Back to the Future trilogy på DVD
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-03 21:05

Hej!

Er BTTF trilogien egentligt kommet i en udgave, som ikke har problemer med
beskæringen? For så er det jo tid til at bestille :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-03-03 23:12

HVAD!!! Ja det vil jeg sq håbe - jeg bestilte min i forgårs fra
dvdpusheren - hvad har været problemet?

--
Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-03 23:16

Hej!

Jesper Winding wrote:

> HVAD!!! Ja det vil jeg sq håbe - jeg bestilte min i forgårs fra
> dvdpusheren - hvad har været problemet?

Visse scener er framet forkert i den første udgivelse. Det er blevet lovet, at
dette er fikset i den nye udgivelse. Men jeg er ikke sikker på om den er
udkommet endnu... Skulle vist ske i marts/april.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-03-03 23:19

Pis... Har du et link til et review der tæsker løs på problemmet... Sq godt
der er noget der hedder 14 dages returret - er det slemt eller kan jeg leve
med det?

--
Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-03 23:23

Hej!

Jesper Winding wrote:

> Pis... Har du et link til et review der tæsker løs på problemmet... Sq godt
> der er noget der hedder 14 dages returret - er det slemt eller kan jeg leve
> med det?

En ægte fan kan ikke leve med det. Der er vist en site et eller andet sted, som
gennemgår det, men jeg gemte ikke linket. Har vist været postet her omkring jul.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Ally

Dato : 21-03-03 01:02

>En ægte fan kan ikke leve med det. Der er vist en site et eller andet sted, som
>gennemgår det, men jeg gemte ikke linket. Har vist været postet her omkring jul.

Er der noget nyt om, hvorvidt man kan få de fejlramte udgivelser
byttet til de nye fejlfrie udgaver?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Martin Møller

Dato : 21-03-03 01:15

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget nyt om, hvorvidt man kan få de fejlramte udgivelser
> byttet til de nye fejlfrie udgaver?

Der skal du nok snakke med den forhandler hvor du har købt filmen.

Martin

Fra : Morten DH

Dato : 21-03-03 16:51

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal du nok snakke med den forhandler hvor du har købt filmen.

Og vel og mærke kun i reg. 1 så vidt jeg husker....

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-03-03 03:03

> [...]
godt
> der er noget der hedder 14 dages returret - er det slemt eller kan jeg

Jeg købte reg4 da den udkom, så min burde også indeholde de der framings
fejl. Men jeg bemærkede ingenting ved nogle af de 3 film, så det er bestem
ikke værre end at man kan leve med det.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 21-03-03 03:46

Ok - Lidt beroliget - det var sådan lidt et impulskøb ved dvdpusheren da jeg
alligevel skulle have andet, den koster jo næsten ingen ting...

--
Jesper

Fra : Per Moreau

Dato : 21-03-03 12:50

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl. Men jeg bemærkede ingenting ved nogle af de 3 film, så det er bestem

Det skulle eftersigende KUN være Region1+2 udgaverne af den
at der har den lille fejl at ingen lægger den store notits til.
Men jeg har skrevet til Universal Homevideo afdelingen for at høre
om det er alle regioner der er berørt af den bagatel.
Bagatel fordi at det ser således ud:
BTTF 1, Ingen fejl i filmen
BTTF 2, 2 minutter er framet forkert.
BTTF 3, 4 minutter er framet forkert.
Men for fanatikerne kan deres BTTF 2+3 blive ombyttet gratis direkte hos
Universal ved at sende KUN diskene (ikke hele boxen) til dem.
Nærmere info: www.widescreenreview.com/articles/dvdup122302.htm
Ang adressen etc.

Mvh
Per M.

Fra : ML-78

Dato : 21-03-03 12:54

> [...]
> Men for fanatikerne kan deres BTTF 2+3 blive ombyttet gratis direkte hos
> Universal ved at sende KUN diskene (ikke hele boxen) til dem.

Er der sket noget nyt siden denne diskussion sidst var oppe at vende?
Dengang blev det sagt, at kun købere af region 1-udgaven kunne få byttet
skiverne, og tilmed kun hvis man boede i USA eller Canada.

ML-78

Fra : Erik

Dato : 21-03-03 13:26

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle eftersigende KUN være Region1+2 udgaverne af den
> at der har den lille fejl at ingen lægger den store notits til.

