solfanger
Fra : Hans H. Pedersen

Dato : 20-03-03 13:40

Hvor køber man billigst, dele til solfangere (selvbyg)
Jeg har alvorlig kig på nogle kobber paneler (stribs) fra "Batec" men hvor
købes de billigst, jeg skal bruge 48 stk på 2 m.
Andre ideer til solvarme er også interessante

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-03-03 08:11

"Hans H. Pedersen" wrote:

> [...]
> købes de billigst, jeg skal bruge 48 stk på 2 m.
> Andre ideer til solvarme er også interessante

Jeg mener man kommer til at betale mere i misundelses-afgift når du monterer
den slags hitech sager på huset. Er der nogen der ved noget mere?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Calle.

Dato : 21-03-03 13:17

Hans H. Pedersen wrote:
> [...]
> hvor købes de billigst, jeg skal bruge 48 stk på 2 m.
> Andre ideer til solvarme er også interessante

Hvad skal du give for dem? Vi er også et par stykker der går med tanken
om at forsøge med solvarme, i en bog har vi læst om gode erfaringer med
en alm. et-lags radiator, og man kan få en ny 800x2100mm for 840,- eks.
moms.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 21-03-03 13:19

Calle. wrote:

> [...]
> tanken om at forsøge med solvarme, i en bog har vi læst om gode
> erfaringer med en alm. et-lags radiator, og man kan få en ny

glemte lige at skrive at du kan købe solfanger byggesæt fra ca. 2100,-
hos www.vvfs.dk (varmt vand fra solen)
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 21-03-03 20:35

> Hvor køber man billigst, dele til solfangere (selvbyg)
Kig på http://www.biovarme.dk/solfanger.asp el.
http://www.online-vvs.com/shop/
Og så er der jo en del begrænsninger på hvad man selv må når der er vand
blandet ind.

Fra : Calle.

Dato : 21-03-03 23:29

Peter A. Jensen wrote:
> Kig på http://www.biovarme.dk/solfanger.asp el.
> http://www.online-vvs.com/shop/
> Og så er der jo en del begrænsninger på hvad man selv må når der er
> vand blandet ind.

Og hvor ligger de begrænsninger? solvarme er et lukket system.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : klaus nielsen

Dato : 22-03-03 10:16

> Og hvor ligger de begrænsninger? solvarme er et lukket system.

den eneste begrænsning der er, er at man ikke kan få tilskud til det.
min far satte et solfanger anlæg op fra Aidt miljø. en konsulent var ude at
se hvad der skulle bruges.. og der var ingen problemer med lovgivningen der.

mvh
klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r