Adgangskontrol på mapper/filer i XP
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-03 17:23

Hej

Jeg prøver at opsætte adgangskontrol på mine drev på XP , diskene kører NTFS
, men jeg syntes ikke at jeg kan dette kan det være rigtigt

V.H

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 17:32

Grisling wrote:
> Jeg prøver at opsætte adgangskontrol på mine drev på XP , diskene
> kører NTFS , men jeg syntes ikke at jeg kan dette kan det være rigtigt

Hvad har du gjort? Beskriv det venligst, så vi kan sige hvor du har gjort en
fejl.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-03 17:39

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix
> "Hvis du kun leder efter fejl, finder du ikke andet."

Vesterklikker på mappen / filen > deling > og så kan man ikke vælge hven der
har div. tilladelser ( lige som i Windows NT mv. )

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 21-03-03 18:13

"Grisling" <xxxxxx> writes:

> Vesterklikker på mappen / filen > deling > og så kan man ikke vælge hven der
> har div. tilladelser ( lige som i Windows NT mv. )

Er det en home-version du sidder med? Jeg har prøvet det samme og fik
at vide at det ikke lader sig gøre i XP-home.

Christoffer Olsen

A hacker does for love what others would not do for money.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-03 18:20

"Christoffer Olsen" <christofferolsen@ninja.dk> skrev i en meddelelse
> "Grisling" <xxxxxx> writes:

Det er XP pro

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 19:45

Grisling wrote:
> Vesterklikker på mappen / filen > deling > og så kan man ikke vælge
> hven der har div. tilladelser ( lige som i Windows NT mv. )

Hvilken type adgangskontrol er der tale om? Er det at beskytte noget data
fra brugerne på din egen maskine eller er det beskyttelse af data fra
brugere på dit netværk?

Køre du i et domæne der hvor du er?

Du skal ikke ind under "deling". Du skal højreklikke på mappen ->
egenskaber -> sikkerhed. Hvis "sikkerhed" ikke findes, skal du ind i menuen
funktioner -> mappe indsillinger -> Vis og fjerne hakket i "Brug simpel
fildeling". (Dette er ud fra min dårlige hukommelse)

Fra : NicO

Dato : 24-03-03 15:28

On 21 mar 2003, you wrote in dk.edb.sikkerhed:

> Hej
>
> Jeg prøver at opsætte adgangskontrol på mine drev på XP , diskene
> kører NTFS , men jeg syntes ikke at jeg kan dette kan det være rigtigt
>

> V.H

Sikre dig at fil-og printdeling er installeret. Prøv at højreklikke på
"Denne Computer" vælg administrer og her skulle du kunne sætte dine shares
op med rettigheder osv.

NicO

Fra : Towli

Dato : 25-03-03 23:39

Dette kan være rigtigt....? Er det så det eller hvad ?

(lol - undskyld jeg kunne ikke lade være)

/Jan

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-03-03 02:02

Towli wrote:

> Dette kan være rigtigt....? Er det så det eller hvad ?
>
> (lol - undskyld jeg kunne ikke lade være)

Du har bare overset det virtuelle komma efter "dette"..

> /Jan

> NTFS

--
Hygge..