Skærme
Fijala 3554
ALDI Medion 17" TFT Aktiv SXGA LCD fladskæ~
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 20-03-03 08:46

Se her-----sælges fra 26.marts 2003

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/OFF07.HTM

Bjarne

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-03-03 15:35

Billigt, men der er ikke oplyst særlig mange specifikationer....

Responstiden er nok over 30 mS.

Nogen som kender den nøjagtige modelnr.?

Mvh
Hans

Fra : Tom Dissing

Dato : 20-03-03 15:37

Betyder responstiden noget I forhold til normalt brug..
Eller er det kun I forhold til spil ?
Tom

Fra : Per

Dato : 20-03-03 17:16

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Billigt, men der er ikke oplyst særlig mange specifikationer....
>
> Responstiden er nok over 30 mS.
>
> Nogen som kender den nøjagtige modelnr.?
>
> Mvh
> Hans

Du kan se lidt mere her:
http://www.medionshop.de/shop?000000930000000c006192ab000000290c3a218a&ArtDe
tailByID.article_id=1329&InclArtGroup.group_id=139&InclArtGroup.level=1

Fra : Per

Dato : 20-03-03 17:17

Medion AG

17'' TFT Flachbildschirm

17'' TFT-Bildschirm mit zwei integrierten Lautsprechern

Best.-Nr. 20013292

17.0" TFT Aktiv XGA LCD Analog Color Monitor
Maximale Auflösung 1280 x 1024
Sichtbare Bildschirmdiagonale 43,2 cm
On Screen Display
Strahlungsarm nach TCO 99
Betrachtungswinkel horizontal: typ. = 140°
Betrachtungswinkel vertikal: typ. = 110°
Kontrastverhältnis: typ. = 500:1
Helligkeit: typ. = 250 cd/m2
Universal Netzbetrieb (100-240V 47-63Hz)
Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft
Zwei integrierte Lautsprecher, 2x1W

Lieferumfang
1 x externes Netzteil
1 x Netzanschlusskabel
1 x 15 poliges Sub-D Anschlusskabel
1 x Audiokabel

24 Monate Garantie

begin 666 1520.gif
K1TE&.#EA`@`"`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````"``(```("A%$`.P``
`
end

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-03 21:31

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Lieferumfang
> 1 x externes Netzteil

Og hvorfor skal det altid være med extern strømforsygning?

Ja fordi det er billigere.. men det er skide irreterende!

Fra : JRS

Dato : 20-03-03 22:42

> "Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Og hvorfor skal det altid være med extern strømforsygning?
>
> Ja fordi det er billigere.. men det er skide irreterende!

Har nu ikke noget imod det .. Så fylder skærmen vel mindre og man er sikker
på at der ikke kommer noget interferrens fra den ..
Min elskede Acer 732 er nu fin med extern..

MVH
JRS

Fra : Per

Dato : 21-03-03 08:43

> [...]
sikker
> på at der ikke kommer noget interferrens fra den ..
> Min elskede Acer 732 er nu fin med extern..

Skærmen fylder ikke nødvendigvis mindre. Jeg har set nogle som ikke fylder
ret meget men stadig har indbygget strøm.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-03-03 11:40

> Skærmen fylder ikke nødvendigvis mindre. Jeg har set nogle som ikke fylder
> ret meget men stadig har indbygget strøm.

Er det negative ved indbygget strøm ikke et meget mere tykt og uhandy't
kabel op til skærmen?

Fra : Per

Dato : 21-03-03 14:42

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:b5eq6k$2ji3$1@news.cybercity.dk...

> Er det negative ved indbygget strøm ikke et meget mere tykt og uhandy't
> kabel op til skærmen?

Så er kablet vel heller ikke større? Der skal jo under alle omstændigheder
gå et kabel til skærmen, og jeg vil da klart hellere undvære den kodsede
PSU.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-03 20:39

"JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote in message
> Har nu ikke noget imod det .. Så fylder skærmen vel mindre og man er
sikker
> på at der ikke kommer noget interferrens fra den ..
> Min elskede Acer 732 er nu fin med extern

Jeg ved nu ikke om de er mindre... men ulempen er helt sikkert selve
transformatoren, som fylder en del.... og altid står og bruger strøm..
Desuden bliver skærmen ikke jordet med eksterne strømforsyninger.. Det
bevirker at der ofte er statisk elektrisitet på skærmen.

Der er efter min mening mange ulemper med eksterne psu´er.. De kan ikke side
tilsluttet på hovedet, uden at ryge ud af stikdåsen.. De passer ikke til
EDB-stikkontakt installationer. strømforbrug ved slukket unit. PSU´en
varmer, og skal have luft så varmen kan komme væk..... 2 trafoer kan ofte
ikke sidde ved siden af hinanden i stikdåsen....

