Hvor kan man lære Visual Basic?
Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-03 13:56

Jeg er lige startet på VIsual Basic 6.0.
Jeg har fundet et par tutorials på internettet, men de er næsten alle ens.
Jeg har indtil vidre lavet en masse Adresse kartoteker osv.

Findes der ikke en direkte "guide" til hvordan man skal kome i gang med det?

Mvh.
Peter

Fra : -{ Rene Brehmer }-

Dato : 22-03-03 21:21

On Fri, 21 Mar 2003 13:55:55 +0100, Peter Jensen wrote in
dk.edb.programmering.basic.visual-basic about "Hvor kan man lære Visual
Basic?" what the universal translator turned into this:

> [...]
>Jeg har indtil vidre lavet en masse Adresse kartoteker osv.
>
>Findes der ikke en direkte "guide" til hvordan man skal kome i gang med det?

Der er sikkert flere, men Jakob Kristiansen's bog "Start på Visual Basic
5.0" hjalp mig at komme godt igang for flere år siden. Men den er meget
basal, og der en del mere avancerede ting som den ikke forklarer. Den nye
udgave, til VB 6, er til gengæld så fyldt med stavefejl og direkte
faktuelle fejl at den er nærmest ubrugelig ... ihvertfald i den første
udgave som jeg lånte ...

MSDN Library (der følger med VB6) har til gengæld masser af eksempler der
forklarer hvordan man laver det meste. Ved at kombinere de mange eksempler
der er i det, har jeg da indtil videre kunnet klare de fleste opgaver som
det var planlagt.

Desværre har MS en tåbelig idé om at alt skal laves som ActiveX, så der er
en del utrolig simple ting (såsom multithreading, og dynamisk
databasehåndtering) som man enten må eksperimentere sig frem til, eller ty
til nettet, for det er ikke beskrevet i MSDN hvordan man gør det uden
ActiveX under VB6 ... de fleste mere avancerede ting er kun beskrevet for
C++ i MS materiale...

Rene

--
Rene Brehmer

This message was written on 100% recycled spam.

Come see! My brand new site is now online!
http://www.metalbunny.net

Fra : M.Kay

Dato : 24-03-03 12:52

I know it's awful, but Peter Jensen wrote to everybody in
dk.edb.programmering.basic.visual-basic saying:

> [...]
> ens. Jeg har indtil vidre lavet en masse Adresse kartoteker osv.
>
> Findes der ikke en direkte "guide" til hvordan man skal kome i gang med

Jeg er selv lidt af en nybegynder i VB6 og denne her side synes jeg hjalp en
masse med at komme i gang.

http://www.vbinformation.com/tutor.htm
Begynder niveauet er klart dem der er lavet bedst

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie