Div prod. fra Louis
Fra : J.C.Kløve

Dato : 20-03-03 23:48

Som tidligere skrevet står XJ'eren for at skulle have nyt kædekit

Hos Louis har jeg fundet det jeg plejer at købe

DID 106/16/44 til "kun 136?

Det fandt jeg til samme pris i Oeversee så beslutningen ligger lige
for - køn

meeeeen

Jeg kan se at Louis har et DID 106/17/44 på bud til 109?....
Det er jo da noget at spare
(nu kommer spørgsmål 1)
det sidste kædekit er til XJ600 3KM 1990/91, hvor min er en
51J -->1989

Er der forskel på de to model årgange for såvidt angår kædekit, udover
gearingen på forreste kædehjul ?
Kunne man montere kædekittet der er på tilbud, eller er der ændret
spec. på udgangsakslen til forreste kædehjol, evt på koblingen til
fælgen ved bagerste kædehjul ?

(Spgn 2)
Er der nogen der har erfaring med "KettenMax" kæderengøringsanordning
?
er det virksomt - eller rent pop ?

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Armand

Dato : 21-03-03 06:51

J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> det er til XJ600 3KM 1990/91, hvor min er en 51J -->1989
> Er der forskel på de to model årgange for såvidt angår kædekit, udover

MC-Nøglen er faktisk et elementært værktøj i slige sager (anskaf jer et
eksemplar!):
Jvf. MC-Nøglen kører alle XJ600'ere med 16-tands fortandhjul - Men der er
forskellige res.dels numre for dem til de tidlige (51J) og til
"Diversion"-modellerne
Det samme gør sig gældende for bagtandhjulet!

> Kunne man montere kædekittet der er på tilbud, eller er der ændret
> spec. på udgangsakslen til forreste kædehjol, evt på koblingen til
> fælgen ved bagerste kædehjul ?

Nej!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 22-03-03 16:44

> [...]
> forskellige res.dels numre for dem til de tidlige (51J) og til
> "Diversion"-modellerne
> Det samme gør sig gældende for bagtandhjulet!

Godt ord igen...

Jeg søgte specifikt på 51J ved Louis ! og så fremkommer bla. dette
produkt, blot med en anmærkning om at det er til 3KM - Og hvis min
erindring ikke er helt i kalkbrudet, blev der inden Diversion
modellerne lanceret en XJ 600 netop i 1990/91 der var et 51J
"facelift", altså en der ligner den goe gamle, men som har vissse
andre spec. (bla, færre HK hvis jeg erindrer korrekt) Havde jeg haft
en anelse om at 3KM (og det antager jeg pga. svaret at det er) er en
Diversion havde jeg så gu da ikke spurgt - de to XJ modeller har jo
intet tilfældes ud over XJ navnet..

Nå ja og så liiiiiiiiiiige......

og hvem &#%%¤ gider søge i MC nøglen når alle i NG anbefler
Louis........;o/

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der nu skrupper ned til den lokale MC pusher og henter et eksemplar af
MC nøglen 2003- også i år.....

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 16:08

> [...]
> en anelse om at 3KM (og det antager jeg pga. svaret at det er) er en
> Diversion havde jeg så gu da ikke spurgt - de to XJ modeller har jo

Selv godt ord igen......
I MC Nøglen står XJ'eren kun defineret som "4-cylinder ('84 -'93)" hhv.
"Diversion's".
Alene derudfra var jeg nok lidt for kategorisk :-/
Graver jeg videre fremgår det som følger:
- På Louis' Motobase er det til gengæld kun 3KM'eren ('90 - '91) der er
nævnt udover Diversion's (som er betegnet med "4EB")!
- I MC-Revyen er 91'eren af udseende som den tidligste XJ600

Derudfra vil jeg umiddelbart mene at 3KM'eren matcher 51J ud fra MC Nøglens
generalisering á: "4-cylinder" :-/
Ergo: De burde(!) passe tandhjulsmontering :-/

> og hvem &#%%¤ gider søge i MC nøglen når alle i NG anbefler
> Louis........;o/

Tjaeh :-/
Bl.a. fordi at MC-Nøglen indeholder type# i diverse listings - Men det gør
Louis' Motobase jo også (jeg har den forøvrigt på HD'en eftersom at
'02-Kataloget
indeholdt en CD-rom med bl.a. Motobase'n!)! :-/

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 22-03-03 16:57

[klippelip]

Nu er jeg så gu snot forvirret
Har lige tjekket Louis, for det er jo trals at være uvidende og dum...

Der kan bestilles stumper til følgende XJ600

3KN (1990/91)
51J (>1989)
4BR (Diversion)
4LX (Diversion)

Har søgt det halve I-net tyndt for at finde ud af hvad en 3KN er, men
forgæves... nogen der kan hjælpe ?