Eneste fordele er så vel at de er billige at producere, og hvis PSU´en går
istykker grundet netfejl e.l så skal denne bare udskiftes, istedet for hele
skærmen.

Fra : JRS

Dato : 23-03-03 09:40

> [...]
side
> tilsluttet på hovedet, uden at ryge ud af stikdåsen.. De passer ikke til

Ved Acer har strømforsyningen ledning i begge ender, så dér kan man gøre som
man har lyst ..

MVH
JRS

Fra : Devast8or

Dato : 24-03-03 15:00

Hans Mouridsen wrote:
> Billigt, men der er ikke oplyst særlig mange specifikationer....
>
> Responstiden er nok over 30 mS.
>
> Nogen som kender den nøjagtige modelnr.?
>
> Mvh
> Hans

Jeg har lige snakket med Aldis hotline, og fået et par ting at vide som ikke
står på hverken Aldis eller Medions hjemmeside, bl.a. response time. Fyren
jeg havde fat i sad med manualen og han fandt både et sted hvor der står 20
ms og et hvor der står 25 ms. Derudover fik jeg at vide at vægten er ca. 5,5
kg. og stikket er til alm. VGA (det kan vel ikke overraske, men jeg ville
lige være sikker på at den passede på mit GFX kort. Jeg er lidt n00b mht.
TFT skærme :). Derudover sagde han at der skal være 7 døde pixels for at man
kan få den byttet ud med en ny. Iøvrigt kan jeg oplyse at de var meget
hurtige til at tage telefonen.

I min lokale Aldi (Stenløse centeret) spurgte jeg om jeg kunne købe den,
tage den med hjem og prøve den, og så komme igen med den hvis ikke jeg vil
have den. Det var der ingen problemer i sadge de, jeg kunne bare komme igen
med den så ville jeg få mine penge tilbage. Så alt i alt lyder det som jeg
skal have ny skærm på onsdag :D (under alle omstændigheder skal den prøves).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jane

Dato : 24-03-03 16:34

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in

> [...]
> kunne bare komme igen med den så ville jeg få mine penge tilbage. Så
> alt i alt lyder det som jeg skal have ny skærm på onsdag :D (under

Så fortæl endelig hvordan den er, er den ok. vil jeg nemelig også gerne
have en

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : Jens Trojahn

Dato : 24-03-03 18:15

Køber også selv skærmen her onsdag. Skal nok
lige skrive hvordan den er både hvad angår gaming og
at se film på. Om det er noget "ghosting" osv.

mvh. Jens Trojahn

Fra : Devast8or

Dato : 24-03-03 19:42

Jane wrote:

> Så fortæl endelig hvordan den er, er den ok. vil jeg nemelig også
> gerne have en

Det skal jeg nok. Men jeg vil ikke blive overrasket hvis du ikke når at få
fingre i en før du har læst hvad jeg har at sige om den (men jeg skal nok
skrive hurtigt :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jane

Dato : 24-03-03 19:57

> Det skal jeg nok. Men jeg vil ikke blive overrasket hvis du ikke når
> at få fingre i en før du har læst hvad jeg har at sige om den (men jeg
> skal nok skrive hurtigt :)
Her i Ringsted har de altid haft de gode tilbud lang tid efter, så jeg
håber.

Jeg fandt lidt mere beskrivelse/information om skærmen på Aldi`s tyske
side, hvis nogen er interesseret.

17'' TFT AKTIV SXGA
LCD COLOR MONITOR • Gehäusefront silbermetallic
• Sichtbare Bildschirmdiagonale: 43,2 cm
• Auflösung: max. 1280x1024
• Betrachtungswinkel horizontal: 150°
• Betrachtungswinkel vertikal: 125°
• Kontrastverhältnis: typ. = 350:1
• Helligkeit: typ. = 250cd/m²
• On Screen Display
• Strahlungsarm nach TCO 99
• 2 integrierte Lautsprecher
• Universal-Netzbetrieb (100-240V 50-60Hz)
• Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft

Er 50-60Hz ikke lidt langsomt, jeg syntes de fleste går op til 75Hz, men
det betyder måske ikke noget?

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : Devast8or

Dato : 24-03-03 20:10

Jane wrote:

> Her i Ringsted har de altid haft de gode tilbud lang tid efter, så jeg
> håber.

Jamen så er der jo intet problem (håber vi). Jeg talte/skrev heller ikke ud
fra erfaring, men kun ud fra et gæt om at der ville rift om dem til den
pris.

