Irak: Irakiske kristne usikre på krigens f~
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-03-03 14:42

Irak: Irakiske kristne usikre på krigens følger

Nu, hvor den USA-ledede krig for at styrte Saddam Hussein er blevet sat i
gang, er der noget, den kristne minoritet frygter mere end amerikanske
bomber. De forventer at blive mål for den stigende bølge af islamisk
kamplyst, som der opildnes til i den ellers sekulariserede arabiske stat. De
knap 400.000 kristne irakere er i de seneste måneder blevet mål for en
åbenlys diskrimination fra islamiske elementer.

Angrebene har varieret fra mundtlige overfald og graffiti-kampagner til
stenkastning og endog brutale attentater. I de seneste uger har den
anti-kristne retorik domineret fredagsbønnen i de fleste af Bagdads moskeer.

Fra den kurdisk-kontrollerede enklave i det nordlige Irak fortalte en
evangelisk præst denne uge til Åbne Døres nyhedsbureau Compass, at han og
hans kirkemedlemmer forventer angreb fra såvel militante muslimer som
verdslige anti-vestlige elementer.

"Dette sker ikke kun på grund af vore evangeliske aktiviteter," sagde
kirkelederen, "men også på grund af vores relationer med og støtte fra
amerikanske og britiske venner."

I starten af denne uge forberedte han sine kirkemedlemmer på at være klar
til at forlade deres hjem, butikker og kirkebygninger med en halv times
varsel. "Vi har gemt alt vores udstyr, bibler, bøger, computere og har tømt
kontorerne for alt af værdi," sagde han, "i tilfælde af at vi får behov for
at flygte hurtigt."

Han tilføjede, at mange kristne i det nordlige Irak bereder sig på at
forlade deres huse, at leje et værelse eller at finde anden indlogering for
deres familier på skjulte steder i de omkringliggende landsbyer. Selv om
lokale kristne fortsætter med at mødes til fællesskab i små grupper og
skolen stadig er åben, har de udarbejdet planer for at undslippe eventuelle
angreb fra fremmede og efterkrigs-plyndringer.

Bedeemner:
a.. Bed for situationen i Irak - om Guds indgriben i konflikten.
b.. Bed om beskyttelse for de kristne irakere.
c.. Bed om, at de kristne i Irak må være et vidnesbyrd om Jesu kærlighed
for deres medborgere.
http://www.aabnedoere.nu/

--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside

Fra : Niels Peter

Dato : 21-03-03 14:46

> Bedeemner:

> b.. Bed om beskyttelse for de kristne irakere.

- og skidt med de øvrige irakere?

Niels Peter

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-03-03 14:51

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> - og skidt med de øvrige irakere?

Det har jeg vist aldrig sagt, Jeg mener at jeg for få dage siden opfordrede
til bøn for at man skulle få en fredelig udgang på konflikten.
Min daglige bøn er fred der nede.
Der er mange der forfølges under regimet, men de kristne høres der ikke så
meget om, men de forfølges også.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : Niels Peter

Dato : 21-03-03 15:19

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> Min daglige bøn er fred der nede.
> Der er mange der forfølges under regimet, men de kristne høres der
> ikke så meget om, men de forfølges også.

I øjeblikket forfølges samtlige irakere af den vestlige krigsmaskine.
Min daglige bøn har længe været lidt mere sund fornuft hos de vestlige
ledere, men det har vist lange udsigter

Niels Peter

Fra : Nielsen

Dato : 24-03-03 00:17

"Niels Peter"

> I øjeblikket forfølges samtlige irakere af den vestlige krigsmaskine.
> Min daglige bøn har længe været lidt mere sund fornuft hos de vestlige
> ledere, men det har vist lange udsigter

Ja, sund fornuft skal man vist lede længe efter i den sammenhæng.... og så
siger man at mennesket er det højeste udviklede væsen på jorden Hvis det
højest udviklede væsen på kloden ikke kan finde på andre løsninger - især i
denne sammenhæng her - ja, så står det skidt til. Værst er det måske, at
disse ting støttes op af folk, der må formodes at gå for at være 'gode
kristne mennesker' (G. Bush og lign.)

Jeg håber at Gud vil hjælpe alle folkene i området, vores eget land osv.,
med at blive overbevist om kærlighedens ånd, for hvis denne vanvittige
udvikling fortsætter bliver verden et endnu mere skræmmende sted at befinde
sig i - især for vores efterkommere.

Nielsen

Fra : Niels Peter

Dato : 24-03-03 07:21

Nielsen wrote:
> [...]
> vanvittige udvikling fortsætter bliver verden et endnu mere
> skræmmende sted at befinde sig i - især for vores efterkommere.

Kloge og smukke ord i marts!

Niels Peter

Fra : Nielsen

Dato : 25-03-03 06:12

"Niels Peter"

> Kloge og smukke ord i marts!
>
> Niels Peter

Tak Niels Peter

/nielsen

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 24-03-03 10:43

"Nielsen" <liverpool3310@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]

> med at blive overbevist om kærlighedens ånd, for hvis denne vanvittige
> udvikling fortsætter bliver verden et endnu mere skræmmende sted at

Efter utallige kriger i historiens løb, hva tilsier at Gud plutselig skulle
hjælpe nu?

Kjellemann

Fra : Nielsen

Dato : 25-03-03 06:12

"Kjell I. Johnsen" skrev:

> Efter utallige kriger i historiens løb, hva tilsier at Gud plutselig
skulle
> hjælpe nu?
>
> Kjellemann

En hel del tegn i Bibelen. Endvidere: al ting til sin tid.

Jeg tror heller ikke at Gud lige kommer ind og fjerner krigen. Tværtimod vil
det blive trappet op her i den sidste tid, men Han vil gribe ind på et
tidspunkt kun Han kender, og ud fra Bibelens tegn at dømme og ud fra, hvad
der sker rundt omkring i verden lige nu, herunder også åndeligt, og hvor
evangeliet spredes rundt om i hele verden, er jeg overbevist om at vi snart
går ind i en ny fase. Der er stadig ting, der skal gå i opfyldelse, men som
jeg ser det - sker det lige for øjnene af os i dag.

mvh

Nielsen

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 27-03-03 11:55

> [...]

som
> jeg ser det - sker det lige for øjnene af os i dag.

I historiens løb har kristne utrolig mange ganger funnet tegn i Bibelen som
har overbevist dem om at verden går inn i en ny fase. Når Gud ikke greb inn
da, gjør han det neppe nu heller. Verden går sin skjeve gang og menneskene
må lære at selv ordne opp og ikke tro at Gud løser problemene.

Kjellemann

Fra : Lyrik

Dato : 25-03-03 08:41

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> Efter utallige kriger i historiens løb, hva tilsier at Gud plutselig
skulle
> hjælpe nu?
>
> Kjellemann
++++++++++++++++++++++++++++++++
Gud styrer historien. Der profeteres om kristendommen i Daniels bog 2:44, at
.......Herredømmet skal ikke gå over til noget andet folk...
Det er det heller ikke. Kristenheden behersker verden,-nu og til Herren
kommer.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Galvit

Dato : 26-03-03 12:19

Hvorfor skal man altid høre tilsyneladende gode kristne folke råbe højt,
lige fra protestanter til katolikker, hvergang muslimerne bliver forfulgt
men hvergang kristne bliver forfulgt bliver det kun til en hvisken i
krogene. Har det noget med dårlig samvittighed over fortiden at gøre
hvorfor kan muslimer glorificere saladin og muhamed`s nedslagning af
anderledes troende uden at nogle kristne hæver stemmen.Hvorfor må kristne
ikke med bringe trosartikler så som bibler og kors til lande på den
arabiske halvø men muslimer kan besætte Fødselskirken og forrette deres
nødtørft i hjørnerne uden at det bliver betragtet som helligbrøde.Det er
ikke en værdig måde at optræde på overfor folk der kun vil os og vores
religion til livs. Kristne burde slutte sig sammen og være en værdig
modstander overfor de vantro!!!

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 26-03-03 12:55

"Hans Galvit" <hansgalvit@-FjernDette-ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> ikke en værdig måde at optræde på overfor folk der kun vil os og vores
> religion til livs. Kristne burde slutte sig sammen og være en værdig

Og hva bør kristne gjøre med vantro muslimer efter at de har sluttet seg
sammen mot dem?

Kjellemann

Fra : Hans Galvit

Dato : 26-03-03 13:31

> Og hva bør kristne gjøre med vantro muslimer efter at de har sluttet
> seg sammen mot dem?
>
> Kjellemann

bekæmpe dem verbalt i første omgang og lade være og lule sig ind i en
drømme verden.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 26-03-03 13:38

> bekæmpe dem verbalt i første omgang og lade være og lule sig ind i en
> drømme verden.

Jeg tror næppe du kommer langt i bekjæmpelsen med en slik respektløs mening
om islam.

Kjellemann

Fra : Hans Galvit

Dato : 26-03-03 14:02

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote in

> "Hans Galvit" <hansgalvit@-FjernDette-ishoejby.dk> wrote in message

> Jeg tror næppe du kommer langt i bekjæmpelsen med en slik respektløs
> mening om islam.
>
> Kjellemann

jeg synes ellers at de er kommet langt med respektløse behandling af os

--
Hans Galvit
hansgalvit@ishoejby.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-03-03 16:31

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> mælte sligt:

>Jeg tror næppe du kommer langt i bekjæmpelsen med en slik respektløs mening
>om islam.

Jo, det er netop vejen. Vort samfund forbyder selvtægt og tillader ikke
officielt folk at diskriminere andre på grund af religion. Men det er ikke
forbudt at lægge folk for had og således vende folkeopinionen imod dem. Det er
tilmed overordentligt effektivt. Det er netop det, om noget, man kommer langt
med.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I will do tze German danz for you, it's fun and gay and tralala.
Hope you will enjoy my danz, fidlya fidlya yay.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 26-03-03 20:09

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:pph38v8aohp6nllb587kub5jff0seha37o@4ax.com...
> [...]
Det er
> tilmed overordentligt effektivt. Det er netop det, om noget, man kommer

OK, men da kan kristne ikke bli Guds barn i himmelen.

Mt. 5. kap.; "Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som
forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som
forfølger dere, 45 så dere kan være barn av deres Far i himmelen".

Kjellemann

Fra : Ninja

Dato : 25-03-03 22:06

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in

> [...]
> b.. Bed om beskyttelse for de kristne irakere.
> c.. Bed om, at de kristne i Irak må være et vidnesbyrd om Jesu

Mig bekendt skulle Tariq Aziz være kristen!!

Fra : Lyrik

Dato : 26-03-03 01:23

"Ninja" <Your_email@mail.tk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt skulle Tariq Aziz være kristen!!
Ja han hed oprindelig Michael Yohanna, men skiftede navn for at være
politisk korrekt i et muslimsk domineret land.
Han blev en tro partisoldat i Barth partiet og gjorde politisk karriere, som
åbenbart sætter familiens værdier i skyggen.
Sadam stoler på ham fordi han ikke har en magtbase i landet der kunne få ham
til at true Sadam.

Alt efter oplysninger på nettet
Hilsen
Jens