Mobil med organizer
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-03 10:11

Hej,

Jeg skal have mig en ny mobil som indeholder en fornuftig kalenderfunktion
dvs. overblik på dag, uge og måned samt TO-DO liste, det hele skal kunne
synkroniseres med Lotus Notes R5.

Jeg syntes umiddelbart at Nokia 6310i ser fornuftig ud, jeg har i dag en
6210 og håndfri i bilen, men over kr. 2000 for en mobil uden farveskærm det
hænger vist ikke helt sammen?

Er der andre modeller jeg skal overveje?

Fra : Helmut Lotti

Dato : 20-03-03 10:17

"Michael Rasmussen" <miker@miker.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre modeller jeg skal overveje?

Hej!

Har du kigget på den nye Alcatel 715?
Den har en meget avanceret kalenderfunktion og 10-liniet display!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-03-03 20:12

"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote in message

> Har du kigget på den nye Alcatel 715?
> Den har en meget avanceret kalenderfunktion og 10-liniet display!

Jeg prøvede den i butikken rigtig god kalender funktion men det endte med en
Nokia 6610 ikke helt så god en kalender men lækker farveskærm og så ser den
godt ud

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-03-03 10:19

"Michael Rasmussen" <miker@miker.dk> wrote:

> [...]
>hænger vist ikke helt sammen?
>
>Er der andre modeller jeg skal overveje?

Kalenderen i de fleste Nokia telefonen er ikke rigtigt noget at skrive
hjem om. Du får kun en ikke særlig god månedsoversigt - ingen
ugeoversigt. Undtagelserne er 3650, 7650 og 9210, men de er allesammen
noget store i det. I PC Suite er der et program til at synkronisere med
mange forskellige PIM på pc'en inkl. Lotus Notes R5.

Ericsson T68 har en glimrende kalender. Men for at syskronisere med
andet en Outlook, skal man købe et program til ca. 500 kr.

Siemens har også en god kalender. Men de kan ikke synkroniseres med
Lotus Notes.

Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-03-03 20:16

Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> wrote in message

> [...]
> noget store i det. I PC Suite er der et program til at synkronisere med
> mange forskellige PIM på pc'en inkl. Lotus Notes R5.

Jeg ende med en Nokia 6610 fornuftig kalender og TO-DO liste. Du har ret i
at der mangler den fine ugeoversigt som Bl.a. T68 har men da mine
møder/aftaler som hovedregel bliver "født" i Notes og derefter synket er det
til at leve med.

> Ericsson T68 har en glimrende kalender. Men for at syskronisere med
> andet en Outlook, skal man købe et program til ca. 500 kr.

Det er standardtelefonen hos min arbejdsgiver men jeg syntes den er for
langsom i menu'erne eller har du ret fin kalenderfunktion.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-03-03 10:18

> [...]

>Det er standardtelefonen hos min arbejdsgiver men jeg syntes den er for
>langsom i menu'erne eller har du ret fin kalenderfunktion.

Jeg er selv skiftet fra en T68 til Nokia 6100. Jeg var efterhånden træt
af de langsomme menuer - eller måske var det bare undskyldningen for at
købe en ny mobil Men jeg savner uge-oversigten i kalenderen. De
fleste aftaler kommer også i mit tilfælde fra Lotus Notes, så det er
ikke et stort problem. Men når man er til et møde, og skal aftale næste
møde, så er uge-oversigten rigtig god at have. Den nye Nokia 6220 skulle
have en bedre kalender med uge-oversigt, så nu har jeg en undskyldning,
når den kommer til efteråret.

Peter