Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fri skrabning
Fra : Kim Andreasen

Dato : 20-03-03 22:46

hejsa gruppe jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe her men jeg prøver
jeg er ved at lave en sang jeg skal have nogle digitale billeder på kan det
lade sig gøre at frit skrabe personerne på billederne hvis jeg gør det i
paint bliver billedet ved at være firkantet hvilket program skal jeg bruge
hvis jeg ikke kan bruge paint
med venlig hilsen
kim andreasen
jeg håber i vil svare hurtigt jeg skulle gerne bruge det inden søndag på
forhånd tak

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 20-03-03 22:52

"Kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lade sig gøre at frit skrabe personerne på billederne hvis jeg gør det i
> paint bliver billedet ved at være firkantet hvilket program skal jeg
bruge --->klip

Hej Kim, Måske er der mindre programmer, men PaintShopPro, som du kan finde
i en trial version (version 7.04) på www.jasc.com (desværre fylder den
ca.30Mb), er jeg selv glad for. (Lad være med at downloade "beta version 8",
da den ihverttilfælde ikke kører særligt "smooth" hos mig. Måske har nogle
andre et forslag til et mindre program?

Hilsen Lars

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-03-03 22:54

Lars Jakobsen wrote:

> Måske har nogle andre et forslag til et mindre program?

The Gimp uden tvivl...:

http://www.gimp.org/

Findes også til Windows hvis man er til det

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Kim Andreasen

Dato : 20-03-03 23:38

tak henter den i dette øjeblik

Fra : emj

Dato : 21-03-03 00:30

On Thu, 20 Mar 2003 22:52:06 +0100, "Lars Jakobsen"
<l.jakobsen@get2net.dk> wrote:

> (Lad være med at downloade "beta version 8",
>da den ihverttilfælde ikke kører særligt "smooth" hos mig.

Den kører glimrende og er nu nået til 4. Beta versionen.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 21-03-03 00:28

On Thu, 20 Mar 2003 22:46:08 +0100, "Kim Andreasen"
<kugle@post11.tele.dk> wrote:

>hvis jeg gør det i
>paint bliver billedet ved at være firkantet

Det gør de også, hvis du bruger Paint Shop Pro.
Sætter du f.eks sangen op i word er det dog uden betydning. Du kan
gemme med gennemsigtig baggrund i *.PNG, som er et glimrende format i
Word.
Hilsen emj