/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At fjerne det lede klistermærke?
Fra : Kresten Buch


Dato : 20-03-03 15:47



 
 
Spiff (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 20-03-03 15:27

Hejsa

Samme type klistermærke sad på min bandit. Det sider djævelsk godt fast og
selv om du får løftet et hjørne af mærket så tror jeg man kunne løfte hele
molevitten fra gulvet hvis man altså have nok fingerkrafter.
Nå men jeg gjorde det at jeg fik løftet et hjørne og så gik jeg elleres
igang med at opløse limen med WD40
Det tog et par dage hvor man langsomt fik frigjort mere og mere af mærket
samtidig med at man holdte mærket "vådt" med WD40
Resultatet var perfekt, ingen limrester og ingen ridser. Dertil skal siges
at mit mærke sad på kåben som er af plastik.

God fornøjelse
Jesper
"Kresten Buch" <krestenbuch@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.44.0303201440510.1556-100000@0x50c63a2c.hrnxx6.adsl-dhcp.tel
e.dk...
> Jeg har lige købt en flot Suzuki GN 250. Det er en herlig maskine fra 94'
> med den bedste økonomi man kan tænke sig.
>
> Mit problem er at der lige midt på tanken sidder et stort grimt
> klistermærke der på tysk melder WARNUNG og fortæller mig at Suzuki bekymre
> sig for min sikkerhed og anbefaler at jeg bruger hjelm.
>
> Hvordan får jeg det lede klistermærke af uden at skade lakken. Det kunne
> godt ligne noget der er temmelig integreret i lakken.
>
> Det ville pynte betydeligt hvis det blev fjernet, så jeg håber at der er
> nogen der ved besked.
>
> (Jeg fatter ikke at det har kunne overleve 9 år.)
>
> --
> Venlig hilsen Kresten Buch
>



Anders Majland \(Rep~ (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 20-03-03 15:27

> Hvordan får jeg det lede klistermærke af uden at skade lakken. Det
> kunne godt ligne noget der er temmelig integreret i lakken.

Forsigtig brug af en hårtører eller varmeblæser plejer at gøre
underværker.

/A



Bjørn S (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-03-03 15:34


"Kresten Buch" skrev
> Hvordan får jeg det lede klistermærke af uden at skade lakken. Det kunne
> godt ligne noget der er temmelig integreret i lakken.

Til lykke med cykelen.
Det kan da godt være at det mærke netop er integrert i lakken, altså at det
ligger under klarlakken.
Nogen gange er de mærker noget meget-meget tynd folie.
Jeg ville forsøge forsigtigt i et hjørne med et barberblad, måske også med
en hårtørrer, en varmepistol er nok hurtigt lidt for meget, pille lidt i det
og se om det løsner.
Uansæt skal du nok være forberedt på en farveforskel når du får det pillet
af, spørgsmålet er om det er det værdt ? Hvad med at få fat på et nyt
orginalt på f.eks engelsk hvis det ser smartere ud ??

/Bjørn



Steffen Rasmussen (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 20-03-03 15:42

Hejsa

> af, spørgsmålet er om det er det værdt ? Hvad med at få fat på et nyt
> orginalt på f.eks engelsk hvis det ser smartere ud ??

Hehe, har et tilsvarende på min egen også, og det ser absolut ikke kønt ud..

Men hvis det lykkedes dig at få det af, så lad mig endelig høre om
resultatet... så vil jeg prøve på min egen også..
Men jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt mig endnu, netop af samme
årsag, at jeg er lidt nervøs for hvordan det ser ud bagefter.

-steffen



Jonas (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 20-03-03 15:46

d. 20/03/03 15:42 skrev Steffen Rasmussen på sniffer@xx@trashcan.dk i
artiklen 3e79d344$0$31972$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hejsa
>
>> af, spørgsmålet er om det er det værdt ? Hvad med at få fat på et nyt
>> orginalt på f.eks engelsk hvis det ser smartere ud ??
>
> Hehe, har et tilsvarende på min egen også, og det ser absolut ikke kønt ud..
>
> Men hvis det lykkedes dig at få det af, så lad mig endelig høre om
> resultatet... så vil jeg prøve på min egen også..
> Men jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt mig endnu, netop af samme
> årsag, at jeg er lidt nervøs for hvordan det ser ud bagefter.
>
> -steffen
>
>
Det er ret let: Man varmer mærket op med en føntørrer til både det og
klisteret bliver blødt. Så fjerne man det forsigtigt med neglen.

