Dele Outlook kalender og kontaktpersoner m~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 20-03-03 19:36

Er det muligt i et LAN med 2 PC'ere, der blot er forbundet via et LAN, at
dele sin Outlook kalender, kontaktpersoner mv., således at den ene PC f.
eks. kan booke en aftale i den andens PC's Outlook?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 29-03-03 00:29

Jeg har spurgt om det samme for ikke så længe siden uden at få svar.
Der er åbentbart ikke rigtigt nogen der ved noget om det, desværre

Peder

"Anders Lau Mandsholm" <anders@mandsholm.ingenspamtak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7a0a11$0$29519$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : John Klindt

Dato : 18-04-03 10:14

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message news:<3e84de03$0$258$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
Hej
Der er ingen problem i at dele i outlook2000, du skal muligvis
installere featuren fra cd-en hvis ikke du ser kommandoen. Prøv i
filoversigten, at klikke på en mappe (kun een gang!!) gå så til filer
og se deling. Herefter skulle det være ok. Du kan evt. finde hjælp
under "netmapper" i hjælpemenuen.

I outlook XP, kan det vist ikke lade sig gøre, så jeg geninstallerer
nok office2000 - ærgerligt, men typisk ms!
mvh
John

Fra : pre

Dato : 18-04-03 18:39

Skudt forbi venner - der har netop været en tråd her i gruppen. For
ikke at gentage mig selv, kik på www.slipstick.com. Søg på "Share".
Der kommer mange henvisninger også til 3-parts løsninger - en del
henvisninger til netsider med flere muligheder.

pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-03 19:01

pre (Skriv@til.gruppen) skrev:

> [...]
> Der kommer mange henvisninger også til 3-parts løsninger - en del
> henvisninger til netsider med flere muligheder.

Ingen af løsningerne er dog rigtigt gode.

Jeg ved ikke om exchange løsningen er god.
Og Office 2000 sucks lag/hastighedsmæssigt.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : pre

Dato : 19-04-03 21:22

Desværre er jeg ikke i besiddelse af din store viden om alle de
utilities, Add-ins o. l. som er registrerede hos Slipstick - på den
anden side er det næppe min (eller gruppens) opgave at vurdere de
enkelte muligheder.

Men det har været væsentligt for mig at - igen og igen - pege på et af
de få steder hvor alt om/til Outlook gøres tilgængeligt for alle.
Måske er der flere XP løsninger på vej, de kommer også her. Som
bekendt tager det lang lang tid at sprede selv den mest nødvendige
information, af den simple grund at mange kun læser nyhedsgrupper når
(mens) de har et problem.

Samtidig er det en kendsgerning at mange værdifulde features i Office
er fremkommet ved at kritiske/interesserede brugere har
eksperimenteret sig frem til løsninger ofte kun med stædighed som
startkapital. Et andet eksempel er ham der har forvandlet den ellers
så ydmyge Rejsetaske til noget der ligner et unikum af synchro. Jeg
har haft lejlighed til at se dele af Outlooks Wish-list hvor brugere
definerer ønsker og forslag. Et afgjort faktum var at kun få forslag
var fælles for flere, altså at der burde være et utal af Outlook
programmer hvis alle skulle tilfredsstilles.

Er det så ikke lidt brutalt at hælde en spand koldt vand over alle:
Intet duer. Var det ikke rimeligt at lade de interesserede selv vælge
og vrage mellem de rundt 30 forslag, og evt. selv kassere?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-04-03 05:34

pre (Skriv@til.gruppen) skrev:

> Er det så ikke lidt brutalt at hælde en spand koldt vand over alle:
> Intet duer.

Det skrev jeg nu heller ikke.

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 17-12-03 15:41

"pre" <Skriv@til.gruppen> wrote in message

> [...]
> Der kommer mange henvisninger også til 3-parts løsninger - en del
> henvisninger til netsider med flere muligheder.

Ja, der er godt nok mange muligheder. Er der nogen herinde, der har været
igennem listen og kan anbefale de 3-5 bedste løsninger?

Den ultimative løsning ville ikke kun dele mellem 2 eller flere PC's på et
LAN, men også være i stand til at gøre pst-filerne tilgængelig fra nettet -
måske endda via et Webaccess-lignende interface. Men sidstnævnte er nok en
uopnåelig drøm...

/Anders

Fra : pre

Dato : 17-12-03 16:04

Ikke uopnåelig, opgrader til 2003 hvis du ikke får bedre bud.
pre

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 31-12-03 18:22

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> Ikke uopnåelig, opgrader til 2003 hvis du ikke får bedre bud.
> --
> mvh
> pre

Jeg bruger allerede 2003!? Men den er da vist ikke udvidet med
flerbruger-adgang og Internet-adgang ift. 2002?

/Anders

Fra : pre

Dato : 01-01-04 09:31

Der er kun én der kan vælge den bedste løsning og vejen går stadig gennem
Slipstick.com, nu forøget med hjælpeteksterne i dn nye Outlook. Et hurtigt
tjek i min Engelsk-sprogede viser løsninger på Share, SharePoint, Profile,
sync - afhængigt af en evt. Exchange installation forøges mulighedene men
det er stadig et personligt skøn der afgør sagen.