Så er vognen ude - chok!!
Fra : T. Hartung

Dato : 21-03-03 19:54

Hej Campister

Har lige være ude og hente vores CV - nu er det jo snart forår - en
frygtelig oplevelse !!!!!!

vi fik vognen trukket ud af hallen hvor den stod - ja det var lidt sent og
stærkt skulle det gå - for at kunne hive vognen over portskinnen måtte
Passaten kobles på - ja først skal jeg jo lige have trækket montere -
aftagelig Vestfalia - normalt kræs og uden problemer.

Jeg for beskyttelseskappen fjernet og trækket sat på plads - høre et (lille)
smæk - alt er klar og CV hænges på - så køre vi....... 4 m og så ryger
vognen af med et brag !!! der ligge min fine CV med trækket i
stabillisatoren og helt flad med terrænet - heldigvis sand så ingen skade -
sådan noget P.. !! 45 min efter var rust m.v. fjernet fra kæberne så med
lidt tvang koblede den sig op i trækket - FØJ - min tanke er nu "klare den
mon Frankrig med 130 km/t !!!" ... hmmmmm må vist lige få det hele tjekket!!

men ØV for end oplevelse .. hastværk er lastværk og KONTROL på alle
aftagelige træk - der sidder sikker rust på mange koblingsanordninger - gør
ikke samme fejl som jeg - TJEK

mvh
T. Hartung

Fra : Arne Keller

Dato : 21-03-03 23:01

On Fri, 21 Mar 2003 19:53:55 +0100, "T. Hartung"
<torben.hartung@noSPAMmail.dk> wrote:

>Hej Campister
>
>Har lige være ude og hente vores CV - nu er det jo snart forår - en
>frygtelig oplevelse !!!!!!

snip

>men ØV for end oplevelse .. hastværk er lastværk og KONTROL på alle
>aftagelige træk - der sidder sikker rust på mange koblingsanordninger - gør
>ikke samme fejl som jeg - TJEK

Man skal måske til at være glad for de blå mærker fra det faste træk

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : T. Hartung

Dato : 21-03-03 23:28

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Man skal måske til at være glad for de blå mærker fra det faste træk

*LOL*

Blå mærker på skinnebenet er bedre end "knuste tæer"

Arbejds Tilsynets anvisning: Ved brug af aftageligt træk brug
sikkerhedssko!!

mvh
T. Hartung

Fra : Jens W Jørgensen

Dato : 22-03-03 11:32

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vognen af med et brag !!! der ligge min fine CV med trækket i
> stabillisatoren og helt flad med terrænet - heldigvis sand så ingen
Der har rent faktisk været en artikel i FDM bladet med test af
stabilisatorer, hvor de gjorde opmærksom på at stabilisatorer ikke
må anvendes sammen med alle typer aftageligt træk pga at de kan vride det
løs og falde af.
Desværre nævnte de ikke noget om hvilke typer det drejede sig om.

Fra : Mette Pallesen

Dato : 31-03-03 19:08

den sig op i trækket - FØJ - min tanke er nu "klare den
> mon Frankrig med 130 km/t !!!" ... hmmmmm må vist lige få det hele
> [...]

Hvis du kører 130 km/t.med CV bør du gå til læge eller direkte til en
lukket afdeling.

Er vi enige venner?

God tur

Søern

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-03-03 19:39

Mette Pallesen wrote:

> Hvis du kører 130 km/t.med CV bør du gå til læge eller direkte til en
> lukket afdeling.

Jamen dog! Hvorfor egentlig?

> Er vi enige venner?

Ikke nødvendigvis!

Hvis vogntoget iøvrigt er roligt og stabilt - og vejr- og vejforhold samt
førerens evner er til det er der ikke noget i vejen for at det kan gøres
sikkert. Dertil kommer hensynet til den øvrige trafik samt om man ønsker at
overholde de love der gælder. Og vær i den sammenhæng opmærksom på at man på
udvalgte strækninger må køre 130 Km/t med campingvogn.

