Tv-out og widescreen TV
Fra : Alice Carlsen

Dato : 21-03-03 16:44

Hej Gruppe

Jeg har et Nvidia Geforce 256 32mb ram grafikkort og et 28 t. widescreen TV
og det kører upåklageligt med TV-out, der er blot det lille mínus at der er
en bred sort kant om hele billedet. Er der nogen der ved om man kan få
billedet til at fylde hele skærmen på en eller anden måde?

Alice
--

http://home20.inet.tele.dk/bowleren

Fra : Tømreren

Dato : 21-03-03 17:35

jeg tror du kan klare det med et prog. der hedder TVTool
Mvh
Tømreren

Fra : Alice Carlsen

Dato : 21-03-03 18:28

Hej Tømmeren

Tak for tippet, det hjalp

Mvh Alice

Fra : Tømreren

Dato : 21-03-03 19:33

> Hej Tømmeren
>
> Tak for tippet, det hjalp

Fedt program... bruger det på min stationære...kan desværre ikke bruge det
på den bærbare,da den har et SIS-grafikkort..

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 22-03-03 16:59

> [...]
> Hej Gruppe
>
> Jeg har et Nvidia Geforce 256 32mb ram grafikkort og et 28 t. widescreen

Hvad bruger du det til? film? eller også som stor pc skærm hvor du betjener
div. programmer og surfing osv?

Hvis det også er det sidste, hvilken opløsning sætter du så grafikken til?
og står det skarpt nok for dig på fjernsynet?

mvh
Jesper

Fra : Alice Carlsen

Dato : 24-03-03 23:27

"Jesper Skovlund" <jesper-skovlund@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det også er det sidste, hvilken opløsning sætter du så grafikken til?
> og står det skarpt nok for dig på fjernsynet?

Hej Jesper

> På PC skærm er min opløsning 1152 x 864 og på TV- out er det 800 x 600.
Jeg bruger det som PC og til at se film og videoer. Som PC er teksten lidt
skygget, men det hjælper at forstørre især når man sidder og arbejder i
Word.
Indstillingerne på TV-tool er resouultion 800x600 - Picture Size Desktop.
Adjust: Color: 72 - 140 - 4. Håber det hjælper dig, farverne på skærmen
er ikke så tydelig, som hvis man ser det på tv, men jeg kan godt leve med de
indstillinger jeg har.

Mvh Alice

Fra : Alice Carlsen

Dato : 24-03-03 23:34

> [...]
>
> Mvh Alice
>
> er ikke så tydelig, som hvis man ser det på tv, men jeg kan godt leve med

Der sneg sig lige en lille fejl ind. Jeg ville have skrevet:

er ikke så tydelig, som hvis man ser det på sin PC, men jeg kan godt leve

Fra : Alice Carlsen

Dato : 24-03-03 23:41

Hej Jesper igen

Hvis du døjer med at læse teksten på Internettet, hvis du ser det på tv-out,
kan du gøre følgende i Internet Explorer og det hjælper enormt:

Tryk på Vis - tekststørrelse - størst
Nu er der ingen problemer med at læse og skrive e-mail osv.

Mvh Alice

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 24-03-03 23:45

> [...]
>
> Tryk på Vis - tekststørrelse - størst
> Nu er der ingen problemer med at læse og skrive e-mail osv.

Mange tak Alice!

mvh
Jesper