> [...]
> . Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft
>
> Er 50-60Hz ikke lidt langsomt, jeg syntes de fleste går op til 75Hz,

Mener du de 50-60Hz der står i næstnederste linie (Universal-Netzbetrieb
(100-240V 50-60Hz))? Jeg skulle mene at det er strømforsyningen der omtales
her, og den skal helst ikke være på andet en 50-60Hz for ellers passer den
ikke med det der kommer ud af vores stikkontakter ;)

Jeg er ikke ekspert i skærme, men så vidt jeg har læst mig til regner man
ikke opdateringshastigheden i Hz ligesom man gør med en CRT skærm. Men havde
det være et CRT skærm med kun 50-60Hz ville du have ret i at det er meget
lidt (du skal over 72Hz for at få et ordentligt billede og gerne længere op.
Jeg kan anbefale en 100Hz skærm).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jane

Dato : 24-03-03 20:36

> [...]
> strømforsyningen der omtales her, og den skal helst ikke være på andet
> en 50-60Hz for ellers passer den ikke med det der kommer ud af vores

Ja, du har helt sikkert ret, det er selfølgelig strømforsyningen.

> [...]
> det er meget lidt (du skal over 72Hz for at få et ordentligt billede
> og gerne længere op. Jeg kan anbefale en 100Hz skærm).

jeg har heller ikke ret meget forstand på det der med skærme, men jeg har
lige læst en test om 7 flade i et computerblad, og de skriver, at alle 7
skærme har en opdateringsfrekvens på 75Hz, altså den tegner et billed 75
gange/sek, men det fremgår ingen steder i beskrivelsen på Aldi`s skærm, så
det er sikkert 75Hz hvis det er det normale.

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : David T. Metz

Dato : 25-03-03 16:45

Devast8or skriblede:

> Jeg er ikke ekspert i skærme, men så vidt jeg har læst mig til regner
> man ikke opdateringshastigheden i Hz ligesom man gør med en CRT
> skærm.

Jo, det gør man nu, men det har helt anderledes effekter end på crt pga.de
forskellige teknologier. På en tft er der ikke nogen scan-linier og derfor
ikke noget der flimrer selv ved lav frekvens. Typisk kører tft med 60 Hz og
billedet er klippestabilt.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Jens Trojahn

Dato : 24-03-03 20:12

Du må ikke sammenligne de 60 hz en fladskærm kører med,
med en crt-skærms 75 hz. Det er vidt forskelligt og 60 hz er udemærket
for en fladskærm i 1280x1024. Det er mere søgetiden man skal kigge
efter, hvorfor jeg også er spændt på at se hvordan aldi-skærmen reagerer
i spil

Fra : Jane

Dato : 24-03-03 20:47

"Jens Trojahn" <jens@trojahn.dk> wrote in news:b5nl99$p4q$1@eising.k-
net.dk:

> [...]
> for en fladskærm i 1280x1024. Det er mere søgetiden man skal kigge
> efter, hvorfor jeg også er spændt på at se hvordan aldi-skærmen reagerer
Jeg har lige læst at i spil, på en flad, er det vigtigste
pixelresponstiden, den skal være under 40 millisekunder, for ikke at man
blive generet af skygger, eller langsom opdatering af skærmen, der er nok
det du kalder søgetiden. Håber du bliver glad for skærmen, nu er det jo
snart onsdag. :)

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : Jens Trojahn

Dato : 24-03-03 20:48

Ja jeg venter også med iver

Men ja, det var det jeg kaldte søgetid (Responcetime) hedder det vist

Fra : David T. Metz

Dato : 25-03-03 16:46

Jane skriblede:
> [...]
> man blive generet af skygger, eller langsom opdatering af skærmen,
> der er nok det du kalder søgetiden. Håber du bliver glad for skærmen,

40 ms er for langsomt. 25 ms eller derunder er mere passende - afhængigt af
hvad den skal bruges til ganske vist.

Fra : Devast8or

Dato : 26-03-03 09:39

Jane wrote:

> Så fortæl endelig hvordan den er, er den ok. vil jeg nemelig også
> gerne have en

ÆV! Jeg var der kl. 9 og jeg nåede ikkat få en. Jeg var i to Aldier
(Stenløse og Ølstykke), men de var solgt begge steder i løbet af ingen tid.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jens Trojahn

Dato : 26-03-03 10:24

Jeg nåede at få en og kan fortælle at
skærmen er ganske udemærket til prisen.
JEg har prøvet nogle forskellige spil såsom
counter-strike og unreal og den følger udemærket
med i begge spil. Så næste gang den kommer
igen, kan I roligt købe den!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-03-03 21:57

<----------->
> Jeg nåede at få en og kan fortælle at
> skærmen er ganske udemærket til prisen.
Sådan noget lort skal jeg ikke ha.... hvis den kun er god til prisen

Fra : Jens Trojahn

Dato : 26-03-03 22:42

Det skal ikke misforståes.
Jeg er virkelig blevet overrasket over den.
Troede der ville blive lidt problemer i spil
osv. men den kører fremragende. Jeg er en
glad ejer