At jeg selv ikke hverken kan eller vil køre /så/ hurtigt er en anden snak -
men hvis man følger den øvrige langsomme (!) trafik så vil man ligge på
90-95 som passer med lastbilernes elektroniske fartbegrænser.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Janne Madsen

Dato : 31-03-03 21:08

Mette Pallesen <mette.p@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e888410$0$201$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er vi enige venner?

Nææææææ!

mvh Lennart

Fra : T. Hartung

Dato : 31-03-03 22:04

"Mette Pallesen" <mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> den sig op i trækket - FØJ - min tanke er nu "klare den
> tjekket!!

....og nu har jeg fået det tjekket - og det virker - så 130 bliver ikke
noget problem

> Hvis du kører 130 km/t.med CV bør du gå til læge

min CV er hos "lægen" lige nu det skal jo trimmes til de 130 km/t - ja det
bliver nok mindre da turen går til Italien

eller direkte til en
> lukket afdeling.

Nej..... der har jeg jo lige hentet vognen fra den har været lukket inde i
næsten 6 mdr. !!!

> God tur
>
> Søern

Takker mange gange ....øhhhh Søern

mvh
T. Hartung

Der ikke køre dødskørsel med sin familie eller andre ombord

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-04-03 07:32

T. Hartung wrote:

> Nej..... der har jeg jo lige hentet vognen fra den har været lukket
> inde i næsten 6 mdr. !!!

Man sidder så med en tanke i retning af at du har betalt "dobbelt" når du
kun bruger vognen halvt...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der har fået løst sit opbevaringsproblem

Fra : T. Hartung

Dato : 01-04-03 21:31

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> T. Hartung wrote:

hentet vognen fra den har været lukket

> Man sidder så med en tanke i retning af at du har betalt "dobbelt" når du
> kun bruger vognen halvt...

*LOL*

man har sq. da råd til det ...ikk'

næææææhh du gamle - jeg beholder bare vognen dobbelt så længe så går det
lige op

Har lige hentet vognen fra "lægen" nu er der nye bremser, kabler - velsmurt
og gastestet - turen går til Århus i påsken - æhh DCU du ved nok ??

mangler kun lige rengøringen ;-(

mvh
T. Hartung

Fra : Bo Larsen

Dato : 01-04-03 07:21

Mette Pallesen wrote:

> Hvis du kører 130 km/t.med CV bør du gå til læge eller direkte til en
> lukket afdeling.
>
> Er vi enige venner?

Næh! Ikke nødvendigvis!
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : sogs

Dato : 01-04-03 08:52

Bo Larsen wrote:

> Næh! Ikke nødvendigvis!

Tænker på historien om ham der faldt ud fra 10´ og overlevede.

Var det slemt ?
" Nej da, kun den sidste 30 cm".

Vi finder også gerne en hurtig lastbil eller bus.
Og kører behageligt ved 130, (hvis man må men tænker altid på de 30 cm.
Farligt når man glemmer kassen på slæb.

Ganske pudsigt at tråden begyndte med et near miss - tæt på - ved skridtgang.
Har også engang ved igangsætning "tabt" trileren på prkeringspladsen, - mon ikke de fleste (?) - lærte efter tilkobling at gir gas lidt forsigtigt , hvis nu? - og træder en gang kraftigt på bremsen lige efter man er sat i gang, så man tjekker, at det hele virker.
Mvh sten
--
Slet det du ikke kommenterer.

Fra : Bo Larsen

Dato : 01-04-03 09:08

sogs wrote:

> [...]
> forsigtigt , hvis nu? - og træder en gang kraftigt på bremsen lige
> efter man er sat i gang, så man tjekker, at det hele virker.

Netop af frygt for at tabe camp.vognen bliver det aftagelige træk kigget
grundigt efter inden camp.vognen bliver hægtet på. Efter at camp.vognen er
hægtet på, bliver der løftet gentagne gange i i trækket.