påfyldning af bremsevæske
Fra : michelangelo

Dato : 20-03-03 21:43

Jeg har en Suzuki DR 500, hvor jeg har haft tømt bremsesystemet i
forbindelse med en reparation af kaliberen....men hvordan fylder jeg ny
systemet op igen uden at få en masse luft i systemet.

Min forestilling er at jeg løsner udluftningsskruen og hælder bremsevæske på
opefra indtil der er løbet en 'tilpas' mængde ud ved udluftningsskruen..da
al luft så må være presset ud.........mens jeg fortsætter med at hælde får
jeg en anden til at lukke skruen og fylder nu til systemet er helt fyldt.

Lyder det fuldstændig tosset?

Mvh Lasse

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-03-03 21:44

michelangelo wrote:

> Lyder det fuldstændig tosset?

Nja, jeg ville gøre..:

1. Fylde helt op med lukket skrue.
2. Pumpe tryk og Bremse i bund og åbne skrue til ren vædske uden luft kommer
ud.
3. Fylde mere vædske på med lukket skrue.
4. Gentage 2.
5. Gentage 3+2 et par gange mere.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-03-03 22:06

Hvis det ikke er en dobbelthovedcylender (og der er det vel sjældent på en
MC??) så kan du sagtens bruge dit eget forslag.

Hilsen

Kim

Fra : michelangelo

Dato : 21-03-03 06:16

Tak for svarene begge 2.....jeg glæder mig til at komme igang nu.

Mvh Lasse

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 21-03-03 23:54

> [...]

> jeg en anden til at lukke skruen og fylder nu til systemet er helt fyldt.

Jeg har før haft held med, at sætte en lille gennemsigtig plastikslange på
udluftningsventilen (godt nok på en bil...), for at kunne se om der var
bobler i bremsevæsken og forhindre tilbageløb fra ventilen (når slangen er
fyldt med bremsevæske kommer der kun bremsevæske ind i ventilen igen...).

Jeg ved ikke om det virker på din kværn, men held og lykke!

Niels
GSX 600 F

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 12:43

"Niels Porsbøl Jacobsen" <mail@porsboel.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyldt med bremsevæske kommer der kun bremsevæske ind i ventilen igen...).

[KLIP]
Bruger samme metode!
Hvis slangens udmånding er placeres i bunden af et "syltetøjsglas" med
indhold af en eller anden form for væske, slipper man helt for returløb

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65