kabel-smøre dims...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 21-03-03 14:54

Oiler-Clamp, se http://www.sayjes.dk/tools.html ca midt på siden...

Kan det passe louis.de ikke har den ???

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Hekto

Dato : 21-03-03 15:12

In article <3e7b195c$0$4348$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, pjakob-
sletdette-@teliamail.dk says...
> Oiler-Clamp, se http://www.sayjes.dk/tools.html ca midt på siden...
>
> Kan det passe louis.de ikke har den ???
>
> --
> M V H
>
> Peter Jakobsen
> YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
> Join S.E.T.I@HOME today !

Nej, det kan ikke passe! ... det har de!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-03-03 15:54

Hekto wrote:

> Nej, det kan ikke passe! ... det har de!

Okay så...

Jamen så kan han jo bare søge videre eller hva?

Nå, men jeg har best. nr. på den her...

Best. nr. 10037007 er på "dimsen"

Og her er best. nr. på den spray Louis anbefaler: 10004991

MVH Mads Stetter

Fra : Moller

Dato : 21-03-03 18:19

> Jamen så kan han jo bare søge videre eller hva?

Ja, alle er ik lige hjælpsomme :)

> Nå, men jeg har best. nr. på den her...
>
> Best. nr. 10037007 er på "dimsen"

Tror næsten det er den neden under han mente "Hydraulisk kabel smøre" ,
og den virker interasant, kender flere som fraråder den anden :(

VH
Lars Molnit

Fra : Richard

Dato : 21-03-03 18:30

Moller wrote:
> Tror næsten det er den neden under han mente "Hydraulisk kabel smøre" ,
> og den virker interasant, kender flere som fraråder den anden :(

Når/hvis i køber den såkaldte "Hydraulisk kabel smøre", bør I checke, at
den/de gummiskive/r i bunden af cylinderen, som klemmer om kablet,
passer stramt om de kabler, I skal smøre. Jeg havde en tilsvarende
kabelsmører, hvor olien sprøjtede uden på kablet hellere end indeni :)

Min virkede med luft fra en cykelpumpe; måske er skruepumpen blidere,
men check for en sikkerheds skyld, at gummiskiverne kan slutte stramt om
kablet.

En god kabelolie laver i ved at røre grafitfedt (a la Molykote MOS2) op
i lidt alm. motorolie. Grafitten vil smøre, når olien er tørret ud.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-03 20:12

> Tror næsten det er den neden under han mente "Hydraulisk kabel
> smøre" , og den virker interasant, kender flere som fraråder den
> anden :(

Det gjorde jeg også indtil for nylig, da jeg fandt ud af hvordan den skulle
bruges.
Den kan nemlig være noget tricky at få til at slutte tæt om kablet, så olien
løber i kablet frem for udenpå, men efter at have prøvet flere gange, så
lykkes det for det meste.

Den kan godt slutte helt tæt om kablet, og så kan man lige sprøjte noget
Caramba Grafit-spray i kablet. Det er blevet min foretrukne løsning.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 21-03-03 20:42

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Nå, men jeg har best. nr. på den her...
>
> Best. nr. 10037007 er på "dimsen"
>
> Og her er best. nr. på den spray Louis anbefaler: 10004991

Tusind tak, den var lidt svær at finde *g*

Fra : Hekto

Dato : 21-03-03 21:12

In article <b5f918$dnm$1@sunsite.dk>, Mads Stetter says...
> Jamen så kan han jo bare søge videre eller hva?

Jamen jeg går da ikke rundt med et Loius katalog i lommen hele dagen!
Jeg vidste bare at de havde den!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-03-03 21:26

Hekto wrote:
> Jamen jeg går da ikke rundt med et Loius katalog i lommen hele dagen!
> Jeg vidste bare at de havde den!

Det kan fanme heller ikke være i en lomme .. :)

// Hans, I røg og damp, her går det godt(?)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 22-03-03 08:20

In article <slrnb7mta3.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Det kan fanme heller ikke være i en lomme .. :)
>
> // Hans, I røg og damp, her går det godt(?)
> --

Nej, vel?

Nu er det ikke nok det ryger fra udstødningen? ... det ryger også fra
toppen?
Der er nok ikke andet at gøre end at skifte toppakningen; men det er jo
heller ikke så slemt på en 2T'er.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-03-03 10:39

Hekto wrote:
> Nu er det ikke nok det ryger fra udstødningen? ... det ryger også fra
> toppen?

Præcis .. specielt når den koger over og det lander lige på
udstødninger/topstykke.. ;)

> Der er nok ikke andet at gøre end at skifte toppakningen; men det er jo
> heller ikke så slemt på en 2T'er.

Næh, hvilket er meget godt da jeg kommer til at lave det på en
parkeringsplads :o/

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)