Det passer ikke. R2 er identisk med R4 og udviser samme problemer. Det er
heller ikke rigtigt, at "ingen lægger den store notits til" fejlen. Der var
tværtimod stor opstandelse i Australien og på de internationale dvd-boards i
flere måneder, før den amerikanske udgave udkom. Alligevel forholdt
Universal sig tavse og benyttede den samme overførsel til region1. Først da
amerikanske sites begyndte at skrive om sagen, reagerede Universal, hvilket
siger noget om firmaets indstilling til deres internationale kunder.

> Men jeg har skrevet til Universal Homevideo afdelingen for at høre
> om det er alle regioner der er berørt af den bagatel.
> [...]

Ja, det påstod Universal jo i deres presseudtalelse. Det er dog på flere
dvd-boards blevet påpeget, at misframingen i del 2 og 3
gælder_alle_indstillinger uden optiske SFX. Det er bare mest tydeligt i
sammenlagt få minutter, hvor fotografen har framet sine skud helt ud til
kanten.

> Men for fanatikerne kan deres BTTF 2+3 blive ombyttet gratis direkte hos
> Universal ved at sende KUN diskene (ikke hele boxen) til dem.
> [...]

Den adresse er ubrugelig for alle andre end amerikanere. Universal Amerika
bytter ikke for andre. Har man en region 1-udgave, skal man altså forsøge at
overtale sin forhandler til at skaffe den korrigerede version (der kan
kendes ved et "V2"-mærke).

Andre har tidligere skrevet i gruppen, at Universal i Australien nu også
bytter, og det samme skulle gøre sig gældende for briterne. Der har ikke
været noget fremme omkring danske forbrugere (men det ville også være noget
nyt).

/Erik

Fra : Erik

Dato : 21-03-03 14:22

> [...]

> fejl. Men jeg bemærkede ingenting ved nogle af de 3 film, så det er bestem

Det er nemlig dét. Misframingen er kun tydelig få steder, og selv dér er det
ikke værre end, at man nok skal være perfektionist for at gide bøvlet med at
bytte.

Her er den gamle tråd fra december på HTF:
http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=112569

Bemærk dog at der anvendes eksempler fra laserdisc-udgaven, hvilket ikke er
helt reelt, fordi den anvender et andet format (1.66:1) end dvd'en. Det
giver dog et indtryk af problemet: den nye overførsel er generelt framet en
smule for højt.

De fleste kan sikkert leve lykkeligt med den eksisterende udgave. Jeg er så
meget nørd, at jeg ikke kan, men jeg har heldigvis også ventet med at købe
den indtil nu, fordi jeg læste om sagen ret tidligt.

/Erik

Fra : Per

Dato : 21-03-03 14:49

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> HVAD!!! Ja det vil jeg sq håbe - jeg bestilte min i forgårs fra
> dvdpusheren - hvad har været problemet?
>
> --
> Jesper
> --
Slå bare koldt vand i blodet makker.
http://www.dvdtown.com/news/news.asp?id=10431&news_id=2855

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-03-03 14:24

Ok. ifølge den bliver os widescreen tv ejere ikke snydt - det håber jeg da
er rigtigt. Men hvis det drejer sig om så lille en fejl, som 2 minutter og
4. Så er jeg vist ikke i farezonen - godt nok siger mine venner, at jeg er
nørd, men så er det vist heller ikke værre :)

--
Jesper

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 21-03-03 07:54

Har set trilogien et par gange!
Det er ikke noget man synderligt lægger mærke til!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-03-03 14:04

Hej!

"Jess Møller-Petersen" wrote:

> Har set trilogien et par gange!
> Det er ikke noget man synderligt lægger mærke til!

Og? Jeg vil _KUN_ have den fejlfri version, basta

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Morten DH

Dato : 21-03-03 16:55

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og? Jeg vil _KUN_ have den fejlfri version, basta

Og sådan burde alle ha det - ellers skider de bare endnu mere på kunderne
næste gang... Widescreen?!? Nåhhh det glemte vi - beklager... og så ellers
skid i havet og køb nogle flere af vores film...

Kan lige høre dem sige det

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 21-03-03 20:05

Det genere ikke mig! Og så er den ikke længere!
Selvfølgelig ville jeg da også gerne ha' den fejlfrie version, men det har
jeg ikke. Jeg kunne brokke, bytte m.m. Men hvorfor skal jeg bruge tid på det
Jeg synes at det er fedt der nogen der gider starte diskussion og gøre en
indsats. Men jeg har andet se til, og som sagt det genere mig ikke!!!