Temp med Zalman 80A???
Fra : Jonas

Dato : 20-03-03 18:06

Hej!

Jeg jeg lige smidt en Zalman 80A-HPpå mit Asus8200 (GF3Ti500) i følge
smartdoctor har kortet GPU'en nu en temp på ca 68grader når den bare køre
windoz - er det normalt? jeg havde forventet at den kølede en smule
bedre...jegt har endnu ikke testet den i spil...håber ikke den bliver for
varm..

/Jonas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-03-03 18:36

"Jonas" <magosa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> windoz - er det normalt? jeg havde forventet at den kølede en smule
> bedre...jegt har endnu ikke testet den i spil...håber ikke den bliver for

Prøv at mærke efter, hvor varm køleren bliver - begge sider af den. Det kan
være et problem med overførslen et sted. Den skulle gerne være lige varm
over det hele, og gerne næsten lige så varm som gpuen. Der må være en fejl
et sted.

/Nikolaj

Fra : Jonas

Dato : 20-03-03 18:52

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> [...]
> over det hele, og gerne næsten lige så varm som gpuen. Der må være en fejl

Den er sådan set lige varm over det hele så jeg tror ikke der er noget
galt med monteringen..
Hvad er normal temp. for et sådan kort??

/Jonas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-03-03 19:08

> Den er sådan set lige varm over det hele så jeg tror ikke der er noget
> galt med monteringen..

Dvs. over 50 grader? Det bør den næsten være. Hvor høj er temp i kabinettet
og hvor meget udluftning har du på?

/Nikolaj

Fra : Jonas

Dato : 20-03-03 19:07

Jeg køre noise control whisperbox...og har en CPU temp på 39grader (P4) og
bundkortet er 37grader.

/Jonas

Fra : Taba

Dato : 20-03-03 19:10

> Jeg køre noise control whisperbox...og har en CPU temp på 39grader (P4) og
> bundkortet er 37grader.

Jeg vil umiddelbart sige der er for lidt køling i dit kabinet (airflow'et er
for dårligt). En systemtemperatur på 37 er nok i overkanten, men slemt er
det ikke. Hvad har du af kabinetblæsere?
"Tricket" med den VGA køler fra Zalman (som jeg også har) er at fjerne
støjen, men der skal være et fornuftigt airflow i kabinettet før varmen kan
slippe væk så det ikke bare hober sig op og varmer dit kabinet op!

/Taba

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-03-03 19:34

> Jeg vil umiddelbart sige der er for lidt køling i dit kabinet (airflow'et
er
> for dårligt). En systemtemperatur på 37 er nok i overkanten

Øøøh...NOT !

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-03-03 20:00

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message
> er
>
> Øøøh...NOT !

Jo, jeg synes også, at 37 på buko lyder af en del. Mere end gennemsnittet,
ihvertfald. Og det kunne godt være et tegn på manglende luftgennemstrømning.
Men det afhænger vel af chipset, clockfrekvens, m.v. Mit ASUS A7N8X (med
nforce2 chipset) er på 30 grader selvom der bliver gået pænt til den og der
er skruet ned for blæserne.

/Nikolaj

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-03-03 19:13

Jonas wrote:
> Jeg køre noise control whisperbox...og har en CPU temp på 39grader (P4) og
> bundkortet er 37grader.

Det forklarer det nok, selv har jeg fjernet dækpladen ved kortpladsen
under grafikkortet så der kommer frisk kold luft ind lige under kortet.

Og så har jeg 2 ekstra 80 mm blæsere der puster luft ud af kabinettet,
hvilket selvfølgelig medvirker til at der kommer ekstra luft ind i
hullet under grafikkortet.

mvh

Bruno

Fra : Jonas

Dato : 20-03-03 19:19

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og så har jeg 2 ekstra 80 mm blæsere der puster luft ud af kabinettet,
> hvilket selvfølgelig medvirker til at der kommer ekstra luft ind i

Jeg har en ekstra paPapst 8412N2GML som jeg hiver "kold" ludt ind med...dog
køre den kun 7vol...Jeg prøver at smide en mere på...
Hvad er jeres temp. på GPU uden køling?

/Jonas

Fra : Jonas

Dato : 20-03-03 20:57

> [...]
med...dog
> køre den kun 7vol...Jeg prøver at smide en mere på...

Nu køre jeg med et stk. Papst 8412N2GML ved 12volt og en ved Papst 8412N2GML
ved 7volt...min temp er nu følgende CPU 30, MB 27 og GPU 57. Nu larmer min
comp. desværre også en hel del mere. Burde min GPU temp ikke være lavere ved
nu da jeg køre med 2 blæsere?
Nu har jeg ingen at sammenligne min GPU temp

/Jonas

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 20-03-03 23:33

> [...]
> windoz - er det normalt? jeg havde forventet at den kølede en smule
> bedre...jegt har endnu ikke testet den i spil...håber ikke den bliver for

Mit kort bliver også rigtigt varm med min Zalman 80A-HP. Mit kort har ingen
temp. måler men temp. er ens på hele køler profilen. og det er rigtig
varmt...Jeg kan ik holde mine fingre på den i længere end ca 5 sek. før det
begynder at gøre lidt ondt.

/Jógvan Lindenskov

Fra : ransdam

Dato : 21-03-03 17:42

Hej

Jeg har selv lige installeret en Zalman 80A-HP på mit Daytona Ti4200. Jeg
har ikke mulighed for at måle temperaturen, men når jeg lægger hånden på er
køler kun lun (jeg vil bedømme det til en ca. 35-40 grader). Endvidere er
både GPU og ram moderat overclocket 280/445.

Jeg har ingen problemer overhovedet med at afvikle spil eller lignende ting.

Om den er monteret forkert eller GF3 Ti500 bare bliver varmere er jeg ikke
klar over !

Hilsen
Jan