Hvilken western?
Fra : Thomas

Dato : 20-03-03 10:19

Jeg så engang en western - vist nok af spaghetti-slagsen - hvor en
bande skurke var på jagt efter en skat, der var gravet ned et sted i
nærheden af nogle bjerge. Da de endelig finder skatten, viser det sig,
at den er camoufleret som et almindeligt gravsted, og de giver sig
straks til at skænde graven for at få fat i skatten.

Helten i filmen har imidlertid forinden været i gang med skovlen, og
har gravet noget dynamit ned i jorden. Så da skurkene er samlet
omkring gravearbejdet, kan han på sikker afstand sprænge dynamitten i
luften.

Er der nogen, der kan huske hvad det er for en film jeg tænker på?

VH

Thomas

Fra : Øistein Wind

Dato : 20-03-03 14:33

> [...]
> at den er camoufleret som et almindeligt gravsted, og de giver sig
> straks til at skænde graven for at få fat i skatten.

Hm... dette kunne lyde som The Good, The Bad and The Ugly

> [...]
> har gravet noget dynamit ned i jorden. Så da skurkene er samlet
> omkring gravearbejdet, kan han på sikker afstand sprænge dynamitten i

Dette kunne så godt nok _ikke_ lyde som førnævnte film

> Er der nogen, der kan huske hvad det er for en film jeg tænker på?

Jeg har givet mit bud

Øistein

Fra : Archangel

Dato : 20-03-03 14:53

On Thu, 20 Mar 2003 14:33:19 +0100, "Øistein Wind"
<*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote:

>Hm... dette kunne lyde som The Good, The Bad and The Ugly

>Dette kunne så godt nok _ikke_ lyde som førnævnte film

>Jeg har givet mit bud
>
>Øistein

Jeg syntes mere det lyder som en af Django-filmene, med Franco Nero i
hovedrollen. Jeg er ikke sikekr på hvilken film det er.
Jeg kan huske en af de bedre med ham, hvor han kommer ind i byen,
slæbende på en kiste, hans kiste. Og i slutningen frembringer han en
"motherfucker" af en maskingevær (fra tiden), og skyder alle.. Fed
film...

Arch

Fra : Jeppe Møller

Dato : 20-03-03 16:49

Lyder det ikke som en af 'Nobody' filmene? Der er da et og andet med noget
dynamit ihvert fald... Den med gravstenen, hmmm, ja det lyder mest som
Good-Bad-Ugly.

/JeppeM

Fra : Morten DH

Dato : 21-03-03 16:50

"Archangel" <spam@digselv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slæbende på en kiste, hans kiste. Og i slutningen frembringer han en
> "motherfucker" af en maskingevær (fra tiden), og skyder alle.. Fed

Den du beskriver er den original Django af Sergio Corbucci og den er det i
hvert fald ikke... men ja, den er FED