Vask resterne af klisteret af med benzin, og kom ny voks på med det samme.

/J


Steffen Rasmussen (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 20-03-03 15:48

det må jeg prøve :)

Hvordan ser lakken ud bagefter ?, husk det sidder direkte på tanken (dvs
metal)..

-steffen


"Jonas" <jonasdw@wanadoo.dk> wrote in message
news:BA9F929A.82A%jonasdw@wanadoo.dk...
> d. 20/03/03 15:42 skrev Steffen Rasmussen på sniffer@xx@trashcan.dk i
> artiklen 3e79d344$0$31972$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Det er ret let: Man varmer mærket op med en føntørrer til både det og
> klisteret bliver blødt. Så fjerne man det forsigtigt med neglen.
>
> Vask resterne af klisteret af med benzin, og kom ny voks på med det samme.



Jonas (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 20-03-03 15:51

d. 20/03/03 15:48 skrev Steffen Rasmussen på sniffer@xx@trashcan.dk i
artiklen 3e79d4bd$0$31948$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> det må jeg prøve :)
>
> Hvordan ser lakken ud bagefter ?, husk det sidder direkte på tanken (dvs
> metal)..
>
> -steffen

Mærkerne er beregnet til at kunne fjernes. Du kan ikke se noget på tanken
(med mindre du bruger en skruetrækker til at skrabe med...) Pas på ikke at
trække for hårdt i mærket, så kan lakken følge med (har jeg hørt)

/J


Kresten Buch (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Kresten Buch


Dato : 20-03-03 18:33



Kresten Buch (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Kresten Buch


Dato : 20-03-03 18:35



Peter Aagaard (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 21-03-03 00:36

Kresten Buch wrote:
[SNIP]
>
> Hvordan får jeg det lede klistermærke af uden at skade lakken. Det
> kunne godt ligne noget der er temmelig integreret i lakken.
[SNIP]

Jeg så i Leth at man kunne bruge almindelig opvaskemiddel direkte fra
bøtten, og så lade det trække et par timer, derefter skulle det være trængt
ind og limen opløst, så det var lige til at skrabe af.
Jeg tror nok hans eksempel var på et køleskab, men der var intet at se
bagefter.

Mvh. Peter



Jørgen Klindt Anders~ (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Klindt Anders~


Dato : 21-03-03 07:35

Hej i gruppen

Hentede min nye marauder onsdag D 12/3 der sad et lignende mærke på tanken.
Kontaktede Kolding Minimotor hvor jeg havde købt den.
De sagde man forsigtigt skulle få løsnet et hjørne , derefter forsigtigt
hive det af så mærket ikke knækker. Ganske rigtigt lidt negl (bider
heldigvis ikke i dem) og vupti 3 minutter senere var mærket væk. dog med
lidt lim rester.
Engang i mellem er "det er Leth" et brugbart program så frem med Lampeolie /
Tændvæske og vupti limen er væk.

Så væk med alle hårtørrere og barberplade og igang med neglen.

MVH
Jørgen Klindt

Husk hilsepligten



Armand (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-03-03 06:54


Jørgen Klindt Andersen <jka@cool.dk> skrev i en
news:b5ebq9$2397$1@news.cybercity.dk...
> Hej i gruppen
>
> Hentede min nye marauder onsdag D 12/3 der sad et lignende mærke på
tanken.
> Kontaktede Kolding Minimotor hvor jeg havde købt den.
> De sagde man forsigtigt skulle få løsnet et hjørne , derefter forsigtigt
> hive det af så mærket ikke knækker. Ganske rigtigt lidt negl (bider
> heldigvis ikke i dem) og vupti 3 minutter senere var mærket væk. dog med
> lidt lim rester.
> Så væk med alle hårtørrere og barberplade og igang med neglen.

Varme er nu ellers godt nok til at blødgøre både lim og mærke med, så det er
en udemærket kombination med varme og "negle"!

Især ved varmebrug kan man med negl/finger let komme til at trække et hjørne
af efter et kort stykke tid. Hvis man bruger f.eks. en blyant til at rulle
klistermærket op på får man dels bedre trækkraft og dels en bedre fordeling
af denne under arbejdet

Jeg har set automekanikere bruge en akku-boremaskine med en tyk gummirondel
á femkrones-str. til at dels (friktions-) opvarme og dels "skrabe"
klistermærker af med: Imod min forventning ridses lakeringen ikke af at
rondellen skulle komme i kontakt med den!

Hvor bliver Morten Dahl af i denne streng?
Han, om nogen, burde vide hvordan!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste