Nyt dæk :-)
Fra : Freddy Lang

Dato : 19-03-03 22:59

Er lige kommet hjem fra en rask lille tur til Wilhelmsen
(www.motorradtechnik.de), hvor jeg har fået sat nyt dæk på mit baghjul.
Metzeler M1 Sportec. 1236,- alt inclusive. (M1 Sportec koster vejl.
herhjemme 1795,-). Det gik forøvrigt forbavsende nemt, specielt set i lyset
af at jeg er en direkte klovn til at tale germansk...

Så i morgen bliver modellen forhåbentlig klar igen.

Nu mangler jeg bare at få min dragt tilbage fra rep, så er jeg vist også ved
at være klar.

Til tider kan man godt narre sig selv til at føle, at livet er rart at leve.
(sjovt nok har det ofte noget med MC at gøre)

--
Freddy (snart med ny hud)
SV 650 S-K1 (snart med ny sko)

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-03-03 23:05

On Wed, 19 Mar 2003 22:59:13 +0100, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>(www.motorradtechnik.de), hvor jeg har fået sat nyt dæk på mit baghjul.
>Metzeler M1 Sportec. 1236,- alt inclusive. (M1 Sportec koster vejl.

U have chosen .....wisely my son,jeg hører personlig gerne lidt senere
om hvordan det slides,det er et kanondæk,indtil flere kører ovenikøbet
race på det,men hvad har du på fronten så ? Det _kan_ være
problematisk med en mere grippy bag- end forende,lidt afhængig af hvor
meget du presser citronen..

> Det gik forøvrigt forbavsende nemt, specielt set i lyset
>af at jeg er en direkte klovn til at tale germansk...

Told U so....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-03-03 00:01

Michael K. S. wrote:

> [...]
> race på det,men hvad har du på fronten så ? Det _kan_ være
> problematisk med en mere grippy bag- end forende,lidt afhængig af hvor

Foran sidder det originale Z4, som vist nok sagtens skulle kunne bruges
sammen med Sportec'en. Z4 er vist også et forholdsvis blødt dæk (og deraf
vel også rimelig "grippy"?), for jeg har da raspet det af på lige omkring 7K
km.... og jeg mener virkelig raspet af... i søndags blev det slidt ned til
godt og vel under slidmærkerne (inspireret af artiklen i "Bike" om knee
sliding hyggede jeg mig op og ned gennem Vejle ådal med noget
GP-RR-wannabe-agtig svingteknik... det var forøvrigt lidt sjovt).

> Told U so....

Joh, nu snød jeg også lidt... havde et par kammerater med, hvoraf den ene
lige kunne træde til med oversættelser, når det gik rigtig dårligt for
undertegnede...
Men jeg overvejer alvorligt at tage et intensivt tysk-kursus... med de
summer, man kan spare dernede, tror jeg nok at jeg vil til at handle noget
mere "over grænsen", og i udlandet i det hele taget.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-03-03 00:10

On Thu, 20 Mar 2003 00:00:40 +0100, "Freddy Lang"
> [...]

>vel også rimelig "grippy"?), for jeg har da raspet det af på lige omkring 7K
>km.... og jeg mener virkelig raspet af...

Desværre ikke noget godt udgangspunkt IMO,Z4 er et sportstouringdæk og
Sportec M1 et sportsdæk (ikke at forveksle med racedæk som Rennsport)
og selvom det har været grippy "nok" indtil videre i komb med f.eks en
Z4 bagende,så kan du godt risikere,hvis du er typen der kører dækkene
til grænsen og lidt med "slides" også, at forenden slipper før
bagenden og det er noget sværere at redde end det omvendte,jeg ville
hurtigst muligt få et Sportec på fronten også...ellers går fidusen
også lidt af overhovedet at montere et sportsdæk i Sportec-kaliber.

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-03-03 15:47

Michael K. S. wrote:

> [...]
> hurtigst muligt få et Sportec på fronten også...ellers går fidusen
> også lidt af overhovedet at montere et sportsdæk i Sportec-kaliber.

Du har sikkert så inderligt ret. Men mit "racer-kørsel" er vist mest i
fantasien. Jeg tror nok, at næsten uanset hvilken situation jeg kommer i, så
vil jeg chicken out, længe inden nogen af dækkene giver op. Og så længe det
forholder sig sådan, vil jeg altså gerne slide lidt mere på fordækket. Det
er jo næsten nyt (har kun kørt omkring 7K km). Men man ved jo aldrig, det
kan jo være, jeg lige pludselig skifter mening. Forhåbentlig INDEN jeg tager
en r*vtur.

Derudover sætter jeg pris på inputtet. Det er altid rart, når folk øser ud
af deres erfaringer.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-03-03 16:33

On Thu, 20 Mar 2003 15:47:07 +0100, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote:

>Du har sikkert så inderligt ret. Men mit "racer-kørsel" er vist mest i
>fantasien.

'K fair nok,det var mest når du nu havde valgt et sportsdæk som
Sportec,så kunne det jo være at du også havde tænkt dig at udnytte det
til grænsen og så ville jeg lige gøre dig opmærksom på det _inden_ du
gik på r*ven .

Det er meget brugt med f.eks en sportsfront og en sportstouringbagende
(eksempelvis BT10 for/BT20 bag) for gadekørere eller tilsvarende i
racesammenhæng med en soft front og medium compound bagende,men det
omvendte skal man som sagt være en lille smule forsigtig med....

Fra : hboesdal

Dato : 20-03-03 20:37

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e79d44d$0$52169$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> en r*vtur.
>
> Derudover sætter jeg pris på inputtet. Det er altid rart, når folk øser ud

Gør dig selv den tjeneste at skifte til et lignende blødt fordæk! Det
ændrer hele cyklens opførsel, både ved nedlægning og hårde
opbremsninger!
Havde selv en SV'er indtil i vinters, og fik monteret Michelin pilot
sport både foran og bagpå. Resultat: en helt ny cykel, der er meget
mere stabil og tillidsvækkende ved før omtalte manøvrer. Den beder
bare om mere hele tiden!

Mvh
Henrik Boesdal
SV650s i 4 år,
Nu Aprilia Falco!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-03-03 21:32

hboesdal wrote:

> [...]
> sport både foran og bagpå. Resultat: en helt ny cykel, der er meget
> mere stabil og tillidsvækkende ved før omtalte manøvrer. Den beder

Er du sikker på at det ikke bare er de nye dæks ikke-firkantethed der gør
forskellen?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der fik nye pilot sport på i lørdags, og guuuud hvor styrer den

Fra : wheeler

Dato : 19-03-03 23:07

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Freddy (snart med ny hud)

[KLIP]

Inkluderer dette både for og bag ?

Ku ikke la vær

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-03-03 23:36

wheeler wrote:

> [KLIP]
>
> Inkluderer dette både for og bag ?
>
> Ku ikke la vær
>
> Wheeler

Afdelingen for Spøg & Skæmt? (hehe)

Ej, den var gal med min gnu... Frank Thomas er og bliver noget l*rt...
Lynlåsen til at samle de to dele var gået totalt i uhelbredelig stykker...
så nu har jeg sendt hele gnuen til rep hos en motorcykeldragt- og
lynlås-kyndig person, så nu er jeg forhåbentlig snart ordentlig kørende
igen. Har pt. lånt min lillebrors jakke/smækbukser, men jeg føler mig som en
touring-nørd i de klude... jeg saaaaaaaaaavner min "racer"-dragt noget så
forfærdeligt. Forhåbentlig bliver den klar inden torsdag i næste uge... jeg
kører IKKE fra Give til København i jeans og dunjakke... ikke på vilkår!