

JR

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 21-03-01 16:34

Tak for hjælpen det var lige netop vand + lort i tanken der var skyld i
problemerne, den kører pisse godt nu.

Der skal lige tilføjes en lille historie. Nu er det sådan at min far for
ganske kort tid siden er kommet ned til den svendborg mc som "dum i arbejde"
.. I morges smuttede jeg lige der ned inden skolen.

Min far havde fortalt at jeg havde forsøgt problemet løst i en nyheds
gruppe, og fortalte at i formodede det kunne skylles vand + lort i tanken
(min far havde faktisk kørt på reservetank, begge gange). Hvor til han fik
svaret -det kunne ikke passe, i så fald ville Mogens (mekanikeren) havde
vist det (de mente nemlig at vi skulle prøve at skifte tændespolen). Nu skal
det siges at Mogens er en god mekaniker, han mener bare at en japaner på
over 10 år er noget gammelt lort. Nå men min far tog hjem og sammen med min
lillebror (går på 2. semester af motorcykelmekaniker uddannelsen) og gjorde
hvad i havde sagt, og vupti så virkede den. Det bliver fedt og se hvad de
siger til det i morgen.

Så tusind tak for hjælpen.

Ps. Lige et spørgsmål mest til Gunnar Christensen. Jeg har det sidste års
tid set mig om efter en cb750k0, er den helt umulig at skaffe?. Hvis ikke er
prisen så lige så hård som på kawa z1 900?

Martin Schjoldager
CB 500F

Fra : Armand

Dato : 22-03-01 02:26

> Tak for hjælpen det var lige netop vand + lort i tanken der var skyld
> problemerne, den kører pisse godt nu.

D.F.M. strikes again!

> [...]
> Nå men min far tog hjem og sammen med min lillebror og gjorde
> hvad i havde sagt, og vupti så virkede den. Det bliver fedt og se hvad

Hæ!
Glæder mig til at se al sort-snakken citeret.

--
Armand.