Tvillinger med to fædre
Fra : Thomas

Dato : 20-03-03 14:13

For et par uger siden læste jeg en lille notits i avisen, hvor der
stod om en pige fra et land i Balkan-området, som ventede tvillinger.
Lægerne skulle have fundet ud af, at børnene havde hver sin far, og
pigen skulle angiveligt have indrømmet, at hun havde været i seng med
to mænd på samme tid.

Jeg er ikke ekspert inden for området, men hvis det er rigtigt, så
skulle den gamle skrøne om, at man kan få både et hvidt og et farvet
barn i samme hug, jo være rigtig.

Gør mig klogere!!!!!

VH

Thomas

Fra : Sofie

Dato : 20-03-03 14:20

Kender ikke lige til det tilfælde du referere til, men ved at det kan lade
sig gøre at få tvillinger, hvor den ene er hvid den anden sort/mulat, og
dette var ved samme far. Så en skrøne er det så absoulut ikke :)
Lyder næsten mere vildt i mine ører at man kan blive befrugtet af 2
forskellige mænd på samme tid :)

Sofie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-03-03 14:19

th63@ofir.dk (Thomas) writes:

> [...]
>
> Jeg er ikke ekspert inden for området, men hvis det er rigtigt, så
> skulle den gamle skrøne om, at man kan få både et hvidt og et farvet

Det kan vel sagtens lade sig gøre. Kvindens æggestokke lukker to æg
ud. Kvinden "modtager" sæd fra to forskellige mænd og en sædcelle fra
den ene mand befrugter det ene æg og en sædcelle fra den anden mand
befrugter det andet æg. Vupti: Tvillinger med hver sin far. Og hvis
den ene er sort og den anden er hvid, så bliver det formentlig et
farvet og et hvid barn.

Oven i købet kan det også lade sig gøre, selvom der er gået flere dage
mellem de to mænd, da hverken sædceller eller æg dør lige med det
samme. Der kan så vidt jeg ved også blive udskilt to æg med flere
dages mellemrum.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Tomas O.

Dato : 20-03-03 14:40

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in
SNIP

> Gør mig klogere!!!!!

Det sker tit og ofte for katte. Det kuld min kat kommer fra har to
forskellige fædre. Det er man slet ikke i tvivl om når man ser dem

Så hvorfor ikke mennesker der ret beset bare er et pattedyr som katten.

Fra : Henning

Dato : 20-03-03 15:32

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige fædre. Det er man slet ikke i tvivl om når man ser dem
>
> Så hvorfor ikke mennesker der ret beset bare er et pattedyr som

Almindeligvis blokere den hormonproduktion der går i gang
ved befugtningen for at der kan ske videre ægløsning i graviditets
perioden, men som sagt der kan godt ske at der løsnes 2 æg
næsten samtidig og ligger på lur i æggelederne efter små uskyldige
spermatozoer, (tveæggede tvillinger ) Nå men det med hormonerne
og deres blokade for at konkurrerende æg skal sætte sig fast i
livmoderen og udvikle sig til et foster, så vil der jo gå nogen tid, før
de har alarmeret hele systemet og fået sat forsvaret ind.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-03 02:08

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> [...]
> forskellige fædre. Det er man slet ikke i tvivl om når man ser dem
>
> Så hvorfor ikke mennesker der ret beset bare er et pattedyr som katten.

Selv blandt aber er der enorme forskelle på hvordan avl er skruet sammen.
Nogle har kæmpe-testikler for konkurrencen mellem hanner består i at
overvælde en netop bedækket hun med så meget sæd, at det der kommer først
bliver fortrængt.
For nogle går der hormonelt system igang så et vellykket befrungtningsforsøg
lukker af for et efterfølgende. Vore nærmest beslægtede to chimpanse-arter
er vildt forskellige mht forspil, orgasme og meget andet.

Der laves så mange DNA-tests nu om dage, så hvis en kvinde har født børn
samtidig med to fædre, så ville det have skabt avisoverskrifter - mon ikke
det er ammestuehistorier.?

En mulat-sæddonor har et bredt sortiment af sædceller(med kombination af
halvdele af sine forældres gener) og især hvis også moderen er mulat kan der
tænkes at hun løsner to æg der begge befrugtes af samme mulat, og der fødes
toæggede tvillinger,

hvoraf den eneste er blåøjet, blond og
den anden er kulsort med kruset hår og brune øjne.

Hvis der ikke laves DNA-test, vil sladdertanterne hviske - mere end ellers -
at den luder har haft flere fædremuligheder i sving samme nat.

Hvad jeg finder mest interessant er om kvinder ofte kan mobilisere hvad der
skal til for at blive gravid, hvis ikke der er en stærk lyst til det incl en
art kærlighed til elskeren.

Naturfolk på Stillehavsøerne og Indien boller frit i mange år og med mange
fyre af egen klasse - øver sig - uden at blive gravide. Men når
medicinmanden foretager bryllupsritual, så bliver hun pludselig hormonelt
parat til avl med netop sin højtelskede brudgom - så ppiller og kondomer er
helt unødvendige.Hun bliver hurtigt gravid, når psyken vil. Og aldrig hvis
psyken aldrig vil..

Måske findes der ikke børn, der ikke er kærlighedsbørn!

Fra : Thomas

Dato : 21-03-03 11:06

> Der laves så mange DNA-tests nu om dage, så hvis en kvinde har født børn
> samtidig med to fædre, så ville det have skabt avisoverskrifter - mon ikke
> det er ammestuehistorier.?

Jeg ved ikke om det er ammestuehistorier. Notitsen stod på bagsiden af
Fyns Amts Avis for et par uger siden, og stammer formodentlig fra et
nyhedsbureau af en art.

VH

Thomas

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-03-03 18:34

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message

> Jeg er ikke ekspert inden for området, men hvis det er rigtigt, så
> skulle den gamle skrøne om, at man kan få både et hvidt og et farvet
> barn i samme hug, jo være rigtig.

Det kan skam også ske, selvom der "kun" er en far. Når man blander sort og
hvid, så kan generne jo kombineres på mange måder. Min kones onkel og tante
har tvillinger, en dreng med lys hud, rødt glat hår og fregner, og en pige
med mørk hud og kruset hår. Faderen er sort, moderen er hvid.

--
Lars Ehlers, San Francisco