vil bare gerne lige bemærke lidt , jeg kom~
Fra : Livetslys

Dato : 21-03-03 05:11

ÅB.6

v3 Og da Lammet brød det andet segl, hørte jeg det andet væsen
sige: »Kom!« v4 Og ud kom en anden, ildrød hest, og han, der sad på den,
fik givet at tage freden fra jorden, så folk myrder hinanden. Og han fik
givet et stort sværd.

Kunne man antage, at de krige der udbryder i større og større stil , for
tiden, ikke er helt tilfældige, men noget, som Gud har vidst fra verdens
begyndelse?.

v5 Og da Lammet brød det tredje segl, hørte jeg det tredje væsen
sige: »Kom!« Og jeg så en sort hest, og han, der sad på den, havde en vægt i
hånden. v6 Og jeg hørte nogen sige, som var det en røst midt inde mellem de
fire væsener: »Et mål hvede for en denar og tre mål byg for en denar, men
olie og vin må du ikke skade!«

Kunne dette lyde lidt som et hævntogt, hvor man gik efter "øje for øje"
princippet, og man kan vel heller ikke lade helt være at tænke på, at olie
nævnes som en ting der skal beskyttes, og dermed er en vigtig faktor??

v7 Og da Lammet brød det fjerde segl, hørte jeg det fjerde væsens røst
sige: »Kom!« v8 Og jeg så en gustengul hest, og han, der sad på den, hed
Døden, og Dødsriget fulgte med ham. Og de fik givet magt over en fjerdedel
af jorden, til at dræbe med sværd og sult og pest og jordens vilde dyr.

med alle de mulige krige der er under optrapning lige for tiden: Irak/
Usa,NordKorea/Usa, Israel/irak.. osv osv.. og hvis man så kigger på de
forholdsvis nye sygdome; der er noget med en lungesygdom, der breder sig med
lynets hast, det er det sidste nye... osv, mon ikke en fjerdedel af verden
kunne ende med at gå til?

Konklusion: Kunne man forestille sig, at der ikke mangler så frygteligt
mange segl at blive brudt, før Herren henter os hjem??

Personligt tror jeg, at vi lever i endetiden, men hvad mener i andre?

Gud velsigne jer

Eddi

www.livetslys.dk

Fra : TBC

Dato : 21-03-03 18:07

"Livetslys" <livetslys@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne man antage, at de krige der udbryder i større og større stil , for
> tiden, ikke er helt tilfældige, men noget, som Gud har vidst fra verdens

Bestemt, der kan ikke herske meget tvivl om at det skildrer krig. Vi har
også oplevet 2 meget store verdenskrige blandt alle de andre krige og
konflikter der findes i verdenen.

> [...]
> princippet, og man kan vel heller ikke lade helt være at tænke på, at olie
> nævnes som en ting der skal beskyttes, og dermed er en vigtig faktor??

Jeg tror ud fra sammenhængen at der også hentydes til fødevarer hvad olie
angår. Som den anden hest og rytter symboliserede krig, tror jeg at dette
symboliserer hungersnød.

Vin og olie var på bibelens tid også betragtet som almindelige
næringsmidler. At man ikke "skulle skade" dem kunne derfor være et råd om
ikke at opbruge disse grundlæggende fornødenheder for hurtigt men spare på
dem ? Ellers vil de blive 'skadet', det vil sige slippe op før hungersnøden
er forbi. Bemærk at det er en kommentar til synet af "nogen", "som var det
en røst midt inde mellem de fire væsener". En denar svarede iøvrigt til en
dagsløn på den tid (Mattæus 20:2)

> [...]
> af jorden, til at dræbe med sværd og sult og pest og jordens vilde dyr.

Denne symbolske rytters identitet røbes direkte. Det er døden, efterfulgt af
Hades (det der oversættes til dødsriget). Der siges bl.a at "de fik givet
magt" .. "til at dræbe med sværd og sult og pest ". De opsluger de ofre der
falder for den anden rytters store sværd og den tredje rytters hærgende
hungersnød og fødevaremangel. Desuden kræver han også sine egne ofre med det
der til dansk oversættes til "pest" eller "dødbringende plage". Altså andre
former for død end de øjensynlige konsekvenser af den 2 rytters krig, og den
3 rytters hungersnød. Det er værd at bemærke at pest ikke er en ualmindelig
følge af f.eks krig, med dens fritliggende uafbrændte slagne kroppe, mangel
på mad og rene forhold hvor f.eks belejrede folk klumpes sammen. osv.
Særligt i de orientalske lande har pest f.eks ofte været tæt forbundet med
krig. Men en helt bemærkelsesværdig pest fulgte i kølvandet på den første
verdenskrig hvor den spanske syge i 1918-19 krævede over 20 millioner
menneskeliv på ganske få måneder. Det siges at stort set igen steder på
jorden gik fri for denne plage. Mange kristne mener iøvrigt at tiden omkring
den første verdenskrig markerer et væsentligt tidspunkt i historien som og
er en del af det sammensatte tegn der markerer Kristus nærværelse
(parousi'a) ...Jeg er f.eks. lige blevet færdig med at læse en bog af en
Baptist der hedder "Tim LaHaye" der hedder "The beginning of the end" , og
jeg ved at Jehovas Vidner har lignende tanker og forståelser om tiden vi
lever i. De har iøvrigt en god bog med vers til vers gennemgang af
Åbenbaringen der hedder "Åbenbaringen - Det store klimaks er nær", som jeg
også varm kan anbefale. Den præsenterer mange spændende detaljer og
indfaldsvinkler omkring teksten.

> [...]
med
> lynets hast, det er det sidste nye... osv, mon ikke en fjerdedel af verden

Jeg syntes ikke det er muligt at være så specifik, men jeg mener da at det
altsammen kunne være en del af det større perspektiv der skulle kendetegne
den sidste tid som jeg tror vi lever i.

> Personligt tror jeg, at vi lever i endetiden, men hvad mener i andre?

- At vi lever i "den sidste tid" og at verdenen er i veer inden guds
indgriben. (Mat 24:3-7; Mark 13:3-8)

Der er *MANGE* profetier i bibelen der mere end nogen anden tid før syntes
at kunne passe på vores.

TBC

Fra : Nielsen

Dato : 24-03-03 00:20

"Livetslys"

> Personligt tror jeg, at vi lever i endetiden, men hvad mener i andre?

Jeg er enig, og jeg tror, at vi befinder os så tæt på, at den tid vi lever i
faktisk er senere end vi umiddelbart tror, hvad angår endetiden.

> Gud velsigne jer

Og Han velsigne dig

Nielsen

Fra : kjaer

Dato : 25-03-03 02:16

"Nielsen" <liverpool3310@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Livetslys"

> Jeg er enig, og jeg tror, at vi befinder os så tæt på, at den tid vi lever
> faktisk er senere end vi umiddelbart tror, hvad angår endetiden.

Med andre ord; det er igen tid til dommedagsprofetier.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-03 14:43

In news:3e7a90b6$0$42657$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, Livetslys
<livetslys@esenet.dk> wrote:

Du bruger "Livetslys" som afsenderadresse. Forpligtende navn, må jeg sige.
Har du lavet nogen gode mirakler for nyligt, eller tager du blot guds navn
forfængeligt?

--
-Jens B.

Fra : **GUD**

Dato : 24-03-03 17:07

> [...]
> Har du lavet nogen gode mirakler for nyligt, eller tager du blot guds navn

Han må bruge hvilket som helst navn han har lyst til .

PS. Enden er ikke nær .. lad nu være med at være SÅ naive.

Fra : *Jesus*

Dato : 24-03-03 17:10

"**GUD**" <Gud@himlen.ovenpå> wrote in message

> Han må bruge hvilket som helst navn han har lyst til .
>
> PS. Enden er ikke nær .. lad nu være med at være SÅ naive.

Jeg gir' min far ret .

Fra : KdCon

Dato : 24-03-03 21:12

"Livetslys" <livetslys@esenet.dk> wrote in message
> mange segl at blive brudt, før Herren henter os hjem??
>
> Personligt tror jeg, at vi lever i endetiden, men hvad mener i andre?

> [...]
Ja hold da op!! Gud hvor er vi naive!!! Disse krige der i dette årtusinde
skal udspille sig her i dette paradis, på vores moder jord, som blev skabt
af denne supernova i lige netop denne del af universet, hvor disse væsner,
der kalder sig mennesker er, og blev til ud fra/ af denne hændelse !! Bare
er på vej ind i en verden, hvor der i den grad i tiden, der skal følge, vil
være mere civiliseret og tolerant over for hinanden. Når først alle
banditterne en dag opdager der kun er plads til dem, hvis de lægger deres
terrorisme fra sig og lever op til det, det globale samfund ønsker, vil der
således også kunne findes en plads til dem, på vores alles moder jord.
Lammet, Den Hellige Gral, Korset, den Hellige Kirke, Etc. Alt det ævl og
gammel mands sludder, som er med til at skabe de krige, der er i verden i
dag de vil forsvinde totalt og dem, der føre os bag lyset og prøver at bilde
det modnede menneske ind, at dette naive gammel mands sludder stadig gælder
tusinder af år efter. Disse individer skal selv være de første, som falder
for deres tro og være dem, der kommer til at hænge på korset!! Lad os alle
ære de soldater, der mister livet for at vi alle kan få en mere civiliseret
og tryg verden at leve i og for. LovPrise være menneskeheden!! LovPrise være
videnskaben og alle dets gerninger og dets væsen og alle deres opdagelser!!!
Jeg siger jer her og tro mig!!! I vil opdage jeg har ret!!! Den dag vil
komme, hvor der vil herske fred på jord og vi vil finde nye veje i
universet, hvor vi først er tjenlige til at komme, når vi har sluttet fred
på Jorden!!!! Ære være dem, der kan se frem og ikke kun tilbage!!!! Kærlige
tanker til alle dem der ude i krig og fred !!

Jesus Jensen......

Fra : TBC

Dato : 24-03-03 22:25

"KdCon" <dut@dut.dut> skrev i en meddelelse

> [...]
Kærlige
> tanker til alle dem der ude i krig og fred !!

Du har vist fundet din tro, og fundet ud af hvem og hvad du sætter din lid
til, så hvad laver du så egentligt her i dk.livssyn.kristendom, er du faret
vild ?

Men ellers kan jeg da bare kommentere på dit indlæg at jeg da også er helt
vild med Star Trek. Faktisk er jeg lige blevet færdig med at se Enterprise
på Sky One.

TBC

Fra : KdCon

Dato : 24-03-03 22:34

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message news:3e7f77a3$0$4339> Du har vist
> [...]
> vild med Star Trek. Faktisk er jeg lige blevet færdig med at se Enterprise

Jamen det fortælle mig da en hel del, så det er da godt for dig!! Blive du
da bare ved med det!!!! Jesus Jensen

Fra : TBC

Dato : 25-03-03 00:02

> Jamen det fortælle mig da en hel del, så det er da godt for dig!! Blive du
> da bare ved med det!!!! Jesus Jensen

Tak, det tager jeg som et kompliment, og bare rolig, idet jeg er en sand
nørd, der ikke lader mig spise af med fuldstændigt ligegyldig åndsforladt
sci-fi underholdning når jeg har lyst til det, skal jeg nok blive ved med
det. Men faktum er at Danmark er et af de lande hvor Star Trek ikke er slået
igennem, her kører der kun 15 år gamle afsnit i den rædderligste sendetid. I
England f.eks er har det primetime hver aften og bliver sendt mindst 3 timer
om dagen, og endnu flere i weekenden. Herhjemme bliver seriehungrende
TV-seere spist af med kalorielet actionfyldt underholdning som StarGate og
hvad der er værre af teenage serier når det handler om den genre.

Hvis du intet aner som Star Trek, kan jeg da sige at hvis du holder dig til
din udtale om:
[...]

....Så må Star Trek være lige et refugium for dig, idet det jo ikke lige er
ovenstående der lader at være det der er i overensstemmelse -og med relation
til den virkelighed der omgiver os, og den udvikling verdenen ser ud til at
være inde i.

Faktisk lød dit udsagn næsten som en intro til StarTrek, og mindst lige så
meget som science fiction, hvorfor det var oplagt at kommentere på det. Hvis
du ikke kan finde på andet end fordomsudsagn som argumentation viser det
blot på hvor bar bund du står.

- Jeg kan da i det mindste skelne imellem Science fiction underholdning og
den faktiske virkelighed samt dens retning.

TBC

Fra : KdCon

Dato : 25-03-03 11:33

> [...]
>
> - Jeg kan da i det mindste skelne imellem Science fiction underholdning og
> den faktiske virkelighed samt dens retning.

Stadigvæk kan jeg kun sige "godt for dig du er så klog" så sæt dig bare
rolig ned og analysere du bare rask væk i biblen. Jeg finder nu mest
spænding i at analyser psykologi, sociologi og modernitet. Jeg finder det da
også interessant, at opleve den interaktion aktørerne i mellem i det fælles
sociale rum. J.J

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-03 12:46

In news:3e803071$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, KdCon
<dut@dut.dut> wrote:

> Jeg finder nu
> mest spænding i at analyser psykologi, sociologi og modernitet. Jeg
> finder det da også interessant, at opleve den interaktion aktørerne i
> mellem i det fælles sociale rum. J.J

Når du nu er i gang med al den her analyseren, kan du så ikke lige spendere
et par timer på at analysere dansk stavning og tegnsætning? Du kan f.eks.
starte med at analysere din egen. Når du så har dét på plads, så kan du jo
passende analysere lidt på brug af fremmedord og sætningsopbygning. Hvem
ved? Måske ender det ligefrem op med, at du skriver indlæg, der giver mening
for os andre.

--
-Jens B.

Fra : KdCon

Dato : 25-03-03 13:13

> [...]
> passende analysere lidt på brug af fremmedord og sætningsopbygning. Hvem
> ved? Måske ender det ligefrem op med, at du skriver indlæg, der giver

Hvorfor det??? Du fatter jo det meste alligevel !! eller gør du???

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-03 15:56

> In news:3e803071$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, KdCon
> <dut@dut.dut> wrote:

Lad nu VÆRE, Jens!

(Gotcha!)

Anders Peter Johnsen

Fra : TBC

Dato : 25-03-03 18:19

"KdCon" <dut@dut.dut> skrev i en meddelelse

> Stadigvæk kan jeg kun sige "godt for dig du er så klog" så sæt dig bare
> rolig ned og analysere du bare rask væk i biblen.

Jeg mener mig nu ikke specielt klog, faktisk lever jeg ret dumt ifht hvordan
jeg mener at jeg burde. Men jeg mener heller ikke at man skal opbyde det
vilde intellekt for at kunne se at det ikke går specielt godt i verdenen i
dag, trods vores "oplyste modernitet og sociologi" ...Den lader som alt
andet at måtte spille fallit ifht. den lovløshed og de internationale
konflikter der igen og igen skyder op. Nå ja, man kan selvfølgelig også
bruge psykoloki i krig. Krig er da ihvertfald noget menneskeheden er god
til. Så går det noget bedre for den fiktive menneskehed i Star Trek. Det var
også det jeg opringdeligt kommenterede på.

> [...]
da
> også interessant, at opleve den interaktion aktørerne i mellem i det

Så er der da i det mindste nogle interesser vi deler.

TBC