Hvilket dæk BT010 ell BT56
Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-03-03 09:29

Havde for et stykke tid siden emnet oppe at vende & blev overbevist om at
Bridgestone BT010 var dækket for mig.

Igår var jeg så nede for at bestille de nye "sko" hos min forhandler. -
Prisen blev 3100,-

Han havde dog et andet forslag! - Han havde netop solgt en ny R6 til
banebrug & havde "flået" et par sprit nye BT56 af den. - Dem ville han sælge
mig for 2700,- - Iflg ham var der ikke den store forskel på de 2 dæk typer!

Damn it....nu er jeg igen rådvild (Kender intet til BT56).....nogle der kan
hjælpe ???

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-03-03 10:00

On Fri, 21 Mar 2003 09:29:13 +0100, "Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk>
wrote:

>Damn it....nu er jeg igen rådvild (Kender intet til BT56).....nogle der kan
>hjælpe ???

BT56 er blot den ældre version af samme type hvor BT10 (afløseren) er
mere nyudviklet,hvor meget forskel der er på de 2 dæk og om det vil
gøre nogen forskel for dig,kan man diskutere,forhandleren som næppe er
upartisk i denne forbindelse,han vil jo gerne af med det sæt (det
burde nu være billigere IMO) har en opfattelse,andre sikkert en
ganske anden....

Brigdestone rater selv BT56 i sportskategorien og BT10 en kende
"højere" i high performance.

Hvad der er det bedste for dig ....tjah

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Morten dahl

Dato : 21-03-03 12:08

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:

> Brigdestone rater selv BT56 i sportskategorien og BT10 en kende

Tjae, det er jo den evigt tilbagevendende forårs snak om dæk..

Og dermed snakken om overkill..

Og ja de nye BT010 er en anelse bedre, men seriøst hvad så om du kan (ikke
dig michael, her er vi jo rimeligt enige) tage et givent sving med 3km/t
højere hastighed.. man kommer alligevel aldrig i nærheden af de grænser på
gaden.

Jeg kører på en lettere pumpet GSXR600, og har lige monteret Michelin
Macadam på min!! helt ærligt så kan de så rigeligt dække mit behov, de
slipper lidt før end de BT010r jeg har kørt med indtil nu.

Men hvad faen, det fleste af mine kilometer foregår som hyggeture med konen
bagpå. Og så ringe er et sæt touringdæk nu heller ikke, der kan sagtens
køres langt over det forsvarlige på disse dæk..

Så mit råd, vælg hellere nogle lidt mindre poppede dæk til gaden (ikke
dårlige dæk, men dem der reelt svarer til kørselsmønster) og de penge et
rigtigt dækvalg vil spare, ja de kan skrabes sammen til en trackday..

-
Morten Dahl
Gixxer 600, med tigerpels!!!

Fra : lange

Dato : 21-03-03 12:51

> Så mit råd, vælg hellere nogle lidt mindre poppede dæk til gaden (ikke
> dårlige dæk, men dem der reelt svarer til kørselsmønster) og de penge et
> rigtigt dækvalg vil spare, ja de kan skrabes sammen til en trackday..

Hvor du så mangler de dæk du valgte fra for at kunne spare op til
track-dagen.

Ja det er jo en gortisk-knude.

Lange

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 21-03-03 14:13

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]

Du kan da formentlig sagtens nøjes med det BT56, forhandleren har, men
jeg synes også de er for dyre. Dem skal han sku lidt længere ned i pris
med.. 2200-2500 ville jeg synes var en OK pris..

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 21-03-03 06:11

> [...]
> mere nyudviklet,
> Brigdestone rater selv BT56 i sportskategorien og BT10 en kende

BT50, der en endnu ældre, blev udviklet til Fireblade'n, og var datidens
hotteste dæk - også i std. RR-klasserne!
Som jeg ser på det, så burde blot(!) et BT50 derfor række langt over hvad
nogen gademotorcyklist bør udsætte modellen for :-|

--
Armand.
(der mener at der er gået high-end hysteri i dækvalget - men det følger vel

Fra : Gmod

Dato : 21-03-03 17:09

Stop lige en halv brigestone har lige sænket deres priser på alle deres dæk
hvis jeg var dig ville jeg lige prøve at ringe til en dæk forhandler så som
scan x dæk eller ligne du kan spare rigtig mange penge

Mvh
Nicolai T

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 21-03-03 21:17

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
typer!

> Damn it....nu er jeg igen rådvild (Kender intet til BT56).....nogle der

De BT56 skal du da ha' til en bedre pris. De er "outdated" og har været
monteret. 400 kr sparet ift. BT10 er alt for lidt.
mvh Erland

Fra : Emil Gundersen

Dato : 21-03-03 22:14

Hejsa

> Igår var jeg så nede for at bestille de nye "sko" hos min forhandler. -
> Prisen blev 3100,-

En af mine kamy'er fik skiftet sit dæk på sin ZX-12R sidste år, til at
BT10. Det kostede under 2000,- inc. mont og afbalancering! (200/50-17)

Jeg gav selv 1500,- for et BT20, til min Bandit! inc. alt. (160/70-17)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Richard

Dato : 21-03-03 23:29

Emil Gundersen wrote:

> En af mine kamy'er fik skiftet sit dæk på sin ZX-12R sidste år, til at
> BT10. Det kostede under 2000,- inc. mont og afbalancering! (200/50-17)
>
> Jeg gav selv 1500,- for et BT20, til min Bandit! inc. alt. (160/70-17)

Det er til at græmmes over dækpriserne herhjemme: Vel, vores er et
mini-mini marked, men se her, hvad yankierne giver for dæk jvf. en tråd
om dæk til VFS/VFC 705/1100 på Sabmag-listen forleden:

Avon
Azaro II AV35 110/80ZR18 92.00
Azaro II AV36 140/80ZR17 104.00 (pair delivered 217.00)
*Super Venom AM20 110/90V18 84.00
*Super Venom AM18 130/90V17 N/A? 91.00? (pair delivered 196.00 =
estimated)

Bridgestone
*Battlax BT-45 110/90V18 70.00
*Battlax BT-45 130/90V17 82.00 (pair delivered 173.00)
Spitfire S-11 110/90H18 66.00
Spitfire S-11 130/90H17 50.00 (pair delivered 137.00)

Dunlop
D205 110/80ZR18 86.00
D205 140/80ZR17 105.00 (pair delivered 212.00)

Metzeler
*ME33 110/90V18 106.00
*ME55A 130/90V17 91.00 (pair delivered 218.00)
ME330 110/80H18 76.00
ME330 130/80H17 71.00 (pair delivered 168.00)

Michelin
Macadam A50E 110/90V18 80.00
Macadam M50 130/90V17 100.00 (pair delivered 201.00)

Pirelli
Sport Demon 110/90V18 75.00
Sport Demon 130/90V17 92.00 (pair delivered 188.00)

all data from: http://www.discountmotorcycletire.com/street.html

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-03-03 23:24

Tak for de gode indput...som altid her i gruppen -Jeg vil bede ham om en
bedre pris på BT56´erne. - Vil han ikke det, finder jeg et andet sted at
handle

Mvh /Ole
YZF R6 ´02
(Der priser sig lykkelig for at der findes et dfm.)