blasfemisk
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 21-03-03 14:29

er sangen "Big yellow taxi" af Counting Crows blasfemisk når de synger "they
paint paradise to put up a parking lot"

Fra : Niels Peter

Dato : 21-03-03 14:42

Mike Crenshaw wrote:
> er sangen "Big yellow taxi" af Counting Crows blasfemisk når de
> synger "they paint paradise to put up a parking lot"

Eller også beskriver de en blasfemisk tendens i tiden?
Allerede Dylan sang jo om "Flesh-colored Christs that glow in the dark -
it's easy to see without looking too far that not much is really
sacred". (I "It's All-Right, Ma")

Niels Peter

Fra : Lyrik

Dato : 22-03-03 18:39

"Mike Crenshaw" <crenshaw@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> er sangen "Big yellow taxi" af Counting Crows blasfemisk når de synger
"they
> paint paradise to put up a parking lot"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

En gammel sang som stammer fra 60-erne som faktisk blev et slagergennembrud
for Joni Mitchell, den canadiske sangerinde.
Den går "They paVed(brolagte) Paradise, to put up a parking lot, with a pink
butique and a swinging hot spot"
Og illustrerer paradishavens forvandling igennem tiderne, men er i grunden
mere en lalleglad-sjov lille sang og ikke et dybere filosofisk stykke.
-Alt i alt hvis det du taler om er den samme sang i et nyt udtryk, idet jeg
ikke har hørt din version.

Hilsen
Jens